A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2012)

6 Skyactiv 2.0 

Az ítélet értékelése
4,1(10 db)

Felejtsük el a TSI-t...

Szöveges ítélet

Korábban is Mazdánk volt egy 2-es, 84 lóerős. A család bővülése miatt kellett egy nagyobb autó. Újban gondolkodtunk, jobb az, mikor ismeri az ember az autója történetét. Nézzük a palettát: dízel szóba sem jöhet, benzines kell. Nézzük mi van: francia/olasz szóba sem jöhet, a VW konszern pedig gyönyörűen kiirtotta a szívó benzines modelljeit. Lehet kövezni, de egy TSI szerintem sokkal környezetszennyezőbb, mint egy modern szívó benzines. Arról nem beszélve, hogy fázom attól, hogy olyan alkatrész legyen a motortérben, ami több százezer fordulatot teljesít percenként. Így amellett döntöttünk, hogy Mazdánk lesz ismét, főleg, hogy a Skyactiv családról elég jókat írtak. Egy CX5-öst rendeltünk, csak a hosszú várakozási idő miatt, meg látva, hogy a 6-os milyen jól néz ki, végül 6-osunk lett, egy bemutató autó, 5800 km-rel. Eddig 3000 km-t mentünk vele, főleg városon kívül. Azért is került hozzánk, mert beférünk gyerekágyastól, babakocsistól, wakeboardostól öten. Csomagtere hatalmas, hullaszállító jellege van. Hátsó sornak is nagy helye van, kényelmesen beférek magam mögé (183 cm magas vagyok). Ha jól tudom, tengelytávja hosszabb, mint a kombié. Szubjektív, de szerintem roppant ergonómikus a műszerek elhelyezése. Vegyes használattal 5,9l / 100 km a fogyasztása (130 km/h-nál jobban nem szoktam vele menni). 130 km/h-nál 2600-at forog 6. fokozatban. A motor 1500-tól villanymotor jelleggel húz. Van benne váltóasszisztens, mutatja mikor melyik fokozatot kéri, eltalálták szerintem azt is, nem válttat olyan fokozatba, ahol rángatna. Start-stop rendszert ki szoktam kapcsolni mindig, hiába mondják, hogy ezek már jók, szerintem nem tesz jót a motornak. 145 lóereje normális közlekedéshez elegendő. Formáját megnézik, volt, aki pirosnál előrébb gurult, hogy láthassa az elejét. Szélzaja talán nagyobb, mint a kategóriatársaké, de a formavilág, a motor hangja mellett ez a tényező nem játszik. Ami nem tetszik rajta, a csomagtartóhoz nem lehetett lökhárító védő fóliás gumiszőnyeget rendelni. Középkonzolja az érintőképernyőt nem számítva kicsit retró, engem a repülőgépek információs kijelzőire emlékeztet (dohányozni tilos, öveket bekapcsolni). Nekem mondjuk tetszik. Más nem nagyon van, ebbe a járműbe nagyon bele lehet szeretni. Ezzel szerintem nagyot gurítottak a japánok. Jöhetne egy RX8 Skyactiv :-)
Szervízekkel és a további tapasztalatokkal később jövök.

Update1:
Eddig 9000km-t mentünk az autóval, továbbra is elégedettek vagyunk vele. Téli keréknek 215/65/R16-os abroncsokat kapott, acélfelnin. Bár 17"-es téli felni is van és hozzá gumi, úgy hallottam, hogy télre nem ajánlják a könnyűfém kerekeket. Ahogy hidegebb lett az idő, a fogyasztása emelkedett, de nem számottevő mértékben. Eddig a maximum fogyasztása 7,47 l / 100 km, ez teljesen városi használatban (tudom, mit furikázok egy 2.0-ás motorral a budapesti darálóban). A mostani kombinált fogyasztása 6,4-6,7l / 100 km, ami szerintem még mindig bőven elfogadható érték. Ami a használat alatt nem tetszett: start-stop rendszert nem lehet teljesen kiiktatni (szerintem motor gyilkos), nincs sízsák nyílás (bár 4-en felszerelésekkel együtt mentünk már vele csúszni), a tetőcsomagtartónak nincsenek csavaros rögzítési pontjai. De még mindig 10/10. Kíváncsian várom az első szervizét, illetve, hogy a jó idő beálltával hogyan alakul majd a fogyasztás.

Update2:
Voltunk kötelező szervizen, 20 ezer km-után. 60 ezer forint körül fizettem, szerintem nem rossz ár. A jó idő beköszöntével az átlagfogyasztása megint visszaesett a 6l / 100 km szintre. Átálltunk szuper benzin használatára is - ezek az újabb motorok állítólag igénylik.

Update3:
Ismét kötelező szervíz, 35 ezer km-nél. Téli átvizsgálás, olaj-és különböző szűrők cseréje, nem sokkal többért, mint az előző szervíznél. Az autót a munkahelyemtől hozták vitték, és egy diesel attraction 6-ost hagytak ott csereautónak :-)

Hibalista

- Még semmi.

Ide hordtam szervizbe

Mazda Zakar, Cegléd:Téli kereket ők intézték, jó áron. A csere kicsit sokáig tartott, és a kerekek forgatására figyelmeztető jelzést sem vették le (nem tragédia).

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2013
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 5800
Megbízhatóság (10) Vezetett km 19000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Mazda 2 2007- Következő autója? 3
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (10.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2012 (2013)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)