Amatőr benyomás egy szerethető tohonyáról
Szöveges ítélet
Azoknak szeretnék segíteni, akik nem dízelben gondolkodnak, mert úgy saccolják, hogy az a 150 ezer kilométer, ami alatt kiautózzák az árkülönbözetet nem ér meg 33 lóerőt, 146 Nm-t többletben! Szóval: 117 ló és 154 Nm, amit a motor max. tud. És elég! Na nem egy vágtató táltos, és jobb nem szívózni a pirosnál, mert magasabbak vagyunk a többségnél! De normális nyugodt vezetéshez elég. Előzéshez persze váltani kell egyet vissza. De ehhez társ a motor. Könnyen felpörög! A gyorsulás és a gyorsító erő egyenletes. Ami fura, hogy a hangszigetelés miatt nincsen felhorkanás, hörgés. Hang alig szűrődik be. Picit talán emelkedik a tónus, de ez minden. A hátbavágást, fejtámlába préselt agyat, csőlátás kialakulását azért senki se várja, mikor a gázt tapossa! A fizikán nincsen mit vitatkozni. 1,5-1,8 tonna körüli tömeget kell megmozgatni. Megteszi. Úgy átlagosan, de a súlyát érezni az autónak. Ami szenzációs, az az átlagos magyar utakon fellelhető, (tőlünk nyugatabbra minősíthetetlen és elviselhetetlen) kátyúkon, bordákon, hézagokon, aknafedeleken, sárfelhordáson történő átsuhanás. Hang és rettenetes felütések nélkül veszi őket! Hát a kormányzás már nem ennyire egyértelmű! Na nem azért, mert térddel ki kell támasztani a kocsit, hogy a tükör le ne érjen, ha egy körforgalomba kicsit vehemensebben megyünk bele! (Meglepően keveset billen!) Hanem maga a kormány működése miatt. Az, hogy kevés az útról a visszajelzés, eufemizmus! Egyszerűen nincsen ilyen! Mész, tekered és egyszer csak pl. a murván, minden előzetes jel nélkül túrni kezdi magát. Semmi sem jön visszafele a gumiktól, hogy észbe kapjál, már a határon vagy! Viszont a gumik és az út közötti fizikai határig követi az utasításokat zokszó nélkül az autó. A gondom csak az, hogy gyanúsan kussban teszi ezt, már-már alattomosnak nevezném!! A kormányt különben jó markolászni, és a mérete is rendben van. Pont elég nagy és pont elég vastag. (Még mindig a kormányról volt szó!!) Amit viszont nagyon lehet fikázni, az a váltó! Hagyján, hogy nehezen jár, de cserébe még „nyúlós” is, a végén egy bekattanásos demóval, hogy elvileg működhetne pattogósan, csak azért se teszi! No és ne próbálja senki se ebből kifolyólag vehemensen ráncigálni! Nem fog sikerülni! Vagyis rángatni lehet, de így könnyedén oda rakhatjuk, ahová nem akarjuk. Egyszerűen ez egy relaxációs fitneszváltó. Nyugtat és erősít, viszont szerintem szégyen egy japán autóban! Az ülések kényelmesek. Hátul hátrány, hogy eltehénkedni nem lehet, bár hely volna rá dögivel. Pontosítok. Japán ember kitalálta, hogy beülve automatikusan kényelmesen érzed magad. Amikor eluntad, és pozíciót váltasz, lejjebb csúszol, rátehénkedsz a könyöklőre meglehetősen hamar a beülési helyzetbe fészkelődöd magad vissza! Mert ott jó! De csak ott? Mi van, ha nem mindenki Gömböc! (Gömböc: Csak egyetlen stabil ponttal rendelkező magyarok által megtalált testforma.) Szóval hátul testtartással lázadni felesleges. És a legnagyobb bajom az autóval: Szériában defektjavító készlettel érkezik! Felhívnám az illetékes pénzbeszedetős, pecsételős, matricaragasztatós, jogszabály és rendeletkifundáló népség, (röviden: hatóság) figyelmét erre a kapitális baromságra! Veszélyes! Egy felni deformálós kátyúzás és a velejáró defekt után nincs az a javító csodaszer, amitől a kocsi újra mozgásképes lehet! És ott állsz, várod a trélert. Akár órákig is! Közben suhannak el a többiek és jön egy szintén peches, aztán a horror! Legalább egy mankókereket írjanak már elő! Mert az csak saját belátás és költség után rendelhető ehhez az autóhoz, ami fura, mert csavarkulcs és emelő viszont van benne gyárilag! A fékeket a németek lehúzták egy tesztjükben (igaz, hogy ők 1.8-as dízelről írtak). Én nem tenném. Határozott, jól adagolható teljesen normális fék. Már első vezetés után is úgy taposódik, ahogyan kell, annyira fékez, ahogyan a pedál másik végén akarják! Ha valakinek az a perverziója, hogy egységnyi idő alatt 100-szor nyomjon rá, hát eltűri anélkül, hogy változna a féktáv. Bólogatás alig van, vagyis abból a magasságból, ahol terpeszkedik az ember, nagyobb himbilimbire következtetne mindenki! A hifit nem értékelem, mert az, hogy szubjektív egy dolog, véleményem szerint, ha kifinomult műélvezet akar valaki, azt otthon direkt erre kitalált cuccal tegye. Szól a kocsiban a nóta és együtt lehet dudorászni a szöveget Rúzsa Magdival, és nem tűnik az előadó művész megcsúfolásának, ami hallatszik a hangszóróból. A többi kezelőszervet nem ecsetelem. Finoman, de határozott érzetet keltve kapcsolnak. A fogyasztás kicsit több mint a katalógus adat, de nem vészesen 6,3 l/100 km. Hogy mennyire lesz tartós? Hát ez az öszvér rendelkezik a hosszú és gondmentes élet minden feltételével. Outlander adja a futóművet, felépítményt. A belső tartalom a Lancerből érkezik. A motor meg az 1.5-ös megnövelt térfogatú és optimalizáltabb alváltozata. Szóval új a típus, csupán a téglák a régiek, amiből építik! Csak azt a váltót bírnám elfeledni! Az honnan a fenéből jöhetett!?
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 175 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 170 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Almera I, II, Primera | Következő autója? | ASX |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |