A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Navara (2005)

Navara 2,5 DCI DK SE 

Az ítélet értékelése
4,5(12 db)

mostanában jó

Szöveges ítélet

Régóta tetszettek a nagy monstrum terepjárók. Muternak volt 2 pajeroja is, ezek megbizhatósága és agyonverhetetlensége álomautóvá tette volna őket , ha... És itt jön a de! Mivel sokat jövök -megyek autópályán idegesitő volt a rövid 5. sebesség , a 130 kmh -nál üvöltő motor, a jelentkező 13 - 14 l fogyasztás, és a külső sávban araszolás. 20 év terepjáró és pick-up gyártás kelett a világnak - és több millió liter feleslegesen elpüffögött gázolaj - hogy rájöjjenek a rém egyszerű megoldésra: 6. sebesség. Ezt a Nissan - valójában Renault - lépte meg elsőként, és mivel amúgy is tetszett a bumszli formája , hát e melett döntöttem. Az elöttem szóloknál nem is nagyon értettem miért beszélnek japán autóról. Ha nem is jókedvéből, de hosszas piszkálás után a kereskedő kibökte hogy a motor Renault. Az összeszerelés pedig Spanyolhonban történik. No akkor mi a japán ezen az autón?? Kicsit tartok a francia diesel technológiában, pláne DCI vagy CDI ki hogy csúfolja. Boldogabb lettem volna ha lehetne a Patroll régi diesel motorjával rendelni, de ez van. Szóval a beltér kissé kopogós , de elmegy, takaritani könnyü. A hátsó üéseken gyerekek simán, felnöttek kissé kuporogva de elférnek. Hátul akkora a hely mint kb. egy közép kategoriás autóban. A plató, a szinrefújt Alpha bobozzal egyszerüen pazar. Szépen fut a kasztni ivével, belül kárpitozott, sötétitett üvegekkel stb, stb. Autópályán kényelmesen megy 160-at. Ekkor a motor ca 3100 at forog. Átlag fogyasztása 10 lityi, autópályás kergetéskor 11. A fedélzeti himihumi kopuuuuter 11,3 liternél feladta a harcot. ( 1 hetes korában ) A rugózása és szélzaja messze veri a mezőnyt. Alsó forulati tartományban kissé gyengus, de 1600 fölött jól megindul, 3000 nél meg akkorát rúg , mit egy versenyló. Nyomatékból terepezni lehetetlen, de a hosszú tengelytáv miatt nem is erre való. Difizárat és tempomatot rendeltem az amúgy bőségesen elegendő SE felszereltséghez. A terepváló kisé gagyi, -elektromos forgókapcsoló. Rendbe volna egy kislányterepjáróba, de egy 2 tonnás pick-upba jobban mutatna a mechanikus váltókar. Gyorsulása brutális, a motor -az állandó visco hütő surrogása miatt férfias. A kerskedő szerint 2000 km -nél nem árt cserélni az olajat, én meg is teszem, illetve ez után minden 10 000 km-ként persze itthon. 30 000 km-ként kell szervizbe vinni, ami jó ha van az embernek egy jó műhelye. nem húznak le 10 000 -ként. Végül az ára: Listaár ca 6,3 + ÁFA Comfort csomag meg difizár , meg metálfény ca 200 000 .- megkerstem E-mailen ca 10 kereskedőt, és láss csodát kialkudtam a fentiekre 5,9 + ÁFÁt. Nem rossz mi .- 6,5 helyett? A boboz ca netto 450 000 - de nagyon meghálája az árát. Szóval eddig tetszik , csak a mai autókra jellemző megbizhatatlanság ne jöjjön elő. Ez mégiscsak egy haszonjármű - vagy mi? Mert akkor nem ér az egész hókusz pókusz semmit.

1800 km nél cseréltem itthon az olajat. Az előirás kissé elnagyolt . 5 W30 tól a 10 W40 ig tehát még hig pakurát is engedélyez. Egy Nissan szervizes ismerős adott egzakt válasz, miszerint a full szintetikus 5W30 -at teszik a szervizben bele. OMV Bixxolt vettem nagyker ??? áron 4990 / l -ért. A szerviz 7500-at számol ugyanezért. Az olajszürő 1000 .- gyári Mann-Filter. A szürő leszerelés már már perverz szenvedéssel jár.

A motor és váltó alsó traktusát semmi védelemmel nem látták el gyárilag. de a létra alváz kereszt tartóin megvannak a gyári menetes furatok. Ezekből kiindulva cca 4 órás munkával pofás kartervédőt kreáltam 3 mm lemezből. A motoról tart a terepváltó közepéig, igy alulról úgy néz ki mint egy dakar versenyverda. Nem mintha extrém terepezésre alkalmas lenne az autó, de ne ezen múljon egy levert olajteknő, vagy váltó.

A plató ajtó teherautósan levegős zárásu. tehát poros úton közlekedve a zárt és kárpitozott doboz katasztrófálisan néz ki belülről.

10.000 km nél elvégeztem a 2. olajcserét. A gázolaj főszűrő után bekötöttem egy papiros pót üzemagyagszürőt, így látszik ha valami kosz esetleg keresztül jön a gyárin. Ez még azt is megfogja. Nem tudom mit szólna a befecskendező fej cca 1500 BAR nyomásnál egy kis finom szutyokhoz. Hosszabb utak esetén 5. - 6. fokozat váltásakor jól hallható "kling" jön a hátsó hid irányából. Az egyik tulaj irta, hogy cserélték a hátsó féltengelyeket a kötelező szerviznél. Lehet hogy nála is hasonló okoból? Mivel nem irta meg az okát, igy várok az első hivatalos szervizig, és majd ott megkérdezem.
Rendeltem az E-bayen egy használt de újszerű K&N légszűrőt bele. A fény felé tartva igen apró, tűhegynél is kissebb lyukak vannak rajta. A gyári mosó-olajozo szettel rendbetettem. A fogyasztása nem változott, teljesitményét sem érzem magasabbnak , egyetlen érzékelhető hatása, hogy a turbó "szuszogása" kelemesen hallhatóvá vált.

Elvégeztem a 20.000 km inspekciót. Légszürő tisztitva , olajozva. Az olajcserekor áttértem az OMV Special C3 ról Mobil 1 Rally 5W-50 re, mivel itt azt olvastam hogy több szerviz is ezt teszi bele. ( a kitttünő totalcaros olajdoki immáron 3 hónapja nem képes válaszolni a 3. is feltett kérdésemre, miszerint, mit öntsek bele??? ) Mivel a gyártó elspórolta az autó alvázvédelmét, igy forró vizes gőzborotvával labor tisztaságúra verettem az alját, és vastagon kifújatam ( még a hátsó lámpa üreget is ) Würth műanyag alvázvédő anyaggal. 6 flakon cca 10 000 ft. Erre nem futotta a gyárnak????? A plató belső fényzése erősen kopik. Van valami csodaszer, amivel bevonják és hőkezelik. 75 000 + ÁFA még megtanakodom. Elmúlt az új autó feeling. Immáron észreveszem a hibáit is. Az ülések hosszabb úton - a rövid ülő lap miatt - kényelmetlenek. Bele kéne fabrikálni valami bontott BMW vagy merci fotelt. A klima - szellőző egység gyenguska. Néha felülbirálja a beállitásaimat, a normál külső levegő betermelése pedig kevés. Látható még ezen kivül a motor ball első tarktusánál némi olaj szivárgás. Hála isten.... még csak 7 hónapos. A futómű alapvetően univerzális, sőt jónak mondható. De kemény talajú, apró felületű köves úton össze - vissza zörög pattog. Ilyet mondjuk egy Pajero nem csinál. De a hátsó laprugói sokkal jobbak mint bármely más tipusé. A hátsó Alpha doboz le és felszerelése egyszerű, bár minimum 2 emberes. Lehet vagy 80 kiló. A hátsó fékdob kerékagyra felfekvő felülete jól láthatóan kezd összerohadni. Ezért még időben leszereltem és az összfekvő felületeket vékonyan bekentem réz pasztával. Igy évek múlva is lejön, nem kell ütni verni.

Megvolt az eslő hivatalos 30.000 km szerviz. Röhej és siralom egy műszaki embernek. A szerviz ha maga adja az olajat akkor 7,5 L számláz ki. A gépkönyv szerint 6,5 L megy bele. Rákérdeztem, válasz: háááááá, izééééééééé. Igy vittem 7 L olajat magammal,( nem kaptak röhögögörcsöt ) ergo a komplett "átvizsgálás" , magyarul olajcsere 26 000 Ft volt. ( 70 000 -el szemben!!! ) Párásodik a jobb első fényszóró: arra nincs garancia! Visszamegyek és elpukkantom a fogyasztóvédelmes adumat. A blokk olajszivárgását nem tudták kikerülni, arra is még vissza kell menjek. A féktárcsák 30 000 km után úgy néznek ki mint a balaton vihar közben ( hullámos ) . Válasz: hááá ilyen ez mind. Kicseréljük? 70 000 .-? Anyádat cseréld ki.

Vettem az E-bayen egy kompl.garnitúra újszerű állapotú Citroen XM bőrülést. Most faragom bele.

A bőrüléseket emberfeletti kínok árán beszereltem. Kb 3 napos munka volt. Főleg a hátsók padok átalakítása horror. Immáron kész, kényelme pazar, a látványról nem is beszélve!!

1 hónapja észrevettem hogy a jobb első sárvédő doblemezen furcsa olajcseppek vannak. Lemostam de 1-2 nap alatt újra megjelentek. Mint kiderült a féltengely gumiharang kissebbik bilincse lejött ???!!! és onnan került ki a kenőanyag. Mindenki ellenőrizze hogy lát-e hasonló szennyeződést.
A legszomorúbb az egészben hogy az autó normál - tehát 2WD - üzemben is forgatja az első féltengelyeket. Minden épkézláb terepjáróban, vagy pick up- ban ez úgy van megoldva, hogy az első kerekek szabadon forognak, és az összkerék kapcsolását követően a szabadonfutó agy záródik, igy kerül adva ki a hajtást a kerekekre. Az idióta renaultnál ezek szerint spóroltak autónként 2 agyat, cserébe állandóan forognak - ergó kopnak - a féltengelyek + cca 1 - 2 L többletfogyasztást okoznak. Brávó , brávó. Tehát a nagy csiribiri katalizátorokal, meg részecskeszűrőkkel bűvészkednek, környezetvédelemre hivatkozva, de egy ilyen filléres alkatrészt kihagyva plussz fogyasztást generálnak. Éljenek a fogyasztói társadalom és a technika vívmányai!! Egy lépést előre, egyet hátra.

Immáron emberfeletti 45 000 km megtételét követően hátsó difi cserére kerül sor. Szerintem még egy Ladáé is elmegy 200 000 -et. A hiba jelensége: terhelésváltáskor koppanó hang hátulról. A hiba oka: a diferenciál olajat a csapágyzsírtól elválasztó szimering K.O. -gyári hiba - Az olaj kimossa a zsírt, ergo a csapágy szárazon fut. Brávó. Bezzeg a vásárláskor, idézem: "prémium kategóriás terepjáró haszongépjármű!!" Há hogyne! Mindenki nézze meg: a hátsóhíd ahol fel van csavarozva a dobfék szerelőlemezére: ha itt olaj könnyezés ( nem folyás ) látható, akkor azonnal vonuljon be a szervizbe. Már ha még garanciális....hehehe A szerviz javára legyen , hogy minden hasfájással korrektül foglalkoztak. Nem VW!!!

Akartam gázolajszűrőt cserélni: csak gyári Knecht van: 28 000 .- marad a régi. Ha valaki tudja hogy mivel csereszabatos, azt nem bánnám ha közhirré tétetné.

Az Unixnál van már Knecht szűrő. 10 e -körül.

A 60000 km szervízre jól felkészültem. Új fékbetétek, új üzemenyag szűrő, pollen szűrő, Intercooler-víz-klíma hűtő kimosva. ( A hűtő koszolódásra amúgy igen hajlamos a típus. A hengerfejnek meg elég egyszeri felforrás is. Kuka. ) Olajat vittem. Így megúsztam 30 000.- körül. Na brávó. 1 óra szöszmötölésért.... de mondjuk lehetett volna 150 000.- is....

70000 km -nél ismét szarni ment a hátsó híd. Hibajelenség és szervizelés ugyan az mint korábban. Megy ez gyerekek!!!

Szereltem bele egy Calix elektromos motor előmelegítőt. Alapból ugyan garázsban tárolom, d néha télen is előfordul hogy kint éjszakázik. Indulás előtt ( időkapcsolóval ) 3 órával érdemez beállítani. Kellemes 40C-ra fűti fel a blokkot. Ez nagy hidegben eltart 4 óra hosszat is. De vajpuha a hidegindítás.

Észrevettem hogy, főleg autópályás előzésekkor ( pláne sötétben, a mögöttem jövők fényszórójából jól láthatóan ) jó adag füstöket fúj kifelé trepni gázra. A szervíz a vállát vonogatta. Megoldás: az EGR ( AGR ) szelep előtti fém tömítést, ki kell váltani egy 1 mm-es aluminium lemez-el. Magyarán ledugózni. Az EGR szelep nyit és zár, nem veszi észre hogy nem folyik át rajta füst. A kormolás megszűnt.

A központi zár jól megszopatott. Motor jár, platóba pakolok, az ajtók meg bezárták magukat.... Hátsó ajtó kisablak gumi-kéder kivág, ablak leenged, bemász, kinyit ..kurvaanyáz. A szervíz persze nem talált hibakódot. Jó hogy! Nesze - 14 000 .- egy 30 cm gumicsíkért. Azóta a vezető oldali ablak félig le van engeve, ha járó motornál kiszálok.

80000 km óta valami kopog a kissebb útegyenetlenségeken. Felemeltük, megrángattuk, de nem találtam semmi lógást vagy kopást.

A tempomat néha elmegy. Hiába nyomkodom, semmi. Másnap meg hibátlan. Ki érti ezt?

Az utolsó olajcserekor áttértem a Mobil1 Rally ról , Q8 5W-40 Excell re. Ára kb. a fele. Válság van, vagy mi! Negatívumot nem tudok elmondani róla, bár hidegen egy kicsit hangosabb.

Még meggondolom hogy 90000 km -nél elvigyem-e hivatalos szervízre. Ugyanis 100000 km ig garanciális. Bár egyre több apró hiba jön ki, jobb ha ezek még garnyákba vannak cserélve.

Az EGR aluminium lemez dugózása nem jó. Kiég a melegtől. Lecseréltem 1 mm saválló lemezre.

A hosszbordásszij 100 -110 000 km-t bír. Csere , a Continental a gyárival egyező. A 2 feszítő mechanikus ( kézzel tekerős ) Nem kell kompletten cserélni, mert sima csapágy van bennük, amit óvatosan ki lehet préselni. Végre egy jó megoldás.

Gond nincs vele. Átálltam a Motul 8100 X-cess olajra. Bár a Q8 is jó volt. 100 000 km nél ismét gázolajszűrő csere.

115 000 km nél elkezdett szólni a generátor. Azt hittem hogy a szabadonfutó ( horror + ÁFA ) de szerencsére csak a nagyobbik csapágy ment el. A generátor amúgy Mitsubishi ( made in Czeh rep. ) simán szétszedhető, és lényegében egyezik a régi Nissan Suny 2,0 D-vel.

A zsírral feltöltött hátsó híd csapágytér úgy néz ki hogy bevált.

120 000 körül szét kell dobnom az első féket. A 60 000 -nél cserélt Textar betétek viszont, a gyárival ellentétben tökéletesen simán tartják a féktárcsákat. csak ajánlani tudom.

Néha csinál olyat, hogy reggel a beindítás után, jár 1-2 percet és leáll. Nem mindíg, de kissé idegesítő.



Hibalista

- első féltengely gumiharang bilincs, komplett hátsó híd, első fényszóró párásodás, vezérmű dekni csere, hátsó féltengelyek ismét...

Ide hordtam szervizbe

Iniciál Györ. Most már csak magam

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 118000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 350 SD Következő autója? nemtom
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Navara 2005 (2005)

További ítéletek (49 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)