A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az oldal alján lévő sárga indapass boxbon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2009-2013)

3 1,6 TX Sport 

Az ítélet értékelése
3,0(3 db)

Hófehérke folyt.

Szöveges ítélet

MAZDA 3 2009 Hófehérke, folytatás

Megtettem eddig 12.000 kilométert mindössze annyi hibával, hogy éles kanyarban néha kattan az ülés alattam. Ezt már más márkatársak is észrevételezték. Az éves garanciális szerviz alkalmával zsírspay-vel kenték meg és azt mondták, ha nem szűnik meg, az ülés kiszerelésével járó garanciális javítására számíthatok. Korábbi megállapításaimat az eddig tapasztaltak igazolták, azokat a következőkkel egészítem ki.
Az 1,6-os benzinmotor 2000f/p motorfordulat felett kezd rugalmassá válni. Ekkor direkt fokozatban a sebesség 70km/óra, 3750f/ p-nél 130km/ó. Intenzíven gyorsítani akkor tudok, ha minden fokozatban jól kihúzatva, kis gázfröccsel kapcsolgatok, a 4000f/p-et megközelítve, mert a maximális 145Nm nyomatékot ott adja le a motor. A 130km/óra alatti előzés a legrövidebb idő alatt visszakapcsolásos gyorsítással hajtható végre. A motor azonnal reagál a gázadásra, pörgős, de nem zajos, inkább sportos, mint rugalmas. Hamar érzékelhetők az erőátvitel dinamikai jellemzői, mert a nyomatékváltó és a tengelykapcsoló nagyon könnyen, kényelmesen kezelhető. Könnyen rá lehet jönni, sportosan vezetve egyáltalán nem lusta az autó és annyira azért rugalmas, hogy lomha stílusban vezetve sem erőlködik, nem rángat, fél terheléssel.
A fedélzeti komputer számolja és kijelzi a liter/100km átlagfogyasztást, - ha beállítjuk, kis késedelemmel - a pillanatnyi liter/100km fogyasztási értékeket is kijelzi. Ez arra jó, hogy elképedjünk a gyorsítások, vagy a terhelések iszonyatos fajlagos benzinfalásán, és esetleg megpróbáljunk spórolósan vezetni. Egy adott út akár városban, akár országúton nagyon sokféleképpen megtehető és szinte bizonyos hogy sohasem valósulnak meg pontosan azok a körülmények, amelyek között a gyári fogyasztási adatokat kimérték, ezért nem sok értelme van az átlagfogyasztás körülményektől független mérlegelgetésének. Kár, hogy a nyomaték indikálása híján a gramm/kilowattóra fajlagos fogyasztást nem számolhatja a gép, mert ez a gazdaságosság egyértelmű mutatója. Mivel ilyen adat nincsen a következő általam tapasztalt átlagfogyasztási adatokról tudok számot adni: tartósan alacsony motorfordulaton autózva, az intenzív gyorsításoktól tartózkodva 6,9liter/100km, forszírozott sportos stílusban, hegymenetben 8,5liter/100km, sík úton, ritka városi forgalmon át autópályázás130km/ó alatt 7,2 liter/100km, mindenütt 2 személlyel és poggyásszal terhelve, klímával. Ennél sokkal többre is képes, több benzinért, a nagyobb sebesség minden kockázatával. Dugóban araszolva, vagy lüktető, sok gyorsítással tarkított menetben is biztosan többet fogyaszt. Mindent összevetve az én laza, néha dinamikával fűszerezett vezetési stílusommal az átlagfogyasztás 7-8liter/100km. Véleményem szerint, tekintetbe véve az autóval elvégeztetett munkát, jó hatásfokkal hasznosul az üzemanyag energiája.
A tökéletes stabilitást, útfekvést, a nagy tengelytáv, a széles nyomtáv, a nagyátmérőjű és széles kerekek, az alacsony súlypont, a berugózáskor is pontos, jól csillapított futóművek, a kis légellenállás, az elektronikus menet stabilizátor, a fizika törvényein belül maximálisan biztosítják. Az autó nem billeg, de azért rugózik, oldalszélre nem érzékeny, kicsúszási stabilitásának határát természetesen a gumiabroncs és a mindenkori útfelület által meghatározott tapadási tényező szabja meg. A kiváló kormányzási tulajdonságok miatt, ha a tapadás megfelelő, kanyargós hegyi úton is bátran gyorsíthatunk. Az átlagfogyasztás ekkor meghaladja műszaki paraméterek között publikáltat.
A TX modelleket TOYO márkájú 205/50R17 méretű PROXES R32 mintájú nyári gumiabroncsokkal és 5x2 küllős ezüstszínű MAZDA könnyűfém keréktárcsákkal szerelték. Az autó nyáron ezekkel kiváló útfelületen a legstabilabb, de e kemény anyagú gumik az apró útburkolati hibákon finoman dobognak. Ezek a kerekek és gumiabroncsok divatosak és sportosak, de a mi hol kátyús, hol silányan toldott-foldott útjainkon inkább elegánsak, mint praktikusak. Amikor hajnalban már 7°C alá süllyed a hőmérő, célszerű téli kerékgarnitúrát használni. Télre Continental márkájú 195/65 R15 méretű Wintercontact TS 830-as mintájú gumiabroncsokat és a nyomtávnak megfelelő DEZENT márkájú, fekete könnyűfém keréktárcsákat választottam. Egyrészt azért, mert ezek a gumiabroncsok már az elektronikus menet stabilizátorokkal való együttműködés szempontjai szerint lettek tervezve, másrészt, az autó minőségéhez, eleganciájához jól illenek ezek a keréktárcsák. E magasabb oldalú, téli gumiabroncsokkal kisebb a keréktárcsák sérülésének a kockázata és mivel anyaguk puhább, a rosszabb utakat is „kisimítják”, jól tompítják az útburkolat kisebb hibáiból eredő hangokat. Ezeknek a kerekeknek kisebb a tömege, ezért is finomabb velük a rugózás. Úgy érzékeltem, hogy ezekkel a gumiabroncsokkal a kigurulás könnyedebb, - már az udvaron odébb tolva is érzékeltem a különbséget - ez arra utal, hogy kisebb a gördülési ellenállás, tehát relatíve a fogyasztás is, és könnyedebb a gyorsítás.
Az autó azért a minőségéhez illő jó úton mindkét fajta kerékkel, nagyobb sebességen is könnyedén, biztonságosan suhan. Nem csak kényelmes, hasznos is a TX felszereltség minden része. Kifejezetten kellemes és praktikus a kétzónás automatikus fűtés- és hűtésszabályozás. Meglepett, amikor ködfoltba futva a ködlámpa bekapcsolására figyelmeztetett a többfunkciós kisképernyő. Élvezet vezetni. Hosszabb úton sem fárasztó.

JL okl. autómérnök, okl. gazdasági mérnök

Hibalista

- vezetőülés kanyarban roppan

Ide hordtam szervizbe

Autofocus Kft.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2009
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Terios Következő autója? CX7
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2009 (2009)

Ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

h i r d e t é s

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

Totalcar áruház

tömítőgyűrű, főtengely| tömítőgyűrű, vezérműtengely
SUZUKI BALENO 1.8 GTX lépcsőshátú 1996-2002
2514 Ft
olajszűrő
SUZUKI VITARA 1.9 D nyitott terepjáró 1995-1998
908 Ft
További termékek »