Éljenek a nyomaték!
Szöveges ítélet
Mivel eddig összesen tettem bele 500km-t, ezért az összes eddig adott válaszom kamu.
Azért esett a választás erre az autóra, mert az előző is japán kis dízel volt és egy rossz szavam nem lehet rá (keveset evett, nem romlott el semmi). A dízel valószínűleg soha nem hozza be a a felárát, de a nyomaték, a fogyasztás és a 6-os váltó miatt ez győzött. Sedan meg azért lett, mert a sport változat hátsó része - konkrétan a hátsó lámpája szerintem olyan, mint egy basedow kóros guppi - valahogy nekem kevésbé tetszik... vagy csak öregszem. Amúgy a sedan-sport változat kérdés a legkisebb társaságban is megosztja az embereket, szóval nem is vesztegetnék rá több szót (árban kb. ugyanott vannak). Szóval szerintem ez így szép.
A 1.6-os PSA dízel motort még nagyon kímélem, de az érezhető hogy nyomaték van benne bőven. 1500-as fordulattól már nincsen az a "mindjárt lefulladunk" érzés. 2500 fölött még nem nagyon jártam vele. A hangja kissé markánsabb mint a D4D toyotának, de lehet hogy csendesedik majd pár km múlva. Eddig 6 liter/100km a fogyasztása vegyesben, ami szerintem egy bejáratós motornál rendben van.
A kívül fehér(metál), belül fekete(és egy kicsi ezüst) színösszeállítás nem tűnik különösebben izgalmasnak, de szerintem ennek az autónak elég jól áll.
A fedélzeti számítógép kijelzője erős napfényben elég halvány, de azért olvasható. Szélvédő fűtést kicsit szokni kell, mert sötétben látszik a fűtőszál amikor szemből világítanak. Ülés kényelmes, deréktámaszos, mindenfelé állíthatós. Zene szépen szólós (AUX van, USB sajna nincs, mp3 van, wma van). Elsőre ijesztően sok gomb van mindenhol, de nagyon hamar megszokható, mivel eléggé logikus az elrendezése.
Vezetni tejesen más mint a toyotát. Abban valahogy mindenki elaludt menet közben, ebben meg folyamatosan van egy "én vezetek és bárhol bármennyivel bekanyarodok" érzése az embernek... lehet hogy ezt hívják vezetési élménynek.
Az alacsony felépítés és a 17-es kerekek eddig még nem okoztak gondot, bár igaz hogy betegesen figyelek még a padkákra. Érdekes, hogy nem tűnik így sem kölönösebben rázósnak az utazás. A parkolásnál jól jön a tolató radar, mivel hátra felé nem sokat látni. Első néhány parkoláskor a külső szemlélő akár mazsolának is titulálhatott volna ... és milyen igaza lenne! Beáll... túl keskeny... ránk nyitják... kiáll... beáll máshova... messze még a padka?... kiszáll megnéz... beszáll gurul kicsit... még mehet kicsit... ponnnjó! ... alig tartott 15 percig :-)
Hibalista
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 2006 Corolla D4D Sol+ | Következő autója? | Accord |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |