Japán csatahajó
Szöveges ítélet
Egy szép nagy japán autó, abból a korból, amikor a japánok még a saját útjukat járták. Amikor megvettük a tulaj felesége megkönnyezte, ekkor ezt még nem értettem, de kés?bb a mi családunk is annyira megszerette, hogy mi is szomorkodtunk amikor eladtuk.
A karosszéria nagy, az ötajtós kivitelnek hála a csomagtartó kombikat megszégyenít? mennyiség? poggyászt képes elnyelni. A hátsó üléseket ledöntve kisebb (teher-)szállítási feladatokat is megoldottam vele, ilyenkor hatlmas a tér. Aludtam is benne, nem is kényelmetlenül. Az utastér is tágas öt személy bátran indulhat hoszabb útra, bár az ülések elég alacsonyan vannak. A kárpitok, m?anyagok strapabíróak. Jó dolog az elektromos tükör, a központi zár. A napfénytet?t azért már lecseréltem volna egy szervókormányra. Parkoláskor nagy er?vel kell tekerni a volánt, ez elég bosszantó. A váltóról hasonlókat tudok említeni. Jól teszi a dolgát, de a mai finomkodó autók világában igen nyers darab. Jókora er?vel kell betenni a fokozatokba. Amúgy az egyenesfutás nagyon jó, a futóm? japánosan kemény, de nem zavaró. A fékek jól adagolhatóak, hatásfokuk jó. A kétliteres, négyhengeres szívómotor 101 lóer?s. Pörgetve meglep?en lendületesen viszi a rábízott tömeget, de alacsony fordulaton is kell?en nyomatékos (én inkább ezt szerettem benne). Autópályán 120-nál 2000-et forog. Ilyenkor az az érzése az embernek, hogy a világ végéig is elmenne a kocsi minden gond nélkül. Persze néha meg kell állni tankolni, de ez sem kellemetlen élmény. 7-8 literb?l megoldható a dolog minden odafigyelés nélkül. A motor másik nagy erénye a tartósság. A negyedmillió kilóméter gyakorlatilag semmilyen gondot nem okozott neki. Nagyon strapabíró darab. Sajnos a kasztniról ugyanez nem mondható el. A hátsó kerékdobok rendesen rohadtak, komoly munka volt velük, de érdekes módon a kocsi többi részét nem kezdte ki a korrózió.
Összességében azoknak ajánlom a kocsit akik hoszabb távokra szoktak utazni, sok csomaggal, esetleg többedmagukkal, és egy megbízható, tágas autóra van szükségük.
Hibalista
- -Gyújtás (pontosan nem emléxem, de 4.000-b?l megcsinálták, szóval nem lehetett nagy baja)
- -Hátsó kerékdobok szétrohadtak
- -Kipufogódobot cserélni kellet
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 120 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 140 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Renault |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |