A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » 190 (1982-1993)

190 Mercedes 190 D 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

Első szerelem

Szöveges ítélet

Ez az első saját autóm, amit 20 évesen vettem elvileg 200e km-rel, de a motorháztető alatt felejtett Aral matrica, ami a következő olajcsere 413e kmnél esedékességére hívta fel a figyelmet, rögtön elárulta, hogy itt bizony már mahináltak a kilométeróra-számlálón. Viccesen megjegyeztem a tulajnak, hogy ez bizony valami szuper olaj lehet, de nem esett le neki, csak dicsérte tovább az autóját:)Sebaj, gondoltam jó az még így is, mert elég jó állapotban volt. Az autót németektől hozták be 6 évvel ezelőtt, ott pedig elég jól karbantartják az autókat, szóval megvettem.
Az első meglepetés rögtön a hazaút során ért, ugyanis egyszerűen nem fáradtam el benne. Az őseim 3 éves Astrájából 100 km után úgy szálltam ki, mint akit hátbarúgtak, de ennél alig akartam kiszállni.
Annak ellenére, hogy a méretei nem nagyok, mégis a vezetése nagyautós érzést kelt az emberben. A futóművéről ódákat lehetne zengeni. Más autóknál kompromisszumot kell kötni, hogy vagy sportos és kanyarban is stabil futómű, vagy kellemesen lágy, komfortos. A Mercinél nincs ilyen kompromisszum, 2in1.
A fogyasztást nem akartam elhinni, úgyhogy lemértem még kétszer, de mindig 5,5-re jött ki, persze úgy, hogy 90-nél nem hajtom jobban. Az enyém nem szereti, ha ennél jobban hajtom. Öreg autó, 4 gangos váltó, nem kér többet. Ez a lomhasága az egyik negatív tulajdonsága, de nekem kifejezetten jót tett, mert így legalább nem volt lehetőségem 130-el nyári gumival 20 centis hóban hajtani, mint korábban:) Megtanított nyugodtan autózni!
A másik hátránya, hogy a magas növésűek (én 194 vagyok) a kis beltér és a nagy kormány miatt alig férnek el, hátul pedig gyakorlatilag nem marad hely.
A fenntartási költsége hihetelenül olcsó, még a gyakori olajcsere ellenére is. (én 7-8 ezer km-enként cserélem)
Az alkatrészek nagyon olcsóak. Mostanra megérett egy kis felújításra, de 100 papír körül teljesen rendbe lesz újra.
Közben sajnos megörököltem a 3 éves Astrát, és az egyik autótól meg kellett válnom. Fél évig vaciláltam, de végül az öreg mercit választottam és nem bántam meg.

Hibalista

- első rugók cseréje, indexkapcsoló, kézifékbowdencsere, leszakadt kipufogó

Ide hordtam szervizbe

Tamás Béla (Tomi) Verőce. Remek szaki, mindenhez ért, és baráti áron dolgozik.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1983
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 203000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 43000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? egy szép W126
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz 190 1982 (1990 - 1993)

További ítéletek (114 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)