A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2002-2007)

6 1.8 Station Wagon (GY) 

Az ítélet értékelése
2,3(6 db)

17es kerekeken gyönyörü, de inkabb maradok a BMW-knel...

Szöveges ítélet

Regota gondolkodtam mar japan auto vasarlasan, leginkabb egy Honda Accordra fajt volna a fogam, de annak a kombija nem tul szep. Es mivel jön a masodik gyerek (es azaltam ment a BMW a haztol: http://nepitelet.hu/autok/bmw/5_1995/2110_ebay/), kellett a kombi. A Toyota Avensis eleg draga itt Nemetorszagban, de a Mazda 6 (ami raadasul jobban is tetszeik) egesz jo arban kaphato. Lassan kezdem sejteni, hogy miert...

Amikor 2005-ben uj autokent megvettem a Chevrolet Lacettim, kicsit szomoru voltam, amiert nem tudtam egy szep (1-2 eves) Mazda 6-ost venni. Ma mar latom, hogy semmi okom nem volt szomorkodni, a Lacettit ugyanis 90%-ban a Mazda 6-os alapjan gyartottak le (ugyanazok a kapcsolok, müanyagok, az egesz auto szellemisege, es persze a hibak is hasonloak).

Egyedül a fogyasztasa volt több a Lacettinek, ami az 1,4es motorral kb 1-1,5 literrel többet evett, mint ez a Mazda az 1,8-assal (http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/545506.html).

Az elönyei is hasonloak, oriasi hely van a kocsiban, igy mögöttem is kenyelmesen el lehet ferni. Mivel ez a Kombi valtozat, a csomagtarto is nagyon jol pakolhato. Mivel eleg sok tarolo rekesz is van, joggal mondhatjuk, hogy ez egy csaladcentrikus auto (nem ugy mint az E39 limuzinom volt).

Igazabol csak egy gond van vele, a motor-check hibajelzes ujra es ujra visszater. Mar par alkatresz ki lett cserelve, a következö lepes a katalizator lesz, ami mar eleg huzos tetel...

Amugy relative jol fogyaszt, legalabbis ez az eddigi autoim közül ez a legtakarekosabb (bar a sprintmonitor.de bejegyzesek alapjan akar 1-1,5 literrel kevesebb is lehetne az atlagja).
Sajnos egy kicsit rövid a valto, 130 felett mar nagyon zajos az auto, mert a motor 4000 felett pörög. Egy 6. fokozat jo lenne bele.

Szoval a 6-os Mazda jo egesz auto, de nem különösebben jobb, mint egy Lacetti. Talan egy 6-os valtoval (vagy nagyobb motorral, ami kevesebbet pörög) es motor-check lampa nelkül meg is tudnam szeretni, de igy csak addig lesz nalam, amig nem talalok jobbat.

UPDATE (2013. februar):
barmennyire minden forum azt irja, hogy a P0420-as hiba eseten NEM a katalizator maga a rossz, sajnos megis az volt a hiba oka. Az ebay-röl sikerült beszereznem egy bontott katalizatort, azota nincs több hibakod, se motor-check lampa. :)
Viszont beragadt a bal hatso kezifek, ami miatt persze a fekbetetek is cserere szorultak.
A kuplung is kezdi a veget jarni es a kormanyon erdekes üteseket lehet erezni gyorsitasor, lassitaskor, föleg kanyarban. Szoval lesz meg mit költeni az autota...
Sikerült vennem eredeti (hasznalt) Mazda felniket szinte uj nyari gumikkal, alig varom, hogy jöjjön a jo idö! Ha nem is tul jo ez az auto, legalabb szep, ami segit megbocsatani a hibait.
De akarhogy is nezem, komoly csalodas, hogy 9 evesen olyan problemak vannak vele, amik az elözö 16 eves BMW-mnel szoba sem kerültek.

UPDATE (2013. aprilis):
Bar az igazi tavasz meg varat magara, mar felszereltem a nyari gumikat a 17es gyari felnikkel, ami meg szebb autot varazsolt a Mazdabol. Szerencsere a markas es szinte uj gumik a hidegebb idöben is jol viselkednek, bar az is igaz, hogy en is ovatosabban megyek, ha rosszak az idöjarasi körülmenyek.
Sajnos a nedves idö nem tesz jot az autonak, a rozsda szepen terjeszkedik es a jobboldali kezifek is beragad neha. Mikor 1,5 honapja a baloldalit csereltettem meg jo Volt (ujabb ut Sanyihoz)...
Amugy a szelesebb gumikon szepen fut az auto, sokkal stabilabb lett. A kupplungot is megtanultam ugy hasznalni, hogy ne razza szet az autot, szoval a cserejevel meg varok par ezer km-t.
Szerencsere a katalizator csere ota semmi hiba nem jött elö, de azert kell meg par ezer km, mire a bizalmam megerösödik az auto irant. Ha a nyaron sikerül megcsinaltatnom az alvazvedelmet, akkor valoszinüleg megtartom, amig az 1 honapos kisfiam ki nem nö a babakocsibol.
Ha le birnam küzdeni a dizel autok iranti ellenszenvemet, akkor lehet, hogy lecserelem egy dizelre (akar ugyanilyenre is), mert sajnos a fogyasztasa nem megy 8,5l/100km ala, raadasul nem is huz valami jol. Viszont en napi 70km-t kell, hogy autopalyazzak, ami azert mar jelentös kiadas a csaladi budget-böl. Egyelöre kivarok, meglatjuk sikerül-e megbekülnöm ezzel a Mazdaval.

UPDATE (2013. majus vege):
Majus elejen megcsinaltattam a jobb hatso feket is, kapott uj fekolajat is, es ha mar ott voltam Sanyinal, akkor a klimat is feltöltettem (nem mintha olyan nagy höseg lenne errefele).
Tegnap a sors igazolta, hogy erdemes a jo gumikra es a fekrendszerre aldozni, mert csak ennek segitsegevel tudtam egy felelötlen polgartars szabalytalan elözeseböl adodo (elet)veszelyes helyzetet megoldani. Szerencsere meg adott volt annyi hely es idö, hogy egy veszfekezessel elkerüljem a frontalis ütközest, igy most megoszthatom e tapasztalatom masokkal. Rosszabb gumikkal es gyenge fekkel mar csak a 8 legzsak vedelmeben bizhattam volna, de azt inkabb nem szeretnem letesztelni...
Talan ennek is betudhato, hogy kezdem megkedvelni az autot, bar meg mindig nincs nalam a top5-ben, pedig összesen csak nyolc sajat autom volt idaig.

utolso UPDATE (eladva):
szokasomhoz hiven, amikor mar majdnem mindent megcsinaltatok egy auton, akkor meghirdetem (ha minden tökeletes lenne, akkor nem adnam el, ha valami komoly hibaja lenne, akkor meg azert nem). A rozsda egyre inkabb kezdet teret nyerni (bar meg mindig csak felületi volt), es a kupplung is kezdett nagyon kemeny lenni a napi 70km-res dugozashoz... Szoval ment a mobile.de-re a tipus, ahol egy lengyel vevö akadt ra. Szerencsere nem alkudott sokat, igy "csak" 1300€-mba került a megtett 10900km (+ üzemanyag, biztositas, ado, stb...) 6 honap alatt.
Mivel a fogyasztasa sem volt valami japanos (8,6 l/100km, ugy hogy menni sem ment...) ez komoly buko a csaladi költsegveteshez merve.
Nem zarnam ki, hogy lesz meg valaha japan autom, de az biztos, hogy max 1-2 eves... Nem tartos fogyasztasi cikk. Sajnos.

Inkabb visszatertem a BMW-hez es vettem egy 2,5 evvel idösebb E46 Touringot, ami az elsö automata es az "1. diesel autom" (ez lesz a nepiteletem cime is).
Regota sejtettem, hogy az automata nagy kiralysag, ezutan nem is akarok mast, az meg hogy a diesellel sikerül-e megbekülnöm... Majd leirom a a BMW nepiteleteben.

Hibalista

- Elsö lampak csereje (mindkettöben behalt a magassagallitas: 300€), hibakiolvasas a Mazda szakszervizben (2*40€), legmennyisegmerö + lambda szonda + katalizator (520€), hatso fek (220€), kötelezö szerviz (170€), klima feltöltese (50€)

Ide hordtam szervizbe

Sanyi relative olcson csereli ki az alkatreszeket, csak sajnos a diagnosztikai szoftvere nem ismeri a Mazdat. Sebaj, vettem egy Bluetooth adapteres ODB csatlakozot es a Torque app-pal en magam ki tudom olvasni a hibat.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Mazda Soucek (München, Frankfurter Ring): 120€-os oradij fejeben sem tudtak megmondani, hogy mit is kellene kicserelni, hogy eltünjön a P0420as kod es a motor-check lampa. Olcsobb volt, hogy vegül mindent kicsereltettem Sanyinal. Amugy nagyon kellemes autoszalon, rendkivül kedves es korrekt dolgozokkal. Es az uj 6-os Mazda egyszerüen gyönyörü! :)

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 163685
Megbízhatóság (7) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 520i (E39) Következő autója? 320dA (E46) Touring
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)