A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Mx-5 (2005-2015)

Mx-5 1.8 Challenge Soft Top 

Az ítélet értékelése
3,8(4 db)

PiROSSZka

Szöveges ítélet

2007, 2500 km:

Már nem bírtam nézni, hogy nem ír erről a kis csodáról senki. Ami valószínűleg ritkaságának köszönhető: tavaly (2006) csak 50 darabot adtak el belőle itthon, ami elég nevetséges és érthetetlen különösen annak tükrében, hogy hivatalos forrásból új 911-est 57-tet vettek. Szerintem ilyen Németországon, az Arab Emírségeken, és Oroszországon kívül nem fordul elő máshol, nem hiába mondják egyesek, hogy nagy a jólét, bár attól tartok, hogy ez inkább a Magyarországot eddig sem jellemző középosztály halódásának utolsó fázisa.

Az autóról:
- precíz kormány, nem agyonszervózva
- tartósan is hatásos fékek (290mm elöl, 280mm hátul)
- komfortos, de jó úttartású futómű, külön kiemelendő az első kettős keresztlengőkaros, ami egy olyan technikai adat, amivel az autóskártyában még egy 60 milliós 530 lóerős 911 GT2-tőt is lenyomhatunk :)
- megfelelő méretű csomagtartó, egy 3/4-ig pakolt bevásárlókocsi tartalma belefér
- 90-100-ig nyitva sem elviselhetetlen szél, ennél gyorsabban meg úgyis csak autópályán lehet menni, amit ha valaki rendszeresen igénybe kíván venni, annak nem egy roadster a megfelelő választás
- parkoláskor szokni kell a teljes hosszhoz képesti nagyon hosszú és beláthatatlan orrot
- kipörgésgátló/ESP kicsit hamar avatkozik be, de kikapcsolható
- alacsony fordulaton is nyomatékos motor
- nagyon kis fordulókör (10m)

Nem is részletezném tovább a lényeg, hogy az egész élményre, és a megfizethetőségre van kihegyezve (legalábbis az 1.8 Challenge-ig) úgy, hogy közben napi használatra is alkalmas legyen. Aki többre kíváncsi olvassa el/nézze meg a témában született, eléggé egyöntetű, hazai és külföldi teszteket (ez esetben lehet nekik hinni). Én legalább 20-at olvastam/láttam ebből mindössze kettő volt, ahol nem rajongtak érte, ha jól emlékszem egyik pont itt a totalcar-on.

Az autóhoz kapcsolódó legnagyobb negatívum a gyári kiegészítők elképesztő ára: ködlámpa 140 ezer, a szimpla CD lejátszóért 80 ezret kérnek úgy, hogy ez csak magát futóművet tartalmazza, minden más széria-felszerelés (gombok, betöltőnyílás világítással, hangszórók, rádió, stb.), ilyen 100 ezres esetleg milliós megrendelésnél egy Flextronics-hoz hasonló cég nem kér 20-25 dollárnál többet az ehhez hasonló egyszerű elektronikai készülékek legyártásáért.
A gyári riasztó 140 ezer, ezért a gyakorlatban egy szirénát kapunk (talán akkus, de ezt senki nem tudta megmondani) és ultrahangos belsőtér védelmet, ugyanis a kulcsról távirányítható kettősreteszelésű központi zár a széria-felszerelés része. Ezt még valahogy csak lenyeli az ember, és boldog, hogy nem kell két bumszli távirányítót hurcolásznia nap, mint nap. Az öröm addig tart amíg fel nem lapozzuk a magyarnyelvű gépkönyvét a kocsinak és ott meg nem látjuk, hogy gyári riasztó rendelése esetén elvileg változik a gyári kulcs is: kap egy pluszgombot, a belsőtér védelem egyszerű kikapcsolására. Ezt az én gyári riasztómnál (ami tényleg gyári, csak gondolom egy kelet Európára lebutított verzió) a slusszkulcs ötszöri elfordításával és a riasztó 20 másodpercen belüli élesítésével lehet elérni, vicces. Azt már csak félve említem meg, hogy lezáráskor nem húzza fel az ablakot, és a Mazda szerint a modulrendszer miatt nem is tudják meghekkelni, pedig a tetőt csak 5 centire lenyitott ablakkal lehet felcsukni, utána meg gyakran felejti az ember résnyire lenyitva az ablakot.
Persze ezek csak apró bosszantó dolgok és nem befolyásolják sem a vezetési élményt, sem pedig az autó gyönyörű formáját. Mióta megvan feltűnően megnőtt a család részéről a garázs mondvacsinált indokokkal való felkeresése.

Újonnan ennél jobb ár/élmény arányú autót nem lehet kapni, az biztos. Mindenkinek csak ajánlani tudom!

2014, 20.000 km

7 éves lett! :)
2 évesen 8.000 km-nél véletlenül felfedeztem, hogy 80 km/h fölött, ha kiveszem 5-ből és utána újra visszateszem, akkor minden alkalommal reccsen a váltó. Szétszedték, megállapították, hogy nem tudják miért volt, de azért a biztonság kedvéért összeépítés előtt állítólag mindent kicseréltek az adott fokozattal kapcsolatban, ez 5 éve volt, azóta nincs gond. Ugyanez elmondható a mindkét biztonsági övről, melyeket kicseréltek, szintén garanciában, mert nem csévéltek vissza, ill. bekapcsolva nem szorították az övet a testre, ami egy balesetnél kifejezetten hátrányos.

Azóta olaj és szűrőcserén kívül semmihez nem kellett nyúlni, még a gumik és az aksi is gyári. :)

Hibalista

- Átadáskor nem mozgott föl-le a jobb tükör (csak ki volt akadva) - - 8.000 km-nél: - - váltó javítás garanciában - - biztonsági övek cseréje garanciában

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Swift Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Mx-5 2005 (2005)

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)