Szép és megbízható
Szöveges ítélet
Még 1 hónapos az autó, 3000 km-t futott metál piros 2.2 es dízel Mirai felszereltséggel. Ez egy speciális Osztrák felszereltség sok-sok kényelmi extrákkal. Alapból TE a felszereltsége ehhez jött a félbőr ülés, grill hűtőrács, mobil kihangosító, alu pedálok, optitron műszerfal, lakkozott belső műanyag felületek, bőr könyöktámasz, gyári szőnyeg szett és az árban még a metál fényezés is benne volt. Mivel itt már megjött a 2013 as új hatos ezért elég komoly árengedmény volt rá, így nem tudtuk otthagyni.. :)
Na és akkor az autóról, mivel karácsony előtt vettük át egyből volt idő vele barátkozni mivel 600 km es útra mentünk vele, nagyon kényelmes dinamikus, a 6. fokozat annyira hosszú, hogy 100 alatt gyakorlatilag nem is szoktam felváltani, mivel ez már 16 szelepes motor én úgy használom, hogy nem engedem 1500 alá a fordulatot, nem tesz jót a motornak. Az első hazaúton 6.0-6.1 et mutatott a computer 130-140 közötti folyamatos tempóban haladva, majd a visszaúton már 5.9 környékére állt be. Szerintem egy friss nyers motortól ez így nem rossz elsőre. Tegnap futott bele a 3. ezres a fogyasztás már 5.8 on tart jelenleg. Ahogy számoltam itt már pontos a számítógép, mert számolásos módszerrel is stimmelt amit írt.
Természetesen ahogy haladnak a kilométerek még majd írok, nekem ez már a 3. Mazdám és mindegyikkel elégedett voltam, semmi komolyabb gond nem volt velük. Az elsőben 100.000 km volt amikor eladtam, a 2. ban 140.000 szóval talán mondhatjuk, hogy hű vagyok a márkához mert tényleg megbízható és jó autókat gyártanak....
Update: Már 5000 km nél járunk, most lesz 2 hónapos, továbbra is természetesen minden rendben. A fogyasztás 5.4 környékére állt be, a számítógép is pontos, mert a számolásos módszerrel is ennyire jött ki. Ami furcsa, hogy kicsit csalóka az üzemanyag szint visszajelző mivel azt mutatta, hogy félig van a tank 510 megtett km után pontosan 27 liter ment bele az elvileg 62 literes tankba. Na mondjuk ez legyen a legnagyobb hibája.. :)
Update 2013.03.14:
Az autóban lassan 11.000 km van, a vegyes fogyasztása 5.1-5-3 között van, mind a bc mind pedig saját számításom szerint. Volt szerencsém párszor hosszabb úton is kipróbálni, akkor kb 6-6,5 között eszeget de ezt olyan tempónál tudja amennyivel otthon már nem lehet menni.. :) Egy szó mint száz, nagyon megérte az árát nagyon jó kis autó csak ajánlani tudom mindenkinek.
Update: 2013.04.20:
15.000 km nél járunk, a fogyasztás beállt 5 literre, meglepő egy ekkora autótol számomra még mindig. Az 1.6 os dízel 3 asunk is ennyit evett ezen a távon használva. Az autó továbbra is rendben van, minden úgy működik ahogy kell, semmi csörgés semmi zörgés, nincs 1500 as fordulat körüli remegés amit már több helyről hallottam.
Hibalista
- Természetesen még semmi, remélem ez nem változik.. ;)
Ide hordtam szervizbe
Waidhofen an der Ybbs, Ausztria.Az első olajcsere majd 5000 km körül lesz ahol csak az olaj és a szűrő árát kell kifizetni. Az 1000 km nél javasolt olajcsere szerintem korai, ennyi idő alatt nem kopnak össze a dolgok rendesen, másrészt pedig az első intervallum is csak 15000 km lesz ettől a cserétől. Én a korábbi autóimmal is ezt csináltam és meg is hálálták a dolgot.. ;) Na megvolt az első olaj csere szerviz ahol csak az olajat kellett fizetni. Hát mit ne mondjak nem volt olcsó. 160 eur volt 5 liter olaj munkadíj nélkül. Otthon kb 10 eur literje, legközelebb vinni fogom az biztos.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 9 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mazda 6 | Következő autója? | 6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |