A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Lancer (2000-2006)

Lancer 1,6 Wagon Invite 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Három gyémántos családi ékszer

Szöveges ítélet

Több mint 5 év és 90e km használat után újra átértékeltem és ennek megfelelően átszerkesztettem az ítéletet:

Az autót újan vettük, elődje egy 97-es 5 ajtós 1,4e Megane volt. Mindenképpen alsóközép kombit kerestünk legalább 100LE körüli teljesítménnyel, a megcélzott alap felszereltség: ABS, min. 2 légzsák, első el. ablak és tükör, klíma. Több típus is szóba került (Astra, Focus, Lacetti, Corolla, Megane), végül főképp az ár miatt az Astra Classic (G), Lacetti és Lancer maradtak a képben, ezek közül a Lancer-be sikerült hamar beleszeretni, részben a japán megbízhatóságról hallott legendák miatt is, másrészt nem sok szaladgált belőle ellentétben a másik kettővel. A vételnél nálam jó pontnak számított, hogy nincs benne feleslegesen sok elektronika. Az autót azóta is szeretjük, bár pár éve már céges autó mellett (Golf4 kombi majd Golf6 kombi) második autóként szolgál, mindig jó érzéssel ülök vissza bele.

Első benyomások:
A Megane után menetteljesítményeit nézve óriási volt érzésre a különbség: 23LE-vel erősebb (98 vs. 75), közvetlenebb kormányzás, és nagyon eltalált futómű ami jól csillapít, viszont mégis dinamikusan vezethető, a váltó közelebb van és nem kell érte nyújtózkodni, határozott megvezetéssel és kis erővel kapcsolható, de nem az a fajta ami ellenállás nélkül magától beesne a fokozatokba, hidegben viszont főleg a másodikat kis akadással vette (teljes mértékben azóta se múlt el). Viszont teljesen mentes a hajtási befolyásoktól, terhelésváltáskor meg se mozdul, (Megane-nál egy arasznyit bólogatott…) Egyedül a viszonylag magas üléspozíciót kellett szokni, meg a szűkebb kesztyűtartó volt feltűnő.

Forma, külső, belső:
Nekem a kombi kezdettől fogva nagyon tetszett és a kicsit bamba első lámpákat leszámítva még mindig így vagyok vele. Mindenhol azt írták róla anno, hogy az egyik legsemmilyenebb kinézetű autó, mégis többen nézik meg és dicsérték meg mint a környezetemben sok más dizájnosabb kocsit, mondjuk ez a ritkasága miatt is lehet, meg ez elég szubjektív így mindenki ítélje meg maga.
Belül viszont valóban ingerszegény a környezet, próbálták ezt feldobni, de ettől inkább csak kusza lett az összkép: fehér számlap, piros háttérvilágítással, az összes kapcsoló viszont zöldes világítást kapott, mivel a rádió nem gyári (standard DIN), annak megint más fénye van. Ebben még megvan a 90-es évek szent japán kvarcórája is, na az megint más árnyalatban világít. A formák és az anyagminőségek viszont nagyon rendben vannak, utóbbit több sokkal nagyobb presztízsű autó is megirigyelhetné. Ergonómiailag minden kezelőszerv nagyon jó helyen van és jól kezelhető, érzésre örök életűre van tervezve. Becsúszott azért pár baki is: Az ülés legalsó állása is elég magas, a kormány viszont a pincébe is leengedhető teljesen feleslegesen, hosszirányban pedig nem is állítható. Utóbbi nálam kevésbé gond, de hosszú lábúaknál már problémás lehet. Az ülőlapok is viszonylag rövidek elöl és hátul is, oldaltartás is csak módjával van, viszont nekem hosszú útra is kifejezetten kényelmesek, és a vezetői pozíció is jól beállítható. A hosszú tengelytáv miatt nagyon nagy hely van benne, és a hátsó ülés támlája is egész tág határok közt állítható. Ehhez is kapcsolódik egy tervezési baki: A csomagtér roló a dönthető ülések miatt két helyen is rögzíthető, viszont az első pozícióban is már eléggé hátradöntött üléspozíciót enged meg, vagy rés marad az ülés és a roló közt, a hátsó pozícióig döntve pedig már inkább fekszenek az utasok. Az alacsony övvonal miatt az egész autó nagyon jól átlátható, ebben minden mai kategóriatársat messze ver, jó nagyok és szinte holttér mentesek a külső tükrök, a kilátást csak a fix középső hátsó fejtámla zavarja, ezt mi egyből kivettük. A beltérhez tartozik még, hogy napsütésben valamiért alig látható a középső óra és a rádió kijelzője, valahogy az árnyékolást nem sikerült megoldani rendesen.
A csomagtartó katalógus érték alapján kombi létére elég apró (344l), de a valóságban ez csak a dupla alsó fedél és az alacsony roló miatt van. Alapterületre elég nagy, a felemelt padlószint miatt nagyon kényelmesen pakolható és az ajtó nyílása is kellően tágas. Az alsó rekeszt is kihasználva összességében majdnem pontosan annyi csomagot tud befogadni, mit egy 500l-es Golf4 Kombi, csak kicsit más elosztásban, ráadásul a rolónak van helye az alsó rekeszben, így nem kitenni a kocsiból ha útban van. A csomagtartóhoz tartozik, hogy bringát rendszeresen szállítunk, és valahogy ebbe sokkal könnyebben befér egy bringa fektetve, mit bármelyik fent említett Golf-ba, pedig papíron jóval kisebb a csomagtere (meg az egész autó is) főleg a 6-os -nál. A háttámlák a fejtámla kivétele nélkül egy mozdulattal dönthetők előre, így elég egyszerűen bővíthető a csomagtér. A csomagtartóban is van még 12V –os csatlakozó is, ill. rögzítő fülek a csomagoknak. Az utastérben a szűk kesztyűtartón kívül van még több kisebb-nagyobb tárolóhely: A könyöktámasznak használhatatlanul hátul lévő középső rekesz, két italtartó, viszonylag szűkös ajtózsebek és pár kisebb tároló rekesz a műszerfalon. Összességében mindennek megvan a helye, csak az ajtózsebek és a kesztyűtartó lehetne nagyobb.
A szellőzés és a klíma jól működik, van a hátsó utasoknak is befúvó lábnál, így télen nem fagy oda a talpuk a padlóhoz. Kicsit zavaró, hogy nyáron a motortól átmelegszik a teljes szellőzés, és klíma nélkül alapból fűtött levegőt fúj. Télen viszont nagyon jó, hogy rendkívül hamar bemelegszik és 1-2 perc után már rendesen fűt.
A rádió gyárilag nem tartozék (DIN-helyes), mi egy régebbi és nem egy csúcs rádiót tettünk át bele, de a beépített hangszóróknál is hallottam már jobbat. Vagyis nem szól valami fényesen. de a csomagtérben lévő két hangszóró miatt viszont nagyon jó a térhatás.
A jó anyagminőségre utal, hogy a 90e km után mindene újszerűnek néz ki: nem látszik a használat se a kezelőszerveken (kormány, váltó, pedálok,…), se a kárpitokon vagy az üléseken. Csak a szőnyeggarnitúrát tapostam kétszer lyukasra a bal1-ben, de az meg nem eredeti gyári volt.

Hajtáslánc, menettulajdonságok:
Elérkeztünk az autó legjobb részéhez! Egyetlen mai autóról se tudok a kategóriában, aminek ilyen közvetlen és őszinte reakciói lennének. Gázadásra minden késés nélkül reagál, kormányzása szintén nagyon direkt, és a szokásos alulkormányzás helyett is inkább semlegesen fordul.
A futómű pedig a legjobb az egészben, jó kompromisszum a sportos és kényelmes közt, inkább az utóbbi irányba billenve. Teljes természetességgel simítja ki az úthibákat, nincs meg benne a jellegzetes németautós dobolás se, miközben élmény vele kanyarogni, semlegesen de biztonságosan fordul és folyamatosan visszajelzést ad az útról. Két rossz pontot tudok csak a futóműnél felhozni: az egyik, hogy az élénk reakció középállásban is megvan, ami autópályán egyenesben kicsit idegessé teszi a viselkedését, a másik a viszonylag kicsi terhelhetőség, 4 utassal + csomaggal már eléggé billegős lesz. Szokni kell azt is, hogy a fékrásegítés gyengébb az átlagnál, de megszokás után ezt kifejezetten szerettem, sokkal jobban adagolható mint az újabb túlszervózott fékek, rálépve pedig fog ez is rendesen. A futómű egyébként 90e km után is csendes és stabil, sehol egy kopogás, csak erős mínuszokban nyikkan meg néha valamelyik hátsó gátló.
A kuplung és a váltó is nagyon jó, előbbi eleinte még hajlamos volt kicsit rángatni, de a bejáratás során ez elmúlt. Viszont kis pedálerővel működik, nagyon jól érezhető a fogáspont, és jól illeszkedik az inkább nyomatékra hangolt motorhoz. A váltó kiosztása szintén jó, de hosszú utakra nem bánnék egy 6. fokozatot, ill. a 2. fokozat kezdeti akadozása hidegben még mindig megvan, bemelegedés után viszont ez kisimul. A váltónak nincsenek terhelésváltáskor bólogatásai, egyáltalán semmi, ill. a motor vibrációját se veszi fel, és közelebb van húzva a sofőrhöz, így nem kell érte nyújtózni.
A motor mai szemmel nézve nem egy erőművész, de amit tud azt nagyon kulturáltan csinálja. A gázreakció nagyon gyors, könnyen pörög fel és a teljesítmény leadás is egyenletes. Sokkal inkább nyomatéra mint teljesítményre hangolták, alapjárattól terhelhető, de nem szeret nagyon pörögni, legjobban 3000 - 4500 közt húz, 5000 felett pedig már kezd kifulladni. Így viszont indulásoknál nem olyan vérszegény mint egy-két erősebb konkurens 1,6-osa, ill. rugalmasságban érzésre a jobbak közé tartozik. Alacsonyabb fordulaton nagyon csendes is a motor, de pörgetve már megjön a hangja. A hangszigetelés érdekes benne: kis tempónál az egyik leghalkabb autó, autópályán viszont leginkább a motorhang miatt a hangosabbak közé tartozik, a szél és futóműzajok egyébként nem erősödnek fel zavaróan. Átlagos fogyasztás valahol 7,5 és 8l közt van, eddig a minimum jórészt országúton szabályosan valamivel 6 alatt, a max meg 10l volt, de szerintem ott a tankolt benzin nem volt jó, mert téli tisztán városi használat során se megy egyébként 9 fölé.

Az autó a 90e km alatt 0 meghibásodást mutatott. Voltak vele apróbb dolgok, de semmi különös: Az egyik ajtózárban akadt ki egy rugó, ezt ingyen megcsinálták, kiégett összesen 1 tompított és 1 rendszámtáblaizzó (mindössze 2 izzó 5,5 év 90e km alatt !!!), volt egy fojtószelep tisztítása és alapjárat állítása, és ennyi! Ill. van egy érdekes fémes koppanó hangja valahol a műszerfal mögött, ha egy bizonyos kormányszögben valami nagyobb úthibán átmegyek. Állítólag ártalmatlan típushiba, az első szerviznél próbálták rendbe tenni sikertelenül, de mivel elég ritkán hallani így nem foglalkoztam vele. Ezen kívül egyszer sajnos összetörtük a jobb elejét, ill. volt egy beteg fáról rácsöpögött gyantaszerű anyag, ami foltokban felmarta a fényezést, ami miatt a fél kocsit fényezni kellett.
Az autó értéktartása szintén nem rossz, visszanézve a vásárláskor azonos áron vagy kevéssel drágábban mért konkurensekre azokat ma már jórészt olcsóbban mérik használtan. Fenntartási költsége is jónak mondható, a szervizperiódusa a 15e km-rel elég sűrű, de a szerviz nem drága, és a kötelezőkön kívül nem kellett vele semmit csinálni. Egy garnitúra gumi már elfogyott róla, de a gyári fékbetétek még mindig bírják. Mondjuk most lesz esedékes a vezérműszíjas nagyszerviz, az valószínűleg húzósabb lesz már.
A felsorolt kisebb átgondolatlanságai ellenére egy nagyon szerethető autó, még most is mindig nagyon jó érzéssel ülök bele. Így második autóként viszonylag lassan gyűlnek a kilométerek, remélem hogy sokáig hasonló megelégedéssel tudjuk még használni.

Hibalista

- - Egyik ajtózárnál egy rugó kiakadt és bentről nem nyílt, ingyen megcsinálták - - Kiégett az egyik tompított és az egyik rendszámtábla világítás, ezen ezek még egyszerűen cserélhetők házilag is. - - Koppanó hang a műszerfal alól

Ide hordtam szervizbe

Duna autó: Nem a legolcsóbb, de korrektek voltak és semmiben nem tértek el az előre megbeszéltektől (idő, költség).Volt egy sajátkáros baleset, ami szintén náluk lett megcsináltatva. Nagyon szépen dolgoztak, de időben ez viszont több hetet csúszott a beígérthez képest.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Nippon Autó, Érd: Csak jókat tudok mondani: korrekt ár, korrekt hozzáállás, profi szakértelem.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Megane 1,4 RN Következő autója? Majd meglátjuk
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Lancer 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (75 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)