A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » 200-500 E (1984-1995)

200-500 E W124 260E 

Az ítélet értékelése
3,7(3 db)

A legjobb autó egy egyetemistának! Vagy talán mégsem..

Szöveges ítélet

UPDATE: 2016.December

Az előző írásom óta eltelt lassan 2 év és pár ezer kilométert megtettem az autóval. Viszont sajnos közben előjött pár probléma is, amik sokszor nagyon sokba kerültek, néha nem annyira sokba.

2015.Június egyik reggeléén nem akart beindulni az autó, első gondolatom az volt, hogy biztos kifogyott belőle a benzin, de utána egyből nyugtáztam, hogy előző este tankoltam és az nem lehet, tehát miután kicsit nekiálltak nézelődni kiderült, hogy megadták magukat az üzemanyag szivattyúk, tehát azokat kicserélték. Utána indult szépen és semmi gond nem volt. Laza 80 ezer forint volt, plusz munkadíj, mert akkor még szervizbe hordtam.

2015.Júliusban: kapott 4 új Bridgestone gumi és egy göbfej, mert csere közben kiderült, hogy azt is cserélni kell, újabb 100 ezer forint.

2015.Augusztus: ismételten nem indult az autó, de most már volt benzin, más problémára gyanakodtak, a szervizben ahova hordtam az autót, ott 1 hónapig szenvedtek vele, de sok tanakodás után sem sikerült megcsinálni az autót..ezért egy ismerős autószerelő felajánlotta, hogy ránéz az autóra. Azóta nagyon jó barátságban lettünk, mert miután elvittem hozzá az autót még sokszor találkoztunk, mert sikerült lassan mindennek elromlani ami el tudott romlani. Viszont baráti áron és tisztességesen dolgozik Tomi. Cserélni kellett a gyújtáselosztót, a rotort és kapott 6 darab új gyertyát, plusz munkadíj,újabb 80 ezer forint.

2016.Március
Hazafelé Debrecenből, menet közben elment a kuplungom az autópályán, viszont hazaértem az autóval, mert szerencsére nem kellett kuplungot használni a szerelő házáig. Szerelő haverral ránéztünk, megrángatta a kuplung pedált, utána rápumpáltam és újra lett kuplungom. Utána pár napig jól működött, de elkezdett újra nem működni, ezért szétszedtük, ha már lent volt a váltó akkor kicseréltük a kuplungtárcsát, szerkezetet, kinyomócsapágyat. Plusz a kuplung munkahengerben egy tömítést, mert az is cserés volt. Összeraktuk, beindítottam, minden jó volt. Mentem vele egy kört, fémes csörgés, vissza bakra fel, váltó le. Megláttuk, hogy lejött a fogaskoszorú a lendkerékről. De ahogy lejött, úgy elszakította a Fordulatszám jeladót, plusz az önindítót is tönkre tette. Tehát kellett még hozzá pár plusz alkatrész. De lendkerék keresés közben sikerült találni egy hozzávaló váltót is, tehát azt is kicseréltük. Ez egy kisebb vagyon volt: 400 ezer forint. Viszont azóta tökéletesen működik minden. Olyan mintha egy új Mercedesem lenne.

2016. Május: Kapott egy új Bosch akkumulátort, plusz kicseréltem a termosztátot, mert elkezdett kicsit melegedni a vize, de termosztát csere után ez megszűnt. Plusz ugye feltöltöttem fagyállóval és átmostam a hűtőt is. Ez csak 30 ezer forint volt.

Az autót ezek után a költségek után is csak ajánlani tudom, viszont azt sikerült megtanulni egy életre, hogy ha valaki Mercedes-el szeretne járni akkor az sokba fog kerülni és 300 ezerből nem fogunk elautózni ,mint egy átlag autóval, viszont az érzés mindenben kárpótol minket. Nekem közel 1,3 millió forintba került eddig az autó, 3 éve használom és több mint 50 ezer kilométert tettem meg vele.





2015.Január:
AZ én történetem ott kezdődik, amikor megláttam életem első Mercedesét, egy W140es Bálnát, akkor megfogadtam, ha nagy leszek nekem is lesz egy ilyen autóm, ekkor voltam 7éves.. eltelt 13 év és még mindig ugyanolyan autót szerettem volna. De sajnos rá kellett jönnöm, hogy egy fiatal egyetemistának, aki csak a nyári munkájából tud spórolni autóra, még nem való egy Bálna, így büszkén használtam a kis Daewoo Ticomat, amit szerettem de éreztem, hogy kell egy komolyabb autó így elkezdtem nézelődni az interneten milyen alternatíva jöhet szóba. Nagyot akartam, erőset és benzineset de csak is Mercedest. Ekkor találtam rá a w124es típusra, nagyon sokat hirdettek belőle, így gondoltam gyorsan találok belőle egyet magamnak, amibe nem csak a pénzt kell önteni és folyamatosan szerelgetni.
Rosszul gondoltam...3év telt el, megnéztem több mint 20 autót és egyre több pénzt sikerült félretennem a Mercire, de még a drágább autóknak is a nagy része bontószökevény...sajnos. Így rájöttem, hogy várnom kell de folyamatosan nézegettem a hirdetéseket... 2014.Májusában véletlenül megláttam egy hirdetést a legnagyobb használtautó hirdető portálon,egy fehér színű ,2.6-os benzinest, az előző autóm is fehér volt, ami tökéletesen működött évekig, így reméltem ezzel a fehérrel is szerencsém lesz.
Azonnal felhívtam a hirdetőt, egy nagyon tisztességes idősebb Úrral beszéltem, aki elmondta hogy több éve nála van, előtte is a családjában volt a Merci, sehol nincs rajta rozsda de van egy kisebb probléma a váltójával, gondolom sok ember itt hagyta volna abba a érdeklődést az autó iránt, viszont én elmentem megnézni azért az autót, ez volt életem legjobb döntése! Ráadásul ajándék áron vásároltam, 280 000 Ft volt! Annyi a probléma van a váltójával, hogy a 2-es sebességfokozatot kidobja ha elengedem a váltót, de ha rajtatartom a kezem tökéletesen működik, így használom azóta, mióta megvettem, több mint 12000km-t mentem vele, bár az is igaz, hogy inkább hosszabb utakra használom.

Az én példányom egy 1988-as Mercedes w124 260E, manuális 5 sebességes váltóval szerelve, már a 166 Lóerős. Elég erősnek érzem az autót, de ez az autó nem arra született, hogy megpróbáljunk vele minden "hülyegyereket" lenyomni a lámpánál..persze arra is képes bizonyos határokon belül. De ez egy luxus, kényelmes limuzin. Amibe ha egyszer beülsz, akkor a nyugalom szigetén érzed magad és soha többet nem szeretnél mást vezetni, de sajnos ezt nehéz így elmondani, ezt át kell élni és akkor érzi az ember. Fiatal korom ellenére, elég sok új autót sikerült már vezetnem de összes közül csak ebben éreztem ezt a nyugodtságot.Érezni, hogy ez még más rendszerben épült, nem úgy mint a mostani autók...ezeket még 20 évre tervezték.

Sajnos ez a 20 év már az én autómnál letelt, ami nem azt jelenti, hogy egy bontószökevény. De vannak azért vele néha problémák, amik valami csoda folytán de így egyetemistaként sem megterhelők. A megdöbbentő, hogy komolyabb tételek sem kerülnek hozzá csillagászati összegekbe, gondolom ez azért van, mert nagyon sokat adtak el ebből a típusból és mert millió helyen gyártanak hozzá utángyártott alkatrészeket. A gyári alkatrészek tényleg egy kisebb vagyonba kerülnek, de az utángyárottak közül is vannak megfelelő minőségűek.

Lehet kicsit hosszú a hibalista, amit mellékeltem de sok alkatrész még elment volna pár ezer kilométert, viszont nekem egy nagyon üzembiztos autó kellett, mert ezzel járok haza az minden héten és megyek vissza a suliba, hetente 500 kilométer meg, sokszor 5 személlyel is és tele csomagokkal.
Autópályán használom legtöbbet, ott nagyon szépen viselkedik. Szerintem ettől sokkal erősebb autóra nincs is szükség, mert lassan minden nagyobb bokor mögött áll egy traffipax.

Akit a maximális sebessége érdekel: 225km/h, ami egy 26éves autóhoz képest még mindig nagyon szép teljesítmény. De olyan 180-200 km/h körül nagyon jól érzi magát, felette már kicsit kínzás szerintem.

Fogyasztás a leggyengébb pontja az autónak. Sajnos én nem tartok tojást a gázpedál alatt, így autópályán 130-140km/h között tartva a sebességet 100/12 liter. De ha tartósan 150km/h feletti megyünk ez akár 17-18-literre is emelkedhet. Sokat próbálgattam, de ha 120 km/h-al megyek folyamatosan akkor a legjobb neki, 10 literrel is el lehet járni vele. Városban, ha padlózgatjuk az autót, akkor 18-20 litert is képes benyelni, szóval aki városi autót akar venni, az vegyen Daewoo Tico-t, mert az 5 literrel elmegy a városban is.:) Viszont történt egy csoda Magyarországon, amióta megvette az autót azóta folyamatosan csökken a benzinár, már lassan 80 Forinttal olcsóbb egy liter. Remélem így marad egy darabig.

Amióta megvan az autó sikerült vele több mint 12000 km-t menni, ezalatt soha nem hagyott ott az út mellett és komolyabb hiba nem is történt vele. A legkomolyabb hiba az volt, amikor egy eredeti 1988-as 15cm hosszú szervócső elrepedt és elfolyt a szervóolajam, de annyit lehetett belőle érezni, hogy a kormány sokkal nehezebben fordult és recsegő hangot adott ki, de szerencsére pár kilométerre voltam otthonról, így semmi baja nem lett az autónak. A hibát maga javítottam ki, egyébként nagyon könnyen lehet szerelni az autót, nem kell semmihez speciális kulcs és mindenhez könnyen hozzá lehet férni, így nem kell lebontani a fél autót ha ki szeretnénk cserélni egy kiégett izzót.

Én személy szerint nagyon szeretem az autót és merem ajánlani mindenkinek, aki elgondolkozik egy ilyen autó vásárlásán az ne habozzon. Persze nagyon sok leharcolt példány van, amik szanaszét vannak rohadva de kitartó keresgéléssel lehet olcsón is szerezni egy végig garázsban tartott és megfelelően karbantartott autót, amivel nem lesz sok probléma.

Hibalista

- Ezek lettek cserélve 2014. május óta, az alkatrészek többségében után gyártottak de gyári minőségek, német gyártmányok. - - 18000 Ft középső kipufogódob - 1200 Ft kipufogó összekötő cső - 300 Ft biztosítékok - 700 Ft rizsszem izzók a középkonzolban - 8700 Ft ablakemelő kapcsolók, a régiek működtek csak már kopottak/töröttek voltak - 5500 Ft gyújtó gyertyák - 12780 Ft egyik első spirálrugó - 2250 Ft 15 cm hosszú szervócső, ami az egyik rövidebb utam alatt elrepedt és elfolyt az összes olaj de épségben sikerült vele hazajönni (Shell olaj, bilincsek) - 33000 Ft fékcső csere, fékfolyadék, váltótartó gumibak, hátsó fékbetét csere, két első szilent, gyertyacsere, kipufogó felfogató gumi, váltóolaj ezek természetesen munkadíjjal együtt - 3000 Ft hátsó fékbetét, ablaktörlőlapát, - 30000 Ft két első féktárcsa, első fékbetétek - 5300 Ft első stabilizátor tartó vas, egyik fekvőrendőrt sikerült túl későn észrevenni és túl gyorsan hajtottam át rajta - 2300 Ft bal első indexbúra, egy komolyabb autópályás sebességnél sikerült elhagynom az eredetit :D - 4000 Ft légszűrő - 5640 Ft első fényszóró üveg jobb oldali, egy kő felpattant és megrepesztette az eredetit - ÉS MÉG NAGYON SOK MINDEN :)

Ide hordtam szervizbe

Kedves autószerelő barátommal együtt csinálgatjuk. Szervizbe soha többet nem viszem, mert csak le akarják húzni az embert...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1988
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 289000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Daewoo Tico Következő autója? Újabb Mercedes, de csak a mostani mellé!
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz 200-500 E 1984 (1994 - 1998)

További ítéletek (166 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)