Disz iz en amerikön kár, jessz?
Szöveges ítélet
kb 1 évig vadásztam rá, de tavaly végre rátaláltam! Ilyet akartam! Mé nem vetté valami újabb autót? - kérdezték...na persze, beülök, elvisz A-ból B-be, kiszállok, oszt kész. És hol marad az utazás, az autókázás élménye, he? Meghogy ráköltöm a gatyámat, magas költségeim lesznek. Faszt magasak, ez 1 berögzült magyar hozzáállás, h nagy autó = nagy költség! Előző 1.7-es autómhoz képest a biztosítás negyedévi 3000 Ft-al, súlyadó is évi 2500 Ft-al több, és sokan nemhiszik el, de 5.9-6.1 l-es átlagfogyasztást produkál. Tök mind1 neki h városban v autópályán megy, 6 l fölé még akkor sem tudtam felvinni a fogyasztást ha hajtottam, nyúztam. Mostmeg mindenki a csodájára jár, és tényleg nagyon megnéznek ám az emberek vele, olyan amerikai feelinges kívülről, belülről.
Motorja tökéletes, ez a 6 henger, 2800cm3, 450-es alapjárati fordulat...huhh...mint 1 traktor, hangja viszont mint 1 új dízel autóé. Ha meleg a motor, akkor olyan mintha benzines lenne, semmi kerregés. Ez a -20 fok meg se kottyan neki, úgy indul mint +20 fokban. Olajfogyasztás nincs, amit beleöntök, az a mennyiség ki is jön...500.000 km-nél!
Extrák:elektromos a 4 ablak, tükör, tető, állítható kormány, magasságban áll. ülés, deréktámasz, rekeszes kartámasz elöl/hátul, 4 olvasólámpa, fokozatosan elhalványuló belső világítás, slusszkulcs és külső zár megvilágítás, fényszóró mosó/törlő, olajmelegítő, bizt. öv magasságállítás, ajtólámpák, rengeteg kijelző a műszerfalon (mosóvíz, levegő és gázolajszűrő, bizt.öv, stb), világító kesztyűtartó, világoskék üvegek, programozott hátsó szélvédő leolvasztás, hátsó szélvédő párátlanító, hogy csak a legfontosabbakat említsem, és mindez ´86-ban! Természetesen minden működik és minden eredeti benne, eddig legalábbis úgy láttam h semmi nem volt még benne kicserélve! Fasza mi?
Nemrég beszéltem 1 emberkével, aki pár évig németországban dolgozott Nissanokkal, a 90-es évek első felében. Ő mondta h a vezérműlánc élettartama gyári előírás szerint 1 millió km, és kb itt lehet elkezdeni az első motorgenerált is. Sajnos nekem már 560e-nél kellett, mert a hengerfejet magam akartam megcsinálni, sikerült is, de vmi rejtélyes oknál fogva szerelés után az olajszivattyú ne szívta az olajat és csapágyas lett. Egy motorfelújítással foglalkozó kisüzemmel csináltattam meg, fúrni nem kellett, csak a dugattyúkat meg a csapágyakat kellett cserélni.
Zöldkártyát úgy teljesíti, hogy a szervízben beindítják, ránéznek a kipufogóra, leállítják és már töltik is ki a zöld lapocskát. 3 hónapja volt műszakin...nem nyúltam hozzá, a vizsgáztatók meglepetésére hiba nélkül átment...minden kis szart megnéztek vizsgáltak, de jó volt minden.
Sajnos az elmúlt évben a kaszni állapota nagyon leromlott és számos más probléma is adódott. Elhatároztam h kap egy teles felújítást mert megérdemli, de sajnos belémjöttek és szegény totálkárosra tört. Most törötten várja további sorsát, de nem lesz kidobva, jó nyugdíjaséveket érdemel.
Hibalista
- A kardán középső csapágyát kellett cserélni 2x, bontottan 25e Ft, csere 5e Ft - 2 első teleszkóp, még eredeti volt, csere, 12e Ft/db - A kipufogó cső megrepedt a dob előtt...csak a hangja lett dögösebb - Hengerfejtömítés átlyukadt - Generátor csere 2x, bontottan, hát a bontottak se jobbak - Semmi egyéb!
Ide hordtam szervizbe
Magam csinálom a kisebb javításokat, rozsda, olajcsere, elektromos dolgok, a komolyabbakat haverom, de még nem kellett hozzányúlni...mármint nem a haveromhoz hanem a kocsihoz.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Szervízben még nem volt...próbálkoztam az elején de látván a bizonytalanságot, gyorsan odébbálltam.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 438000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Sunny 1.7D | Következő autója? | valami nagy és japán |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |