A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Almera (2000-2007)

Almera 1.5 acenta plus 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Európai japán

Szöveges ítélet

Ha el kéne mesélnem hogyan jutottam egy Nissan Almerához, akkor tavaj decemberig kell visszaemlékezni. Ekkor szálltam ki ugyanis a gyerekkori nagy szerelmemből, egy BMW 525i ( E34) -ből, amit 4 évig hajtottam. Mivel nagyon szerettem és vigyáztam rá, ezért az eladáskor is hibátlan volt. A lényeg, hogy itt volt a kezemben 1,5 millió Ft és vakartam a fejem, hogy mit vegyek... (Ezt a kis előzményt azért írtam le, mert alapvetően németautó párti vagyok és mivel BMW-ből szálltam ki, ezért az új autómnak elég magasra lett a mérce állítva.)
... Körülnéztem a használtautó piacon és hamar rájöttem, hogy ha az ember nem "levantei szőnyegkereskedő", vagy "csatkai vályogvető" családból származik, akkor felejtő használt autót venni. Ekkor vettem észre a reklámot: -530.000 Ft, a listaárból!!!
Nem ragozom tovább Acenta Plus + kényelmi csomag: 3.500.000 Ft-ba került. Ennyi pénzért még talán Suzukit sem vittem volna haza. Ezért úgy érzem nagyon jó vétel volt.

Ami az autót illeti:
1.) teljesítmény:
Egyetértek azokkal ,akik a teljesítményét kifogásolják, mert valóban lomha, bár az én tapasztalatom alapján alacsony fordulaton dinamikusabban megy, mint ha pörgeted, mert én úgy érzem hamar elfogy az erő. Városi használatra ezért ideáils. Jó váltásnak érzem, mert főleg városban használom az autót.
Városon kívül, autópályán kellemesen lehet vele autózni, 130-140-ig nagyon kultúráltan megy, utána el kezd erősödni a motorhang, de azért élvezhető benne az utazás. Nekem 195-ig sikerült az M5-ösön kergetnem, utána úgy éreztem, hogy hiába nyomom a pedált.
2.) fogyasztás:
Kis csalódást jelentett számomra, hogy a városi fogyasztás még nyáron, külvárosi forgalomban sem megy 7 alá, vagy annak környékére. 7,5 körül mozgott, most a téli időszakban - úgy hogy igazi fagyok még nincsenek- már egy literrel több. Hozzá kell tennem, hogy rövid távokat (5-10 km) autózom általában.
A városon kívül fogyasztás elég szélsőséges. Autóúton ( 90-120 km/óra) között 6-6,5, autópályán 7-7,5 között alakul,de 150 kim/óra fölött drasztikusan megnő. Egyszer nagyon siettem haza Balatonról, akkor 10 liter volt!, viszont Szlovák autótúrán, kényelmesen, keresztül a hegyeken közel 1000 km-t autóztam egy tank benzinnel ( 6 liter lett az áltag).
Ezek a paraméterek szerintem jól mutatják, hogy a gyártó milyen célra szánta ezt az autót.

3.) kényelem:
A két első ülés kifejezetten kényelmes, még nekem is, pedig 185 magas és 100 kiló vagyok. Igaz mögém már nem férnék be:) Átlag méretű embereknek hátul is van elég hely. Ha meg valaki családi autónak szánja (mint én), akkor tökéletes, a gyerekek elférnek.
A kormány, a pedálok, a váltó nagyon finoman működik, ( ahogy mondják, mint kés a vajban) kellemes érzés vezetni. A kezelőszervek is kifinomultak, általában kézre esnek. A rádió- klima egybeépített középkonzollal nem nagyon vagyok kibékülve. Elég bonyolult megtanulni, alacsonyan van, ezért elvonja a figyelmet a vezetérből.
Ami a kárpítozást illeti, az botrányos! Ezzel a részével nagyon nem tudok megbarátkozni, azt kell mondanom méltatlan egy japán autóhoz, talán még egy szocialista csodában sem voltak ilyen "tróger" megoldások. A műanygok egy része kellemetlen tapintású - ez egy dolog, nem Lexust vettem-, de az illesztések pontatlanok, eldolgozatlanok és hiányosak. A csomatartó egyes részei ( ami nem látszik) nincsenek bekárpitozva, ha belenézel látod a hangszózó vezetékeit. Nem tudok mást mondani tróger munka, olyan amilyet egy német autóban soha nem látsz!

4.) szervíz:
Még csak most viszem az első kötelezőre, ami egyébként nem nagyon tetszik. Indokolatlannak tartom a 15000-es periodust. Tudom mások ebből élnek..
Ennek ellenére már egyszer volt szervízben, mert parkolásnál meghúzták a bal első ajtót. Ezek apaján meg voltam elégedve, szépen, jól és gyorsan megcsinálták, ráadásul kívül belül kitakarítva kaptam vissza.

Összegezve a dolgot - figyelembe véve azt is, hogy tökéletes kocsi nincsen- meg vagyok vele elégedve, azt hiszem pár évig még megtartom. Egy-két fent említett apróságot leszámítva, jó autónak, európai autónak tartom. Ezt nekünk csinálták a japánok.

Hibalista

- még nem romlott el semmi

Ide hordtam szervizbe

Nissan Summit ( Bp. IX. ker. Máriássy u) márkaszervíz

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 13500
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 525i Következő autója? lehet hogy az is japán lesz
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Almera 2000 (2002 - 2007)

További ítéletek (190 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)