James Bond -álcázva.
Szöveges ítélet
Kívülről barátságos, nagy melák. Ebben hasonlítunk. Belülről csupaszív, alapvetően jóságos, de ha kell kemény is tud lenni. Ha jól belegondolok, ebben is. Biztosan neki is Oroszlán a csillagjegye. Vagy nem.
Talán a legkevésbé feltűnő formájú SUV. Talán a Subaru Forester és a Suzuki XL-7 ilyenek még. Hozzám hasonló családapák kedvelt játékszere lehet. Benzines, tömege pont 1,5 tonna alatt marad teletankolva. (Ha beleülök, akkor már nem.) Ez szörnyűségesen kevésnek tűnik ahhoz képest, ahogyan kinéz. Mégis ez az egyik legjobb tulajdonsága. Egyrészt így olyan sportos gyorsulásokra képes, amit nem néznek ki belőle, másrészt terepen viszonylag kicsi és "takarékos" motorja ellenére is jól elboldogul. Bár alattam szinte tiszta városi használatban most a télen bekapta a 12,5 liter 95-öst, de amúgy el lehet vele járni 9-ből is, országúton 90-nel pedig biztos még jobb lenne, de az a fajta használat nálam ritka. Autópályán ugyanennyit eszik, 150 felett még többet. Valahol 170 felett meg vége van, mert a nagy frontfelület egyben nagy légellennállást is jelent.
Városi forgalomban maga az istenkirályság. Normál személyautókhoz képest a vezetési helyzet olyan magas, hogy jól átlátni felettük, ami jelentős előnyhöz juttatja a vezetőt a hétköznapokban. Na jó, hétvégén is... Ellenben a futóműben semmi pickup-ös nincs, rendes személyautós. Csak a magas építés miatt billen be jobban a kanyarban, mint egy személyautó; de én már az Astrára is ugyanezt gondoltam a Montego után. Aztán mégis. Összességében jóindulatú a futómű. A félterep-gumik, amikkel használom (GoodYear Wrangler) kicsit hangosak épített úton, viszont remekül bírják a szántást. Mármint ha nem én szántok, csak a másét rondítom össze. Amúgy még nem próbáltam, bár ha egyszer valamelyik gazda rajtakap... Szóval minden megtörténhet.
**Az első megjelenés óta ezt is upgradeltem, most Yokohama Geolandar A/T van fenn, zaj megszűnt, terepképesség maradt, mindenkinek csak ajánlani tudom.
Belülről épp elég tágas és kényelmes. Nincsenek meg benne a más SUV-ok gyönyörű(???) műfa berakásai, de nem is mosható slaggal, mint egy Defender vagy egy Níva. Hátul is kényelmes, az üléshelyzetek pedig hosszú távon sem fárasztók. Az elöl ülőknek jár fejenként egy-egy napszemüveg-tartó, amit először hülyeségnek tartottam, de be kellett látnom, tévedtem. Pont jó az ott. Pohártartó-mániások sem csalódnak, elöl kettő, hátul kettő, középen meg... ????... azt most nem tudom fejből, mert oda utólag könyöktámaszt építettem be. (...) Kimentem, megnéztem. Középen egy van, meg egy jó hosszú rekesz. Ergo fejenként jut egy pohártartó, bár a hátsó/középső utasnak jót kell nyújtóznia, ha inni akar. Ő egyébként is mostoha, nem jutott neki hárompontos biztonsági öv és fejtámla se.
A sóskuti sóderbányában a 125 lóerő néha elfogy a meredekebb helyeken; itt "vagy lendületből, vagy sehogy". De "normális" terepen, a természet lágy ölén elég szokott lenni bőven. Alul körben műanyagborítást kapott az autó. Ez kell is, mert feljebb a fényezés tüskés bokrok között átcsörtetve olyan hangokat ad, hogy az ember szeme előtt szinte csak úgy peregnek a tízezresek. Szerencsére a felület véges, így a leendő fényezési számla is, a kezdeti rosszérzés mára átadta helyét egyfajta csendes belenyugvásnak. Aki terepjárót vesz és soha nem viszi ki terepre, az ezt nem értheti meg. Hétköznap megbízható társ a munkában, hétvégén társ a szórakozásban, mi kell még? Talán fogyaszthatna kevesebbet. De ezt eddig minden autómról elmondhattam volna. ;o)
Ui. Az egyik TV-adásban korábban felmerült az a találóskérdés, hogy minek kapaszkodó a vezető oldalára, hiszen a kocsi alapból nem olyan magas, hogy beszállásnál szükség legyen rá, menet közben meg a vezetőnek a kormányba illik kapaszkodni. Nos a megfejtés a következő: aki ilyennel jár, az néha kiszáll a kocsiból terepen is. Ilyenkor előfordul, hogy egy nagy tócsa van mellette. Esetleg sártenger. Esetleg a kocsi első és hátsó kereke pont magasabban van 30-40cm-rel, mint a közepénél mérhető talajszint-állás. Ilyenkor jó segítség az a kapszkodó a vezetőülés elhagyása/megközelítése során. :oP
Hibalista
- Beállt a hátsó ablaktörlő, de csak ki kellett pucolni a tengelyt és beolajozni, azóta megint remekül megy.
- Ezenkívül az asszony nekitolatott egyszer a kapuoszlopnak, de erről szegény kocsi mit sem tehet, pedig tolatóradart is tettem bele utólag, de nagylendület ellen az nem véd... Ez 60 ezer forintomba fog kerülni a Mirai előzetes tájékoztatása alapján, ha majd rászánom magam.
- *Ezt a részt sajnos update-elni kell. Mert időközben elromlott a kuplung-munkahenger. Hogy tud az ilyen elromlani 50ekm-nél? Amíg szét nem szedtük, senki nem értette, aztán már mindenki. Az munkahenger dugattyújáról letört a rúd, ami a pedáltól jön. És a letört fémrúd véletlenszerűen elkezdte böködni-karistolni a munkahenger belső oldalát, ami ezt egy ideig jól tűrte, de aztán már nem, mert valami -vélhetően takarékossági- okból nem rézpersely, hanem műanyagból van. Ki kellett cserélni az egészet, Mirai-nál aranyáron adták volna, de megrendeltem az USA-ból(58eFt+FA vs. 48$+száll.+VÁM+FA). Valami isteni közbenjárás lehetett, mert a régi alkatrész pontosan aznap adta meg magát végleg, amikor a csomagtartóba bekerült az új. Így viszonylag olcsón és fájdalommentesen lebonyolódott az ügy.
Ide hordtam szervizbe
Szomszéd.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Mazda Mirai
A gyengébb osztályzat a magasabb ár miatt van, egyébként itt is mindennel meg voltam elégedve...
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 28000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | SEAT Toledo | Következő autója? | Mazda RX8 -nem helyette, mellé! ;o) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |