Az S-osztályos teherautó. :D
Szöveges ítélet
Elég nagy fizikai méreteim vannak, de ki-be szállni nagyon egyszerű a kocsiból, az idősebb szüleim is szeretik hogy nem a földről kell felállni, nagyjából ezért nem w211-est vettem. Mondjuk ha 211-essel kéne ütközni, én inkább az ML-ben ülnék.
A komfortot úgy írnám le, hogy a w163-as egy "S-osztályos teherautó". Elég frankóak az ülései, a kormányállításnál viszont hiányolom, hogy csak fel/le pozíciót lehet állítani rajta. Nem tudom, hogy ezt a plusz extrának számítana (vagy nem is létezik ilyen lehetőség) -e vagy sem, de kéne mint egy falat kenyér. Nagy kő alatt lakik a nagy béka, nahh, ha érted, hogy mire gondolok. :P
Szeretem, hogy a dugóban nem a másik rendszámtábláját kell bámulnom, hanem elnézek a kocsik felett. Az utakon nem szívóznak, nem tolnak le, a tekintélye ugyan úgy megvan 15 éves létére.
Fogyasztásom olyan 10-11Liter, de valószínűleg a 275széles gumik is rádobnak egy litert, valamint dinamikusan (nem állat módjára) vezetek. Mondjuk a 275-ös gumikról nem mondok le, mert számomra megszűntek a kátyúk, a magyar utakhoz pont ez való.
Ha nyugisan vezetsz, akkor vegyesbe 10, hosszú pályás utakon 8-9.
Hallottam 9 literes fogyasztásokról is.
A rozsdával nincs akkora harc mint egy W210-esnél, de a csomagtérajtóra oda kell figyelni, a rendszámtáblánál és a csillagnál szeret púposodni.
Elektronikai problémák voltak/lesznek, de a szakik szerint elég jól szerelhető. Arról meg ne is beszéljünk, hogy annyi bontott alkatrész van hozzá, mint a tenger.
Itt is bele lehet nyúlni a szarba, de ez minden autóra igaz. A konstrukció jó, az állapot/megbízhatóság az előző tulaj(ok)tól függ.
Ha rám hallgatsz akkor érdemes úgy belevágni a vásárlásba, hogy van félretéve 4-500ezer ft, mert könnyen bele lehet csúszni egy váltó vagy porlasztófelújításba.
Vétel előtt nézesd át, rázópadon megmondják milyen állapotú a futóműve (2-3000Ft), diagon pedig (2-3000Ft) nagyon sok mindent ki lehet olvasni (befecskendezéstől kezdve a nem működő klímácsppantyúkig).
Ha előjön valami komolyabb, akkor frissítem az írásomat.
Hibalista
- 1. A hosszbordás szíj egyik tárcsájának a széle lepattant, így inkább lecseréltem mielőtt elfossa magát, ha pedig már azt leszedtük, akkor egy szíjat is cseréltem. - [hosszbordás szíj 5000.-] - [szíjtárcsa 6000.-] - - 2. Légtömegmérőre hibát dobott ki a computer, így azzal nem szórakozunk, kapott egy újat. - [Pierburg légt.mérő: 20000.- kedvezménnyel] - - 3. Váltóelektronika-váltócsúszás. - Ha lepadlózom, akkor a váltó hajlamos arra, hogy vészüzembe dobja az autót, az azt jelenti, hogy 3-asból se le, se fel nem vált. (Félreáll, motor ki-motor be és meg is oldódott a probléma). Ezt kb 500km-enként 1x játsza el, ha padlózom mint a hülye akkor hamarabb is elő lehet idézni. Volt 1-2 váltós akit felhívtam, kapásból 300ezrekkel dobálóztak. Ellenben van egy Sulyok László nevezetű szaki, aki azt mondta, hogy menjek el személyesen a kocsival, rádugjuk gépre, és akkor tud mondani érdemlegeset, mert lehet hogy egy 3000Ft-os csatlakozó, lehet hogy olajcsere, lehet hogy felújítás. Elmentem, kiolvasta, sajnos azt mondta, hogy nem tudja pontosan megmondani hogy mi a probléma, mert több sebből vérzik a váltó, a pénztárcámmal pedig nem szeretne játszani. Azt ajánlotta, hogy vegyek egy bontott váltót (150.000-ért találtam beép.garival), tegyük fel azt, és ha hibakódmentes, akkor inkább azzal foglalkozzunk, mint hogy a betegágy váltót újítgatjuk. - Így is lesz, ezt minél hamarabb el akarom intézni, mielőtt otthagy. (Mondjuk 7500km-t azóta beletettem, nem fog otthagyni...) - [Bontott váltó 150.000.-] - [Szerelés (csere) +olaj, szűrők stb. 60-70.000.-] - - Kisebb hibalista: - - -Izzítólámpa visszagyullad fél percre néha. - Valamelyik gyertya, vagy az elektronika szar. - Namármost, én mindenképpen olyan helyre fogom vinni, ahol ha beletörik a gyertyát, akkor van hozzá felszerelésük, hogy ki is szedjék, állítólag szeret beletörni. - - -Klímacsappantyúk nem 100%-osak, majd ránézetek ha lesz kedvem (nem lesz, nem fogom szétbontatni a műszerfalat, kicsit gyengébben fúj a rostélyokon, ennyi...) - - -Motor/váltótartó bakokat cserélnem kell, mert kezdi rázni a kasznit. - - -Ezt-azt kell cserélni a futóműben lassan, de még nem kopog semmi, nem is kóvályog az autó. - - Ezek költséges és elrettentő hibáknak tűnnek, de összeteszem kezemet-lábamat, hogy más nem jött elő, egy 15 éves prémium autónál bele lehet ülni a fenyőfába rendesen, ezek szerintem pont beleférnek. - - Dízel W163-at szerintem csak az vegyen, aki az üzemanyagmegtakarításon évente nyer vele 3-400ezret, mert egy porlasztófelújítás 250-300.000Ft környékén mozog. - Aki kevesebbet közlekedik, annak szerintem jobb választás a 320 benzin, bár nem ismerem, azt mondják, hogy örök mint a nyomor. - - Kormánymű egy kicsit ropog, ha egy helyben kell tekergetni a kormányt, lassan az is csereérett lesz (vagy kap egy felújítást, de csak akkor, ha tudok addig a helyére bontottat betenni, mert nincs kedvem hetekre letenni az autót.)
Ide hordtam szervizbe
Haver, Psycho a beceneve, Lakihegyen van. Inkább öregebb Merciket szerel, de olajcserét és kisebb dolgokat megold nekem ő is. (és nem mellesleg korrekt csóka)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Váltószerelő, Sulyok László. BP 16ker, Árpádföldi u. Sok jót hallottam róla, illetve ott a tapasztalat amit korábban leírtam, nem hiszem hogy arra megy, hogy lehúzza az embert.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 330000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | W124 200D automata | Következő autója? | GL (2006 környéke) X164, vagy W164 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |