A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » S (1991-1999)

S S500 

Az ítélet értékelése
5,0(9 db)

A BÁRKA.

Szöveges ítélet

15 hónap, és 15.000 km tapasztalata után döntöttem úgy, hogy írok az autóról, hátha
valakinek segít a vásárlásnál.
Az előzmények:

Az ezt megelőző 5 évben egy V6-os Toyota Camrym volt, ami egy rendkívül megbízható,
kényelmes autó, viszont nagyon unalmas.

Én ezt szerettem volna lecserélni egy olyan valamire, amiben úgy érezheti az ember,
hogy nem az A pontból B pontba való eljutás, hanem maga az ÚT a cél.
Mivel hitelt nem szerettem volna felvenni, Maximum 500e forintot tudtam hozzátenni
Toyotám 900e ft-os eladási árához.
Ennyiért már elég nagy a választék a piacon.
Elsősorban egy 15 év körüli Jaguár lett volna a cél, de közelebbről megnézve sajnos
elég kiábrándítóak.
Hiába a gondos gazda, nagyon hajlamos a rohadásra, ősrégi elavult a technika, a
belseje pedig szétesős Fordtól jött műanyag.
Ráadásul nekem kicsi a belseje.
Azért a mai napig megdobban a szívem, ha látok egyet :)

A TÍPUS:

Így került képbe a Mercedes, abból is az S osztály, természetesen V8-as motorral.
Elolvastam az akkori elég szélsőséges népítéleteket, de semmi sem tántorított el
elhatározásomtól.

Elég sürgős volt a dolog, így nem értem rá hónapokig nézelődni, hanem kinyomtattam a
használtautó.hu -ról a 10 legbiztatóbb darabot, és körútra indultam.
A tapasztalatok:

A kereskedésekben hirdetett darabok fele AF-es papírokkal rendelkezik, vagy nincs
ott éppen a telephelyen, mert szerelik, a többi meg tragikus állapotban van.
Az is érdekes momentum, hogy a 10 megnézettből 3 a Fenyőé volt a kereskedők szerint
:)

Mivel az út nem járt sikerrel, tovább bújtam a netet, és találtam egy magánszemély
által véletlenül máshol, és rossz kategóriában feladott hirdetést.
Lényeg a lényegben, másnap elmentem, és meg is vettem.
A próbaúton érezhető volt, hogy a váltóval nem stimmel valami(ezt később cserélnem
is kellett), és van pár apróbb elektromos hiba is, viszont az autó nagyon megkímélt
belsővel, és 2 elemen kívül gyári fényezéssel, valamint jó árral bírt.
A hibákra való tekintettel elég jól sikerült alkudni, 1,3M ft.-ért jutottam hozzá,
friss műszakival, vadonatúj gumikkal, és új fékekkel.
Ez az átírással együtt is, az új árának a huszad része!

Az autót hihetetlen élmény vezetni, aki teheti próbálja ki, mert leírhatatlan.
Méreteit tekintve (lásd képek) ez nem autó, hanem egy bárka, így a barátaim mióta megvettem, egyszerűen Noé-nak hívnak.
Olyan mennyiségben és minőségben van jelen az anyag benne, hogy az ember el sem
akarja hinni.
Jó példa rá az üvegek 1 cm-es vastagsága.
Két réteg üvegből áll, amik között gáz van, így biztosítva a tökéletes hang és
hőszigetelést, meg a páramentességet.
A hangszigetelése döbbenetes, kívülről gyakorlatilag semmilyen hang nem szűrődik be,
és a rejtett ablaktörlők, dupla ajtógumik miatt szélzaj sincs.
A kényelem mellett a csendesség miatt a gerinctámaszoktól kezdve, az klíma összes
fúvókáját, reteszét, és a központi zárat is sűrített levegő működteti.
Úgy fogalmaztak a megjelenésekor a tesztelők, hogy a Mercedes ezzel a típussal megtanította az óriást lábujjhegyen járni.
Az 5 literes V8-as nagyon könnyedén mozgatja a 2 tonnás kasznit, 7 másodperc alatt
van 100-on, és a gyorsulás efölött is szinte lineáris, 250-nél fékezi meg az
elektronika.
Természetesen ez nem versenyautó, nem is arra való, de néha kísértésbe esik az ember
a V8-as 3000 felett érkező hangjától :)
A 326 LE-s, és 480nm-es motor erejére jellemző, hogy (a padlógázt kivéve)alapon
2-esből indul az automata, pedig nem rövid a fokozat, 130-ig jó.
A gyorsulását érezni persze nem lehet benne annyira, mint egy sportos kisautóban, az ember egyszerűen csak csak úgy érzékeli, mintha a forgalom többi résztvevője iszapban mozogna körülötte, és minden zöldhullám rosszul lenne beállítva.

A fogyasztása a motor lökettérfogatához és a teljesítményéhez, valamint a kaszni
tömegéhez képest nem olyan vészes, átlagban 15-16 literrel eljár.
Csak városban persze 20 körül fogyaszthat, szerencsére én nem pesten közlekedem.
Hosszú úton 90-140 közötti tempónál 12 literrel is beéri.
Az autó méretei döbbenetesek, hatalmas hely van benne elől-hátul egyaránt.

Az enyém messze nem fullextrás darab (ilyen nincs is a Mercedesnél, mert a
rendelhető, és sokszor egymást helyhiány miatt kizáró extrák sora szinte végtelen)
,de azért elég jól felszerelt.

Az alapfelszereltség része a kétzónás digitális klíma, az elektromosan
mozgatható,fűthető bőrülések (még a fejtámla is), elektromosan
állítható-behajtható-fűthető tükrök, 4 becsípődésgátlós elektromos ablak, légzsákok,
ABS, Kipörgésgátló, tempomat, lámpamosó és szintszabályzó, központi zár,
automataváltó, fabetétek,lehajtható világítós sminktükrök elöl és hátul is, hűtőbox,
tolatásnál kiemelkedő sarokjelző pöckök,gombnyomásra lehajtható hátsó fejtámlák,
stb.
Ezeken kívül az enyémben például ajtószervó, elektromos roló, és rengeteg apró extra
van.

Akkor most jöjjön az árnyoldal:

A szerviz.

Mechanikailag ezek az autók alapjában véve elpusztíthatatlanok, de a magyar ember
nagyon találékony, és talál rajtuk fogást.
A rendszeresen elhanyagolt olajcserékkel, és a hozzá nem értéssel mindent tönkre
lehet tenni.
Az egyik leggyakoribb a váltóhiba amibe én is belefutottam.
Ha betartják a szervizeket, akkor 500e km.-t minden további nélkül kibírnak ezek az
automataváltók, de ez nálunk nem jellemző.
Sajnos a szerelők nagy részének még arról sincs fogalma, hogy milyen olaj való bele,
és milyen körülményeknél kell ellenőrizni a szintjét, pedig nem drága a belevaló
cucc, és gyakran sem kell cserélni.
A motorral nehezebb kitolni, nagyon ritka a hiba.

Persze egy Mercedesnek is vannak típusbetegségei.
Ezek általában elektromos eredetűek.
Az ilyen korúaknál a rossz anyagválasztás miatt idő előtt elöregszik a motor
kábelkötegének szigetelése, de ez aránylag olcsón orvosolható, nekem például
25.000-be került az átkábelezés.
A tempomat és a kipörgésgátló hibája az állítótag (schiber) betegsége miatt is lehet.
Jellemző hibák még a központi zár vákumszivattyújának meghibásodása, a fűtéscsap
megszorulása, a hátsó ablakemelő mechanika hibája, és a kormánymű olajszivárgása.

Az egyenetlen alapjáratnak, nagyobb fogyasztásnak általában falslevegő szívás az
oka, ilyenkor érdemes a vákumcsöveket ellenőrizni.
Ezeken kívül általában már csak apróbb kontakthibákkal, kiégett izzókkal
találkozhatunk.

A futómű nagyon masszív, persze Pesten nem örökéletű, de aránylag olcsón javítható.
A kaszni egyáltalán nem rohad.

Mindenképpen keresni kell egy hozzáértő és megbízható szerelőt, mert sajnos nagyon
sok a kókler.
Márkaszervizbe kizárólag diagnosztikára, és alkatrészért érdemes járni.
Lehetőleg ragaszkodni kell a gyári, vagy gyári minőségű alkatrészekhez, olasz és
egyéb utángyártott cuccokat nem szabad megvenni, mert megbosszulja magát.

a márkakereskedői alkatrészellátás egyszerűen döbbenetesen jó!
A forgalmi alapján 2 nap alatt MINDENT meghoznak, még a legutolsó 30 forintos
alátétet, kárpit színéhez passzoló csavarfej takaró kupakot,apró rugót,csatlakozót,
vagy fogaskereket is.
Csak a visszapillantó tükörhöz rendelhető vagy 30 különböző alkatrész, nem kell
egyben megvenni, mint más márkáknál.
Ezt figyelembe véve, nem is olyan drága.
És ugyanezt tudják egy akár 30-40 éves autónál is!

Ha az ember hosszú távon, és örömmel szeretné használni az autóját, akkor azért
vásárlásnál azzal mindig számolni kell, hogy az autó vételárán felül legalább
500.000 Ft. jusson a kötelező dolgokon felüli szervizre.
A kompromisszumokat nem ismerő maximalista elvárásokhoz már közel 1 Millió ft.-ra
van szükség, ebbe már egy új fényezés, és egy szép garnitúra kerék is belefér.

Egy W140-es Mercit 2 millió forint alatt nem lehet megúszni akkor sem, ha hozzám
hasonlóan 1,3m ft.-ért jut hozzá valaki.

Ez majdnem egy alap fapados új "autó" ára, és többet is fogyaszt, viszont itt
nincsenek idézőjelek, és nincs értékvesztés!

Ha karban van tartva, és vigyáz rá az ember, akkor 3, 5 vagy 10 év múlva is
ugyanannyit ér, és ugyanazt az érzést nyújtja.

Pár dolog a különböző motorváltozatokról:

Kétféle dízellel szerelték az S Mercit, a régebbi 3500ccm-es Td-vel, ami sajnos
nagyon kevés ehhez a kasznihoz, és szeret hengerfejes lenni.
Ha mindenképpen dízelt szeretne valaki, akkor az újabb 177 lóerős 3000-es SD-t érdemes
választani, ez már egész jól elboldogul a vassal, és tartós is.
(Belülről semmi nem hallatszik belőle, úgyhogy traktornak nem lehet nevezni)
Az igaziak persze a benzinesek.
A 3,2 literes (ritkábban 2,8 literes ugyanazzal a blokkal) soros hathengeres motor már elvonszolja az autót, de erőlködnie kell hozzá, így a
fogyasztása utoléri a V8-asokét.
A tökéletes választás a 4,2 vagy 5 literes V8-as.
A 800ccm-es lökettérfogat, valamint a 20%-os teljesítmény és nyomaték különbségen
kívül teljesen azonosak.(fogyasztásban is)

Létezik még az Überbrutál V12-es 6000ccm.-es 600-as is, de ez csak hobbicélra
ajánlott, mert itt sincs nagyobb teljesítménykülönbség az 500-ashoz viszonyítva,
mint az 500-as és a 420-as között (ráadásul nagy részét fel is emészti a
súlykülönbség) , viszont alapon megeszik 10 literrel többet, és a szervizköltségei
is sokkal magasabbak.
Gyakorlatilag két soros 6-os motor összeépítésével készült, így a V8-assal
ellentétben a légtömegmérőtől kezdve, az állítótagon keresztül a gyújtás és
motorelektronikáig mindenből kettő van benne.

Ezen a Weblapon mindent részletesen leírnak a típusról:

http://www.mb-w140.de/

Az index Mercedes-Benz Cars fórumát is feltétlenül érdemes meglátogatni tanácsért, egy esetleges vásárlás előtt.

Hibalista

- Tehát az eddigi költségeim :
-
- - váltó csere és felújítás munkadíjjal és olajjal, szűrővel: 170.000
- - ASR, tempomat, szívósortöm, szelepfedéltöm,gyertya tömítés 40.000
- - kábelköteg 25.000
- - ablakemelő szerkezet gyári új 25.000
- - kipufogó hegesztés 3.000
- - műszerfal teljes felújítása ugráló mutatók miatt 23.000
- - központi zár kompresszor javítás 10.000
- - önindító felújítás 13.000
- - diagnosztikák 3x összesen 15.000
- - fényszórókapcsoló 2.000
- - gyertyák, olajak, szűrők 20.000
- - törött fényszóróba új üveg 5.000
- - fűtésventillátor csere 12.000
- - schiber 18.000
- - első ablakspriccelők 3 db csere, ülésállítás kapcsolója,
- egyéb apróságok összesen 10.000
- - lambdaszonda, függőstabilizátorok, szilentek mind gyári 40.000
-
-
- Ezeknek a hibáknak a 90%-a olyan, ami nem befolyásolta a használhatóságot, de én nagyon sokáig szeretném megtartani az autót, így mindent teljesen felújítok rajta.
-

Ide hordtam szervizbe

Győri Márkaszervíz
Udvariasak, de nagyon drágák.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Maszek ismerős, valamint másik régi ismerős autóvillamosság.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1992
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 224000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 15 l
Előző autója? Camry Következő autója? Marad
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz S 1991

További ítéletek (62 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)