A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 323, 323f Vi (1998-2003)

323, 323f Vi 1.6 TE 

Az ítélet értékelése
3,4(5 db)

Mazda 323F 1.6 TE: kategóriájában a legjobb választás

Szöveges ítélet

2006 elején döntöttünk úgy párommal, hogy eljött az ideje, hogy megvegyük életünk első saját autóját. Mivel eléggé autómániás vagyok, szeretek vezetni, nagyon sok típust kipróbáltam már. Tudtam, mit szeretnék. A típus kiválasztásánál négy fő szempont alapján szűkítettem a kört:
1) Legyen biztonságos
2) Legyen megbízható
3) Férjen bele az 1.7-es árba, és a további üzembenntartása se legyen horror
4) Ne legyen benne 80000km –nél több
Alapos tanulmányozás után arra jutottam, hogy a „golf” kategóriában kell keresgetnem. A szűkítések (fórumok, népítélet, ismerősök) után fenti négy feltételnek két autó felelt meg. Az egyik a ’98-’02 között gyártott Toyota Corolla, a másik a ’98-’03 között gyártott Mazda 323. Elsőnek a Toyota felé hajlottam, mert nagyobb a csomagtartója, ráadásul a céges flottában is több fut különösebb hiba nélkül. Rengeteg keresés után (majd egy év) végül a gazdagabb biztonsági felszereltség (ABS, ASR, 4Airbag, Isofix, 3H zóna) miatt a 323F mellett döntöttem. És nem bántam meg, SŐT!
A megvétel óta 6000 problémamentes kilométert mentem vele, úgy működik, mint az óramű. De lássuk részletesebben.
Motor: 1.6 benzin, teljesítménye, nyomatékgörbéje abszolút jól használható, nem kell nagyon pörgetni hogy menjen, egyaránt tökéletes városban, országúton, autópályán. Utóbbin a max. utazótempó 160 körül alakul, felette is megy bőven, de ott már nagy a szélzaj, és a motor is kezd hangosodni. Fogyasztása normális közlekedés mellett elfogadható. Városban 7,5-8 körül, országúton 6-7 körül, autópályán pedig 7 liter körül fogyaszt.
Váltó: Nagyon precíz szerkezet, egy újjal simítva is tökéletesen lehet váltani, annyit rónék fel neki, hogy az autópályán való közlekedés miatt az ötödik lehetne kicsit hosszabb, vagy elférne egy hatodik overdrive fokozat.
Futómű/fék: Kellemesen feszes, nagyon jó úttartású. Mondjuk, hozzá kell tenni, hogy gyárilag 15’’ 195/55 gumikkal szerelik. Egy hibája van, de ez mindegyik kategória-társára igaz, hogy elég alacsony a hasmagassága, így földutakon óvatosan kell vele menni.
A fék nagyon jó erős, és nagyon szépen adagolható, simán elbírna eggyel nagyobb kategóriájú autót is. ABS, elektronikus fék erőelosztóval van szerelve, és minden keréknél hűtött tárcsafék található.
Karosszéria: A szépség szubjektív dolog, nekem tetszik, egyszerű letisztult vonalai vannak. Egy nagy gondom van vele, hogy hátra eléggé korlátozott a kilátás, és ezen a helyzeten sajnos még rontottak a kisméretű designe -os tükrökkel is. Így első lépésként célszerű holttér figyelő tükröket felszerelni, a könnyebb manőverezés érdekében. A csomagtartó mérete átlagos (356Liter), de a karosszéria kialakítása miatt nagyon jól pakolható. Sőt a nagyobb pakkok szállításánál akár a jobb első ülést is lehajthatjuk. Az ülések jó oldaltartásúak, és hosszútávon is kényelmesek. A helykínálat elől hátul elfogadható.

2009.03.06
Egész jól sikerült összeszokni az autóval. A szűk beállásokat leszámítva imádom vezetni. Az összeszokásnak köszönhetően kis mértékben csökkent is az üzemanyag fogyasztása.Jelenleg az alábbi értékeket produkálja:
Városban 7-7.5 körül, országúton 5.8-6.2 körül, autópályán pedig 6.8 liter körül fogyaszt.
Most elég jó szintetikus olajat kapott, illetve a nyári gumit is most fogom cserélni rajta Dunlop SP Sport Fastresponse típusúra. Elvileg ez is fogyasztás csökkenést ígér, kicsit szkeptikus vagyok az ilyen dolgokkal, de majd a szezon végén beszámolok róla.
Mivel kicsit fanatikus vagyok, mióta megvan a gép azóta is próbáltam néhány másik verdát, vannak melyek egy egy tulajdonságukba kicsit jobbak de az egészet tekintve, még mindig azt mondom, hogy ár/teljesítmény viszonyban számomra ez a legjobb választás.

2010.04.09
A verdával továbbra is maximálisan elégedett vagyok, mondhatni már összetartozunk :)...
Amilyen autóhoz hozzáférek, igyekszem kipróbálni, és eddig minden próba után elégedetten ültem vissza a mazdiba, azt hiszem, ennél jobb bók nem kell...
A gumiból végül a sok fórumozás után a Fulda-t választottam. A tapasztalatok azt mutatják, hogy nagyon jó tapadása van. Természetesen fogyasztás csökkenés nem tapasztalható :).
Hangerő terén viszont van változás az előző Michlen pilothoz képest valóban halkabb száraz úton, mondjuk vizesen meg hangosabb, de hát csodák nincsenek.
Ettől függetlenül mindenkinek ajánlom a Fulda-t.

2011.02.11
Kicsit csalódtam a Mazdiba, azért 10 évente egy hiba kicsit sok egy ilyen autótól :)
Közben gyerekáldás történt, és elgondolkodtam, hogy lecserélem egy nagyobbra, de végül is nem tettem meg.
Mert egyrészt ebbe az autóba tökéletesen megbízok, és az évi egy kötelező szervizen kívül csak mosni kell.
Másrészt kipróbáltam nagyobb autókat (mazda6/avensis/mondeo), amik valóban tágasabbak, halkabbak, kényelmesebbek, de nem olyan közvetlenek. Azokból ugye dieselt érdemes venni, aminek a karakterisztikája nem túl sportos, másrészt pedig a futóművük is olyan hajósan ringatózós a Mazdámhoz képest.
Így úgy voltam vele, hogy jók, de még fiatal vagyok hozzájuk, majd talán később ha jön a többi utód, akkor újra eljátszok a gondolattal.
Így egyelőre tovább élvezem a közvetlen futóművet, a penge váltót, és a selymesen pörgő motort :)

Hibalista

- Alkatrész nem sűrűn kell hozzá. Az autóban jelenleg 53 ezer kilométer van. Most volt szervizben, de nem meghibásodás miatt, hanem, mert úgy gondoltam, hogy a további hibamentes kilométerek érdekében a fontos kopó alkatrészeket időben cseréltetem. Így lett benne motorolaj, olajszűrő, fékolaj, hűtőfolyadék, ablakmosó folyadék, vezérműszíj + feszítőgörgő, generátor szíj, klíma szíj, levegőszűrő, pollenszűrő csere. Volt motordiagnosztikán, futómű diagnosztikán, fékpadon, de hibát egyik se jelzett. - - 2009.03.06 - Az autót lassan két éve hajtom, azóta semmi sem romlott el rajta! Most volt műszaki vizsgán/zöld kártyán, előtte alaposan átnéztük a szerelővel semmi gond nem volt vele, minden tökéletesen működik. - A következők lettek cserélve: - motorolaj(Mobil 5W-30 full synt.) - váltó olaj (Mobil 75w 90) - levegő szűrő - pollen szűrő - - 2010.04.09 - Az autót lassan három éve hajtom, azóta semmi sem romlott el rajta! Most volt alaposan átnézetve szerelővel, semmi gond nem volt vele, minden tökéletesen működik. - - A következők lettek cserélve: - motorolaj(Mobil 5W-30 full synt.)+szűrő - levegő szűrő - pollen szűrő - 4 db új nyári gumi (Fulda carat Progresso 195/55/15 85H) - És természetesen volt gumicentírózás, és futómű állítás is. - - 2011.02.11 - Az autót már négy éve hajtom hiba nélkül, nyár elején jött elő, egy kis zúgás a váltó felől, amikor nincs terhelve az autó(motorfék üzem), illetve alapjáratnál. Ez télig folyamatosan hangosodott, ezért az esedékes kötelező szervizen ezt is megnézettem. - - A következő kötelező szerviz lett elvégezve: - motorolaj(Mobil 5W-30 full synt.)+szűrő - levegő szűrő - pollen szűrő - 4 gyertya (90 e. km .ként kell cserélni) - Fékfolyadék (két évente illik cserélni) - Szelephézag ellenőrzés (90 e. km -nél ellenőrizni kell) - - Illetve a váltóval kapcsolatos szerviz: - Váltó olaj (Mobil 75w 90) - És a váltó javítás, amibe egy csapágy kotyogosódott ki, de mivel le/fel szerelés elég nagy költség, ezért az összes picit kopott csapágyat is cserélték. Így most ismét olyan halk, mint egy támadni készülő gepárd :) -

Ide hordtam szervizbe

Az autót a XIII. kerületen lévő Mazda mesterhez vittem, csak jót tudok róla mondani, pontosak precízek, segítőkészek, és ami fontos szempont számomra, hogy megvárhatom a helyszínen a javítást. Árban a hivatalos márkakereskedők, a maszek között vannak, a MES meghosszabbítást kivéve majd mindent meg tudnak oldani. Mindenkinek csak ajánlani tudom őket. 2009.03.06 Ismét a Mazda mestert választottam. Gyors, pontos, precíz segítőkész. Bárcsak minden szolgáltató ilyen lenne... 2010.04.09 Ismét a Mazda mestert választottam. Gyors, pontos, precíz segítőkész, ahogy szokott. 2011.02.11 Ismét a Mazda mestert választottam. Gyors, pontos, precíz segítőkész, ahogy szokott. A váltójavítás nem volt olcsó, de egyrészt garanciát vállal rá, másrészt nagyon jó munkát végez.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2001
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Remélem jó pár évig nem kell erre gondolni, talán egy első generációs Mazda 6
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 323, 323f Vi 1998

További ítéletek (96 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)