A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Navara (2005)

Navara 2010 (új), 2,5 TDi LE Platinum Connect Prémium 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Minden igényt kielégít-Nissan Navara 2010

Szöveges ítélet

9 éve hajtok pickupokat, de előtte is volt szerencsém párhoz. Amióta először beleültem egy Toyota Hiluxba, azóta nem tudok kiszállni belőlük. Ez az a járgány, ami az én igényeimnek ki van találva. Azóta persze sokat változott a világ, a pickupok személyautósabbak, minden kényelmi felszereléssel megáldottak lettek, de az alap, a „többfunkciójúság”, a „minden körülmények közöttiség”, és a „nem kell agyon félteniség” megmaradt.

Mire is használom én a pickupot? Hozok-viszek vele bármit, ami nagy, csúnya, koszos, büdös, amivel nem ülnék egy légtérben szívesen. Legyen az tüzifa, lomb, építőanyag, kaszált fű, gépek, horgászbot+halak, kerékpárok stb.

Munkám során járom a vidék útjait, az autóim is mind a vállalkozásban vannak-voltak, ÁFA visszaigényelhető, az autóról és az üzemanyagról is, nincs cégautó adó, tehát fenntartása nem vészes.

Elektromos hálózatok tervezési, kivitelezési munkáihoz télben-hóban, esőben-sárban, poros-homokos földúton, erdőkben, szőlőhegyekben, szántókon kell közlekednem, de órák múlva akár üzleti tárgyalásom is lehet, vagy épp a családot kell fuvaroznom valahova. Erre a többfunkciós feladatra igazán rátermett egy pickup.

Persze ha kell legyen elegáns, reprezentatívan erőteljes, legyen kényelmes, ne fogyasszon túl sokat, legyen 100%-ig megbízható (bár kis szervizigénytől nem esek kétségbe), és ha kell, ne ijedjen meg az autópályától sem, legyen vele elviselhető egy 1000km-es utazás is. El lehessen vele menni nyaralni, a fél házat bepakolva,és ne kelljen szűkölködni a helykínálatban. Ha kell utánfutót, csónakot, trailert húzzon erdőn-mezőn át stb.

Imádom vezetni őket, a magas ülés pozíció, az egyenes hát és derékszögű lábtartás, ahogy a forgalomból kiemelkedik, átláthatók a kisebb autók, jól beláthatók a bukkanók, a kanyarok, éjszaka nem vakítanak a szemembe még a rosszul beállított lámpák sem, mintha az országút hajói lennének, a többi kis csónak mellett. Van respektjük az úton az egyszer biztos.

Nos, az első pickupom egy Mazda B2500-as volt, az akkori kor színvonalán, céljaimnak megfelelő volt. Igazi pickup forma, amire szükség van, nem is szabad ezeken változtatni. 4 évet használtam, hiba nélkül 80ekm-t tettem bele. (igaz egy laprugót cseréltünk, mert terheletlenül hamar kifárad, ez típushiba, valamint az izzító gyertyák hamar kifeküdtek) Kicsit sokat evett (9-10l), és irgalmatlanul rázott-pattogott, az ülések elég kényelmetlenek voltak, de a 4MFt+ÁFA árhoz amit nyújtott, az megérte. A családban a mai napig is fut egy már 200ekm-rel, vadászatra, méhészkedésre használva, és a motorja elnyűhetetlen, a hajtás meg kisebb javításokkal működik.

Aztán bejött az új L200-as, beleszerettem, becseréltem a Mazdit. Ez már jobban fölszerelt autó volt, rövidebb orr, kisebb plató, fordulékonyabb, kényelmesebb, meg voltam vele elégedve, de a 6,9 Mft-os vételár nagyon sok volt az autó értékéhez képest. A platóra nem fért föl se egy bringa, se a pecabotjaim. Az autó 8-9 litert evett, égtelenül ronda hangja volt, de ment rendesen. Kormányművet, kuplungot, meg még pár dolgot kellett benne garanciálisan cseréltetnem, 60ekm-t tettem bele 4 év alatt, de komoly panaszra nem volt okom vele kapcsolatban sem.

Aztán kijött az új NAVARA 2010-ben, kicsit finomított formák, új motor, nagyon jó felszereltség.
A nagy válságban eléggé befulladt pickup piac miatt az árral versenyképes csak úgy tudott a Nissan maradni, hogy pl. 15% flottakedvezményt nyújtott, amivel már a Micu alá tudta hozni az árait, és tudásra, felszereltségre pedig messze elhúzott tőle.

Elhatároztam, hogy ilyet veszek. A többit már próbáltam, a mazda+ford páros semmi újat nem nyújtott az utóbbi 10 évben, a Toyota pedig nem hozta azokat az extrákat, mit elvárok egy ilyen pickuptól.

A NAVARA már a 2005-ös modelljével is elég magasra tette a mércét, méltán nevezték a pickupok királyának, hiszen kényelmével, méreteivel, motorjával, luxus felszereltségével, felül helyezkedett a többi hétköznapi pickupon, kvázi önálló kategóriát teremtve a pickupok és a SUV-ok között. Úgy mondták, a Navara több mint pickup, a Navara az Navara.

Funkciójára tekintve teherhordó munkagép, kényelmére, felszereltségére tekintve pedig X3-as színvonalú terepjáró, harmad-feleáron, ráadásul sokkal hasznosabb, sokoldalúbb.

Valahogy ez a SUV kategória igazából semmire sem jó szerintem, hacsak nem dombon lakóknak, téli közlekedésre, vagy síelni járni. Mert aztán abba sáros gumicsizmába beszállni istenkísértés számba megy. Egy pickupba pedig csak bátran bedobom a puttonyba a sáros gumicsizmát, amivel a szántást járom, cipőt cserélek, és beugorhatok a bankba, iskolába, hivatalba stb., és mégse néznek akkora parasztnak, mint aki a jégkrémet is késsel eszi...

Szóval kiválasztottam a legjobb felszereltségű, de „csak” 2,5l-es motorral szerelt 190 lovas LE Platinum +Connect prémium csomagú járgányt. Ennél jobb csak a V6-os lett volna, de azt már túlzásnak gondoltam. Végülis, nem rallyzni kell, vagy ilyesmi, a 190LE épp elég még autópályán is az alapban 2t tömeg vonszolására, biztosítás, adók is kedvezőbbek.

Volt azért egy félelmem az autóval kapcsolatban, sokat olvastam a használói véleményeket (itt a Népítéleten pl.), valamint hallottam sok ismerősöm rémtörténetét a megbízhatatlanságával, túlfogyasztásával kapcsolatban, azaz igaz ami igaz, a régi típusnak voltak típushibái, a Renault motorral, hajtással, befecskendezővel stb.

Az új típus azonban nem ugyanaz mint a régi, új közös Nissan-Renault fejlesztés, bízok benne, hogy megoldották a problémákat, ami a motor, meg a hajtáslánc körül voltak. Az új motor más befecskendező rendszert kapott (BOSCH), finomítottak a váltón, kormány áttételen stb. Ami viszont bevált, azt nem bántották. Kívülről az orrkialakításon kívül más nem változott az autón, de belül annál több minden történt.

Szóval megláttam és megszerettem a nyáron, de mire észbe kaptam, már nem lehetett venni, illetve csak automata váltóst, amiről finoman lebeszéltek a jóakaróim, mert nincs eltalálva az 5 fokozatú, sokat eszik emiatt stb. (a V6-os 7 fokozatú automata viszont nagyon jól sikerült) Szóval maradok a manuális 6 fokozatúnál.

Végig kergetve az összes márkaképviseletet, azért egyet találtam, ami szalonban ki volt állítva, pár kilométert futott, volt némi esztétikai hibája valahol a fényezésen, és kaptam belőle kb 500eFt kedvezményt a 15%-os flottakedvezményen felül!
Így eshetett meg az, hogy a fullextrás Navara nem került többe, mint az ehhez képest alap Mitsubishim 4 évvel ezelőtt!!!


Akkor az autóról, ami tetszik, (megemlítem mindjárt a főbb extrákat is, amik nagyon hasznosak)

Külcsín: szerintem egy pickupnak így kell kinézni. Kicsit lefinomított baltaarc, szögletes de aerodinamikus formák, masszív elemek. Plató elég nagy, de nem túlzottan. Ajtók baromi nagyok, a kasztni elég magas. Elektromos napfénytető kitűnő, akár magaslesnek is lehet használni! Lámpái szuperek, tócsalámpa és index az elektromosan állítható és behajtható tükrökben kaptak helyet. Egy valamiért kár, hogy a fényszórói nem xenon-ok, mint a Pathfinder testvérében, pedig a két gép a „C” oszlopig tökugyanaz, simán bele lehetne ebbe is építeni. De legalább extraként lenne beárazva, akkor elfogadtam volna, mert azért egy projektoros xenonnak nincs párja, már ami az észlelhetőséget, színhőmérsékletet jelenti. Na de sebaj, majd előbb-utóbb ezt is megoldják.

Itt tennék említést a terepjáró képességeiről, amiben sok teszt megpróbálja lehúzni, nem csak a navarát,a többi pickupot is.. Szerintem annak tudatában kell egy pickupot terepre vinni, hogy ez nem kifejezetten terepjáró, bár jó terepjáró képességekkel rendelkezik, a korlátait is figyelembe kell venni.

Az autó ugye több mint 5 méter hosszú, ezért a fordulékonysága miatt, nem erdőbe való, szűk utakra, fák közé. De ha a szántásba be kell menni egy 4-5 mázsás bikáért, akkor megnézem, hogy pl. a Nivával hogy hozzák ki. A tengelytávja a legnagyobb a kategóriájában, ezért a fordulóköre is a legnagyobb, de meglepően jól fordul, centikkel lehet csak nagyobb kategóriatársainál, mivel az orr túlnyúlása meg kicsi. Az útfekvése, terhelhetősége emiatt pedig kiváló. Terepszögeivel, szabad hasmagasságával sem kell szégyenkeznie, a bukkanós teszten pedig hiába húzták le, hogy leér a hasa, ez a nagy tengelytáv miatt van. Az ezen felüli terepjáró képességeit pedig már csak a megfelelően kiválasztott gumik, valamint a sofőr hozzáértése határozza meg, a motor ereje, a hajtáslánc legalább olyan jó mint a konkurenciáé.

Egy biztos, állandó nehéz terepezésre nem ezt vinném! De alkalmi vadászaton, vagy mezőgazdasági munkán minden bizonnyal jól teljesítene.

Beltér: iszonyat tágas, királyi kényelem, kezelőszervek finomak, lágyak puhák, egy ekkora behemóthoz képest meg pláne. Nem tudok rajta fogást találni, minden részében nagyon ott van. A hatalmas, millió irányban állítható, fűthető, deréktámaszos elektromos bőrfotelek, hamar belopták magukat szívembe. Elöl hatalmas a tér, hátul is megvan a lábtér, igaz kicsit alacsony az ülőlap, ezért csak rövidlábúaknak ajánlott hosszabb távra, de gyerekeknek, vagy helyi személyfuvarba megfelelő. Ez nem kisbusz, amivel 5 személyt Barcelonáig el kell szállítani, nem erre készült.

A váltója elég pontos, a 6 fokozat nagy találmány, amivel jól kufárkodva, szép gyorsulást, és takarékos csendes haladást lehet elérni. 15ekm-nél tartok, az átlagfogyasztás télen, vagy nyáron klímával, néha terepezve, sok városozással, tehát abszolút vegyes használatban, A/T félterepes gumikkal sem ment 8,3 fölé, de inkább 8,0 szokott lenni.

Viszont hosszabb úton, normális ( bent 60-70km/h, kint 90-100-as tempónál) 7 liter alatt van!!!, többször mértem ilyen egy utas meneteket, 6,8 és 6,9 is kicsiholható belőle, és ehhez nem kell nagyon óvatoskodni. Azért ez nem rossz egy ekkora géptől. De ha 10l-t enne, akkor is tetszene.

A váltóról még egy fontos dolog: amint hátramenetbe kapcsolom, a kijelzőn bekapcsol a tolatókamera, ami egyrészt mutatja a kocsi aktuális helyzetét, de a kormányt kitekerve a várható kanyarodási ívet láthatjuk. Magyarul bármelyik parkolóba, két fa közé centi pontossággal lehet tolatni vele, úgy, hogy biztosan nem ütöm el pl. azt a kisgyereket, aki a hátsó lökhárítóm mögé bújik. Én ezt tartom a leghasznosabb extrának autóban, sőt kötelezővé tenném minden gépjárműben ezt a 40-50eFt-os felszerelést.

A terepváltó egy potméterre emlékeztet, amin csak csavarintunk egyet akár 100km/h sebességnél, és máris négykerekes üzemmódban vagyunk. Nagyon hasznos ez olyan útszakaszon, ahol két kerékkel már nem tudunk biztonságosan közlekedni, vagy meg akar az autó süllyedni, de nem akarunk vagy nem tudunk megállni sem, és kell a kapaszkodó erő. Azt állítják, hogy ez a rendszer leggyengébb pontja, mármint hogy elektromos a terepváltó kapcsolása, és nem mechanikus, de aki nem extrém körülmények között használja, annak nem lesz problémája vele. (még nem hallottam a régebbi típusnál sem ennek hibájáról)



Nagyon jó a kommunikációs oldala az autónak, igazi XXI. századi. A nagy képernyős navigáció (nissan connect) kiváló, igaz a frissítési lehetőségei (DVD alapú) és Magyarországi térképellátottsága nem tökéletes, de reméljük ez is megoldódik. Rengeteg információ jelenik meg a kijelzőn, akár a rádióból szóló zeneszámok címei, a GPS koordinátánk, a GPS alapú óra, vagy az egyéb fogyasztási adatok. A kijelző érintőképernyős, de kormányról és a vezérlőpanelről is kiválóan működtethető, kinek-kinek ízlése szerint. Itt jelenik meg a Bluetooth-tal kapcsolodó mobiltelefon kihangosító is, mely a gyári audió rendszerrel működik, valamint kapcsolódik hozzá 4Gb-os memória, USB csatlakozó is, azaz akár filmet is nézhetünk a nagy méretű kijelzőn amíg pl. várakoznunk kell valahol hosszabb ideig. (a kézifék behúzott állapota mellett, gondolom biztonsági okokból)

A csomag tudja még a hangvezérlést is, amit én még igaz nem próbáltam, van benne tempomat, és sebesség limiter is, ami hasznos lehet hosszabb utakon, ismeretlen környéken.

Kiváló tároló rekeszeket alakítottak ki a hátsó ülések alatt, a könyöklőben, valamit a kesztyűtartó is zárható, megvilágított, és két részben nyílik.

Említésre méltó még az autó fűtési-hűtési rendszere, ami kétzónás digit klímát jelent. Meg voltam lepődve, mikor tapasztaltam a működését, semmi túlvezérlés, csendes ventilláció, amíg hideg a motor nem nyomja be a meleg levegőt, de szinte azonnal tud meleget csiholni. Van rajta állófűtés, ülésfűtés is, ha valakinek ez kevés. Nyáron ugyanúgy a nagy melegben először a benti levegőt hűti le, aztán enged csak be a hőfok függvényében friss levegőt. Rendkívül jó a szellőzése, párátlanítása, szóval ez nagyon színvonalas, ilyet más pickupban nem tapasztaltam, jól használható, jól ki van találva.

Az egész középkonzol nagyon kiforrott, szemet gyönyörködtető, színben, bőr minőségben, kidolgozásbam, használt anyagokban igazi nagyfiús, leginkább engem BMW X3-X5-re emlékeztet. (lehet hogy naív vagyok…)

Kényelmesek a könyöklők, az ajtókon is jó lehet támaszkodni. Valahogy minden kicsi részletre nagyon odafigyeltek. A kezelőszervekbe tervezett csillapítások, az automata esőérzékelős, robosztus ablaktörlők csendesen és tökéletesen működnek, és be vannak rejtve a motorház és a szélvédő közé. A fényre elsötétülő középső tükör, a puhán és csendesen záródó ajtók, mind terepjárós jelleget kölcsönöznek a pickupnak. A gumi szigetelések az ajtókon a kasztni hő- és hangszigtelése, az ajtók vastagsága sem semmi. A hátsó homlokfal van vagy 30 kiló…





Amit felróhatok az autó hibájának a következők: kicsit vékony a kormánykerék egy ekkora jószághoz. Ezt kb. 2eFT-ból orvosoltam, egy bőrutánzatú, fémgyűrű betétes, igazi "kínai" kormányvédővel, ami olyan, mintha gyári lenne.

A másik a fékek hatásfoka. Igen, ehhez a 2 tonnás vashoz illenék vagy nagyobb tárcsákat feltenni, vagy hátulra is tárcsaféket szerelni. Ez a kombináció ami van, nem állítja meg elég hatékonyan a járgányt. Igaz elég váratlan is lenne, ha személyautósan meg lehetne fékezni, mert terheletlenül könnyen kitörhet a hátulja a gyengébb tapadás miatt. Sok pickup borult már ilyen miatt. Bár a beépített fékerő szabályozó, meg ABS, meg fékasszisztens kezeskedik az autó biztonságos megállításáról, az utasok biztonságáról pedig a milliónyi légzsák, övfeszítők, biztonsági kormányoszlop és még egy tucat biztonsági felszerelés gondoskodik.

A harmadik, hogy miért nincs hozzá xenon, akár felárért. Ezt még bevezethetnék, egyből szereltetnék bele.

Én az alábbi kiegészítőket szereltettem rá:
- műanyag oldalborítás,a gyárilag kihagyott horonyba, hasznos, ha nem akarjuk hogy nekünk csapják az ajtót a TESCO parkolóban
- EU-s gyalogosbarát gallytörő, ami ágak, vadak ellen nyújt némi védelmet
- platóbélés, és körablakos keménytető, vonóhorog
- pár dizájn elem: ablak légterelők, króm kilincs betétek, hátsó lámpabúra króm keret
- ja és egy GE Megalight Ultra+90%-os H4-es égőszett, hogy lássak is valamit.
- A/T mintázatú félterepes gumikat

Eddig nem romlott el rajta semmi, remélem nem is fog, illetve nem vagyok maximalista, majd ha elromlik, hát azért van az 5év gari, hogy megoldják.

Szóval szerintem az autó minden igényt kielégít, mindenkinek ajánlom.

Hibalista

- Még semmi.

Ide hordtam szervizbe

Nem kellett még szerencsére.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2010
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? L200 Következő autója? Navara V6
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Navara 2005 (2005)

További ítéletek (49 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)