Megbízható útitárs továbbra is
Szöveges ítélet
Korábban már írtam "Róla" (Megbízható utitárs címmel). Azóta eltelt újabb 3 év. Továbbra sem csalódtam benne, soha nem hagyott ott, nagyon jó fogyasztású (persze sebességfüggő), autópályán 110-120 Km/Ó-val használva 5-5.5l. Pesti használatban 7l körül. Egy javítanivaló volt, a klíma elromlott. Kiderült, hogy vs. a szervízben a vezérműszíj csere során a motorkiemelésnél sérült meg a fém(!) vezeték. Ui. festékkel feltöltve a fém vezetéken egy repedésen keresztül szökött a klímafolyadék. A gumi összekötők teljesen épek voltak. Hegesztéssel megoldotta egy maszek klímás. A Miraihoz nem mertem vinni, mert súlyos ezrekkel vágtak volna meg. Amúgy nem volt bajom velük, mindig korrekten ellátták az autót, igaz nagyon drágán. A motor megtáltosodott, 2007 őszén chiptuningot szereltettem bele, a 90 LE-ből 110 lett, de nem is ez a lényeg, hanem úgy viselkedik, mint egy benzines, megszünt a 2000-es fordulat alatti tohonyasága. Most elválnak útjaink, nagyon sajnálom Őt, de bővül a család, és bár iszonyú nagy a csomagtere, egy kombiba könnyebben lehet pakolni (gyerekágy, babakocsi stb.). Fájó szívvel hagytam ott a kereskedésben, ahol szintén dícsérték jó állapotát. Egyedül a külcsínt kifogásolták, szegényem a pesti dzsungelharcban sok apró harci sérülést szenvedett el, jórészt nem az én hibámból. 70 ezer km-t tettünk meg együtt gond nélkül, a kötelező szervizen kívül javítani csak a klímát kellett, de mint írtam az sem az autó hibája volt. Most egy használt 6-os sport kombival próbálkozom, majd kiderül a használat során, hogy jól döntöttem-e.
Hibalista
- klíma
Ide hordtam szervizbe
Mazda Mirai
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 54000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 626 2.0 1987 | Következő autója? | Mazda 6 Sport Kombi 2.0 CD Evo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |