A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » S (1991-1999)

S 300SD 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Luxus kényelem, halálos nyugalom

Szöveges ítélet

W-140, 300SD (S-classe, 3500 ccm Turbo Diesel).

Az S osztályos Mercedes röviden: az átlag ember számára elérhető csúcsot, a maximumot jelenti. Aki ezt még nem tudja, járjon utána. ;-)
De alább kifejtem bővebben. Cikkemben arra is rögtön fény derül miért lóg ki a sorból néhány, a márkával kapcsolatos rossz tapasztalat!

Mikor hazaérkeztem vele, az utcában azt hitték a szomszédok, az elnöki autó jön, hogy a (kormányőr) tesóm hozta el a delegációs kocsit.
Első hosszútávú tulajtól vettem olcsón -de késöbb a különbözetet úgyis rá kell költeni-, kb.12 évesen, gyanúsan kevés (160000) futott km-el a műszer szerint. De mindegy is mennyi van ezeknek az órájában –úgyis galád módon visszapörgetik őket (első számú átverés), mintha az számítana, mennyit mutat a számláló (ugyanis egymilliót is elfutnak nyugodtan, az enyém most tarthat kb.300 ezernél), inkább arra kell hagyatkozni vásárlásnál milyen a hangja, hogy megy, milyen érzés utazni benne, mennyire van lestrapálva az autó, szóval a szokásos szempontok...ugyanis az előnyük az “öreg” diesel Merciknek egyben a hátrányuk is: mikor egy másik, átlag kocsi már rég a roncstelepen van mert a kasztnja széthullott, a motorja pedig meghalt végelgyengülésben, akkor a Csillagos még élettartama felénél sem jár és vígan indul (pöcc-röff) -15-ben is. Vagyis miközben kimegy a világból, (mindent eltűr, iszonyat strapabíró) vannak akik visszaélnek ezzel, nem törődnek vele, jól lelakják, ütik verik, aztán (kidobás helyett) beadják egy sóderes kereskedésbe, ahol azok az illuzionista, (bár nem szeretek sztereotipizálni) problémamegoldó művészek kikozmetikázzák, eladják egy baleknak és sajnos ezekből lesznek azok a népítéletek, hogy ennyit meg annnyit kellett rákölteni, mindennel baj volt, hiba hibát követett, stb. Kiábrándult, bosszús szerencsétlenek, tisztességtelen, pénzéhes szerelők által megvezetve, egyszóval jól átdobva azon a rettegett, jól ismert palánkon...végül pedig bosszúsan ott az ítélet: “nem érte meg!". Bár a sértettek jogosan dühösek, de azt hiszik szitkaikkal a Birodalmi Márkáról ítélkeznek, holott a rosszabb esetben is csak saját bizonyítványukat állítják ki. Hisz átverni, meglopni általában csak azt lehet, aki hagyja magát, vagy elég tudatlan hozzá, hogy balekot csináljanak belőle. Ugyanakkor közben megjegyzem, nemhogy más gyártók autóihoz, motorjaihoz képest, de még egy Merci és Merci közt is sok különbség lehet, pl. nem szabad egy kalap alá venni a 80-as, 90-es évekből származó macerásabb (de sokkal erősebb) benzineseket, az öreg, lomha, de egyszerű és örök életű dieselekkel, s megint más kategória a késöbbi években kiadott CDI-k és egyéb elektronizált, elműanyagosodott társai. Merciéknél (is) sajnos tetten érhető a regresszió. Tartósság és minőség szempontból, legalábbis. Akárcsak az élet minden más területén, általános gagyisodás tapasztalható, de hagyjuk most az összeesküvés elméleteket. :-) Ezeken felül még az adott (nagyon bevált) típuson belül (pl. w-124, w-126, talán w-140) is lehet valakinek pech-je és így látszólag jogosan átkot fog szórni a Márkára, de sokkal valószínűbb azért a megelégedett Merci tulaj. Szóval akkor mi a nagy következtetés, okos tanulság és végső igazság? Az, hogy a Merci-legenda valós és máig megtapasztalható, még ha vannak is kivételek. Bizonyíték a sokat emlegetett és rég óta tanult “nagy számok törvénye”. Ugyanis nincs még egy ilyen nagy példányszámban gyártott, hihetetlen nagy futásteljesítményre képes, s ilyen alacsony fenntartási költségek mellett, ilyen nagy komfortot, kényelmet, biztonságot! nyújtó autómárka, s nem is volt még egy. De remélem egyszer talán azért lesz még egy a jövőben is!

Na az enyém, mikor vettük, beindult nehezen, füstölt mint a barom és úgy ment, mit egy túlterhelt talicska emelkedőn. :-D Szerencsére van egy szerelő barátom! A turbó vákuumcsövei voltak rosszul összedugva, ezt megoldottuk 38 másodperc alatt (de max. 40, nem emlékszem) :-)) onnantól kezdve fölszállt az autó. Máig nagyon jól megy. Persze 150 LE (4000-nél) és 310 Nm nyomaték (2000-nél) nem a világ egy ekkora batár kasztnihoz (főleg, hogy van is benne anyag -több mint 5 m hosszú, majdnem 1,9 m széles - 1940 kg-on áll meg üres tömege alatt a mérleg mutatója) szóval mai (CDI-s) mércével azért tényleg kicsit lomha és ahhoz képest sokat fogyszt. De kényelmesen elúszkál a Bálna. A füstölés is megszűnt miután rendesen összedugtuk a turbócsöveket. Átlag havi 6000 km-t mentem vele azóta (kb.1 éve) egyre szebben jár, egyre csöndesebb (csökkent a csúcsok kopogása is). Valószínű keveset mentek vele (és rövid távon) az eladás elötti időszakban. Aztán 60 ezer km után a turbó megadta magát, ekkor volt a csere. Az ok: megint csak "mi" voltunk és nem a "cég". Ugyanis ha nem zárjuk rövidre a turbó vákuumcsöveit akkor nem is megy föl a töltés 2,5 barra a gyárilag megadott max. 0,9 helyett és nem is megy tönkre tőle a turbó (60 ezer padlózás után, azért).
Gyakran cserélek olajat és levegőszűrőt (10 ezrenként). Az alkatrészek abszolút nem drágák hozzá, egy Skodát többe kerül fönntartani. Lásd alább.
Benne utazva az érzés: luxus kényelem, maximális biztonság, halálos nyugalom. Csönd van, semmi nem csörög, nem kopog, nem zörög, minden egyben van, pontosak az illesztések, minőségi felületek, szép ergonómia, jó anyagok vesznek benne körül. Mintha új lenne. Akár hová néz az ember, minden stimmel, izléses és elegáns, de nem hivalkodó. A bőr, a fabetét tipikus Mercis, visszafogott design, tartós anyagok vannak mindenhol. Otthonos, barátságos és komoly. Minden a helyén van. A "3 hullás" csomagtér is elegendőnek bizonyult a család számára bár cuccolni jobb a kombi. :-)) Az első ülések (akárcsak az új, 2006-os modellben) a fejtámlát nem beleszámolva 10 irányban állíthatók és 3 memóriában tárolhatók. A memória nem csak az ülés beállításait tartalmazza, hanem a külső tükrökét, belső tükörét és a (föl-le, előre-hátra) elektromos kormányét is. A hiányosság, hogy az én példányom (mivel Amerikai, californiai modell) nem tartalmaz ülésfűtést (persze, oda minek?). További kivetnivaló, hogy a hátsó ülések nem állíthatóak, mert mögötte, álló helyzetben van a tank, de annyi a hely, hogy fetrengeni lehet, eddig még mindenki ámuldozva konstatálta a hátsó ülés komfortját és hatalmas utasteret, lábteret. Igazi családi autó, utazólimuzin. A TV hiányzik csak belőle. Édesanyám kifejezetten útálja az autókat (mindet!) és inkább BKV-val, biciklivel megy, vagy (sportból) gyalogol fél napokat, csak hogy kocsiba ne kelljen ülnie, de amióta ezt a Mercit megvettem, minden alkalmat kihasznál, hogy beülhessen és utazhasson kicsit, urasan is érzi magát, mondogatja is folyton: “hű, de elegáns”. ;-) Hát igen, Anyu. :-)
A fék hibátlanul adagolható, az ABS nagyon jó szolgálatot tesz, az automata váltó külön ódát érdemel: észrevétlenül kapcsol, nagyon pontos, korrekt érzés vezetni. Ugyan nem valami gyors, de hát nem is sportautóban teljesít. Időközben (nem figyeltem az olajszintet) és állat módon leégettem az automata váltót (olaj nélkül mentem 400 km-t autópályán) vagyis még egy hiba amiről nem a Mercedes tehet, hanem a hülye, agyatlan tulaj. Meg is fizettem a tanulópénzt -220 ezer, de Laci bának köszönhetően új váltóm van.
Atom stabil, megbízható konstrukciónak tűnik ez a modell is, valószínűleg az utolsó igazi, jóképű Mercedes. Az autót vezetni nagyon könnyű, kezes bárány, jól irányítható, nagyon jól és pontosan kormányozható, hihetetlen jól kanyarodik, könnyű vele parkolni, szűk helyeken manőverezni. Ez utóbbi két jellemző meglepő lehet a méreteit tekintve, de kívülről szemlélve is lenyűgöző, mintha egy helyben úszva fordulna a hajó. 2 kategóriával kisebb autókkal ilyen könnyű manőverezni, a kormányzása pedig minden más (újakat is) autóét felülmúlja. Egyszer egy manővert szemlélve valaki azt hitte a hátsó kerekek is kormányozva vannak. Mondtam dehogy, pedig nem is tévedett sokat, hisz passzív hátsókerék kormányzás is van, kanyarokban stabilan követi a “kifli” ívet, hátsókerékhajtás ide vagy oda. Egyébként télen sem csúszkálok túlzottan, nyugodtan, biztonságosan lehet vele közlekedni. A csúszási szándékot évekkel előre jelzi, semmi hirtelen meglepetés! Azért 2006-ban már lehet kapni a diesel S osztályt is négykerékhajtással (4matic). Asszem veszek is egyet (2012-ben) :-)
Végsebessége nem sok (180-190 közt lehet, nem próbálgatom gyakran) mert rövid az áttétel, de ezért is megy viszonylag jól. Persze ez a “viszonylag jó” a 6000-es benzines, V12-es Bálnához képest jó vicc. :-)
Városban, országúton és magyar autópályán nekem épphogy elégnek bizonyult, nagy terhelésnél is. Néhány kekeckedő tinédzsert kivéve szerintem bárki boldogan el tudna közlekedni ezzel a 150 lóval. Németországba már azért lassú, gyenge.
Mostanában jó hidegek vannak, kb -15 fokban totál hidegen indításnál annyit forog az önindító, míg kimondom, hogy “slussz" és már megy is a motor, gyönyörű, egyenletes, kiegyensúlyozott alapjáraton, így, több mint egy évtized koptatás után is és ez az üzembiztonság a következő évtizedben sem fog észrevehetően csökkenni (bizonyíték az elődje, a ma 27 éves, w-126-os S-osztály –az utolsó szériával motorjuk azonos).
Mindig vannak különböző szempontok, érvek és ellenérvek az autókkal kapcsolatban. Pl. (ellenérvként) azt nem mondom, hogy a bálna 4,5-6 litert fogyaszt 100-on, mert inkább kétszer annyit. De pl.(érvként) nem is kiskanállal kell belőle kiszedni a gyerekeket egy esetleges idegenhibás közúti balesetet követően. Mindenki döntse el saját maga, min spórol..
Történelem.
1959: Rendszeres töréstesztek.
1970: Bemutatják a blokkolásgátló, az ABS prototípusát.
1971: A Mercedes benyújtja szabadalmi kérelmét a légzsákra.
1979: A w-126-os a mai minősítések szerint (légzsák nélkül!) 3 csillagot érne el a vezető oldalon, 4-et az utas oldalon az EuroNCAP törésteszteken.
1990: Széria az ABS.
1991: Előkamrás diesel motor katalizátor nélkül EURO-2.
Stb, stb.
Már a 126-os S-osztály idejében összesen, 120 féle biztonsági találmány van beépítve minden Mercedes-Benzbe !

A Merci Bálnája egy exkluzív megjelenésű presztizsautó. Mégis, ha az alkatrészárait nézzük, máris egy átlag népautóval vetekszik. Lásd alább!
Ha van bármi baja, akkor az szinte biztos, hogy elektromos jellegű (kábelek, csatlakozók kontakthibájából ered) vagy ha törött volt és szakszerűtlenül csinálták meg (ez nagyon gyakori!). De az autó meg nem áll soha, cserben nem hagy sehol. Persze oda kell rá figyelni, pl. kímélni hidegen, járatni kicsit gyors tempó utáni hirtelen megállás után (turbó hűljön), rendszeres olajcserék, karbantartás, szóval gondozni kell és akkor meghálálja.
Gyönyörű, stílusos, lehengerlő, igazi luxusautó. Örök design, kortalan forma, halhatatlan darab.
Az alvilág lassan átült a bömösbe, szóval a rossz hír is lekopik a tündöklő bajor csillagról. Egyre több az IQ a Mercedesekben, megfontolt családapák, reál beállítottságú értelmiségiek, ügyesebb egyetemisták, valóban hozzáértők veszik és vezetik boldogan a ’Birodalmi Márka’ hálás gépeit. Jut eszembe, mint egy korábbi TotalCar cikkben írták: “Egyetemisták és nyugdíjasok autója”. Meg persze mindig megmaradnak az izomagyak, feltörekvő kisebbségiek, egyszerű, de rendes parasztgyerekek, akik csak annyit értenek a dologhoz, hogy jó lenne kevés pénzből fönntartani valami csillogó-villogó szépséget. A Merci ezt is tudja. És mi is hálásak vagyunk, hogy az anyagi világ történelmének rideg palettáján szerepelt egy vállalat melyet nem csak a gazdasági fellendülés, a presztizs- és hatalomszerzés vezérelt, hanem ezek mellett a kifejezés összes pozitív értelmében: maradandót is alkotott.

Hibalista

- Turbócsere (felújítottra, olyan mint az új) kb.110 ezer Ft, munkadíjjal. Klíma elpárologtató csere újra, szereléssel, töltéssel, összesen 80 ezer Ft. Fűtéscsap szivattyúval, bontóból 15 ezer Ft. Motor vezérlő kábelköteg csere (elöregedtek a drótok, kh-s volt az egész) 15 ezer Ft, első átlátszó indexbúrák (csak úgy) 2500 Ft/db, ékszíj (biztonság kedvéért) 5000 Ft, hátsó rugók (mindkettő el volt törve) 7500 Ft/db, 6 ízzítógyertya (a Beru a jó de 10 év alatt azért kiégnek) kb.2500-3000 Ft/db, első féktárcsák -dupla falú, belső hűtésűek- (elkoptak) 11000 Ft/db, első fékbetét garnitúra 5990 Ft –Meyle gyártmány a Gaál-tól ez kevésbé is sípol mikor berakod, üzemanyag előszűrő (tele volt kosszal) 350 Ft, levegőszűrő (minden olajcserénél ezt is cserélni!) 3500 Ft.
- A belső világítás egyik izzóját egyszer nagyobb teljesítményűre cserélte valaki (előző tulaj) és megolvadt tőle a müanyag búra. Az egész lámpakonzolt (panelt) lehetett csak cserélni, 23 ezer Ft-ot vertek rám ezért, az eredetit kellett megrendelni. Ajtószervót én csináltam meg.
- Teljes váltófelújítás (USA-ból rendeltem az új alkatrészeket hozzá) 220 ezer Ft (összesen, vámmal, munkadíjjal, stb. ennyiért nem is sok, most "új" váltóm van).

Ide hordtam szervizbe

Hermanucz barátomhoz és rajta keresztül még a Laci bácsihoz Budaligeten.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Márkaszervíz vagy ilyesmi? Ááááá.
Kell legyen Mercis ismerősöd, különben lehúznak nagyooon!
:-)

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1993
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 160000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 82000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? 190D Következő autója? marad a Bálna esetleg egy Chrysler 300C kombi késöbb
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz S 1991

További ítéletek (62 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)