Első Látásra Szerelem, Remélem Örök!
Szöveges ítélet
Igaz az 520 km nem túl sok, de úgy érzem ha 10-20 ezerrel több lenne akkor is ugyanezt tudnám csak írni - megnyerő, markáns külső (a feleségem szavaival élve agresszív), kényelmes, jól kezelhető beltér, első hallásra talán gyengének tűnő, de pontosan eltalált motor. És itt be is fejezhetném mert minek cizelláljam ha meg vagyok vele elégedve és nekem teljesen megfelel?!
Azért én megpróbálok nekirugaszkodni és remélem ezzel csak növelem az Új Lancer rajongóinak táborát.
Én is első 0 km-es autóként vásároltam a Lancert, előtte szinte csak német autókkal kerültem közelebbi kapcsolatba, de régóta úgy gondoltam ha új autó akkor japán! Ezen kritérium alapján először a Mazda 3 volt a favorit, de egy Lancer tesztvezetés és maga az Új Lancer látványa hamar elbizonytalanított Mazda ügyben. Gondosan kalkuláló feleségem segítségével azért még futottunk pár kört autó ügyben, de végül mindent elsöpört az "igaz szerelem"! A szalonban történt utolsó egyeztetés után, már láthattam ŐT, de vásárlás előtt még hátravolt egy makeup! Így átvételre megkapta a 16"-os magasfényű alufelniket, a ködfényszórót, kipufogóvéget, színre fújták a kilincseket, tükröket és jöhettünk is haza.
Első utamon úgy éreztem ez az autó igen jó választás és most még inkább így kell gondolnom!
Az ülések számomra (190 cm) kényelmesek, magam mögött simán elfér a "klónom", az első könyöklő nekem pont jó helyen van, de belátom egy alacsonyabb embernek gondot okozhat a használata. Az ülések oldaltartásán lenne mit javítani, de ilyen minőségi utakon nem igazán jellemző rám a száguldozás gumit csikorgatva, kilinccsel előre. A műszerek elhelyezése számomra tökéletes, kicsit még szoknom kell a germán design után. A kezelőszervek szintén jól funkcionálnak és leszámítva az alacsonyszögű tűző napsütést még a rádió kijelzőjének láthatósága is teljesen korrekt. Meg kell említen, feleségem külön kérésére, hogy a kesztyűtartó elhelyezése és az alatta lévő lábtér hagy némi kivánnivalót maga után. A váltó és a pedálok kezelhetősége, precizitása szerintem példás - én kifejezetten igénylem a feszes precíz váltókat. A motor igaz nem egy erőgép de ezzel a kasznival tökéletesen összhangban van, igaz élményautózáshoz elkelne az 1,8-as vagy a 2,0-ás motor, de mivel elsősorban családi autónak szántuk tökéletesen teljesít.
A futóműveknek köszönhetően kicsit jobban megérzi az ember a nagyobb úthibákat, de a kissebb hibákkal nagyon jól boldogul. Kanyarban szinte meg sem mozdul az autó semmi billegés, vagy indokolatlan mozgás, úgy kanyarodik mintha egyenes úton járna.
Összességében én első autóként még mindig ŐT választanám, bár a nagyobb motoron azért elgondolkoznék!
10-ből 10-pont és mint ahogy tökéletes ember úgy tökéletes autó sincs és a kissebb hibák csak méginkább szerethetővé teszik! Számomra!
Túl az ezredik kilóméteren méginkább beleszerettem. Bejáratós motor lévén 3000 fordulat fölé nem pörgettem, de így is nagyon jól teljesít. Alig várom már, hogy átlépjem a 3-4 ezer kilómétert és kicsit erőteljesebben a gázra léphessek!
Hibalista
- Eddig nem tapasztaltam semmilyen hibát és így is szeretném majdan továbbadni!
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1100 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | C Astra | Következő autója? | Mitsubishi Lancer |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |