A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 323, 323f V (1994-1998)

323, 323f V 1.5 16V 

Az ítélet értékelése
2,7(3 db)

Rizsrakéta Light

Szöveges ítélet

2012-ben végre sikerült odajutnom, hogy beszerezzem első szekerem ami egy 1998-as 323F lett. Mindig is ezt a tipust kedveltem (már ami a formát illeti), és gondoltam, hogy talán a fenntartásával sem lesz gond. Az 500 EUR-s vételárban egy használható nyári és 1 szezont még kibíró téli gumigarnitúra is volt, mindkettő acélfelnin. Továbbá lebizniszeltem még egy szinte vaci új kerékpárt is (ja igen, Bécsből van a stuff). 114E km volt benne, ami a 2009-ig meglévő szakszervíz bizonylatok miatt hihető is. Első látásra a belseje elég lepukkant volt (dohányzás ezerrel, amit azóta patentül kitakarítomma belőle) de mivel minden más jónak tűnt csakelhoztam. (Pl. 2010-ben vadi új kipuf rendszert kapott katalizátortól hátrafelé 400 EUR ért, kb új aksi...)
Mire az autó itthon forgalomba került már jóval többre rúgott a dolog (hazahozatal, vezérléscsere, regadó, papírozás) de még így is jó vételnek számított tekintve, hogy rozsda szinte nincs az autón. Viszont nemsokkal később kijött egy probléma amire nem figyeltünk fel vételkor. Az autó elég jól kajelta az olajat 1500km alatt kb 0,5-1 liter. Idegesített a dolog, utána jártunk, helyi szaki rendbetette (szelepszárszimering + gyűrűcsere és a szokásos tömítések). Azóta megszűnt a füstölés, semmi olajfogyasztás, szép a hangja ill. halk. Am a motor maga nem egy erőmű, de ettől függetlenül egészen jól mozgatja a bódét (az 1.5-ös ugye a legkisebb a Lantis-nál:)
Van benne klíma is, fel lett töltve tavaly, de mostanra ismét elengedte a rendszer a hűtőgázt. Elvileg megvan, hol szivárgo (hangyapöcse/2 mértékben, de akkor is csak ereszti a cuccot) szóval most azt kell korigálni.

Összegezve, elégedett vagyok az autóval. Nem makulátlan, de 15 évesen melyik autó az? Kellemes vele utazni, alapjáraton is alacsonyan van a bódé emiatt jól fekszik a kanyarban. Kormányzása pontos, jó a futómű, váltó szintén precíz (múltkor mentem egy 206-ossal, mintha egy tál takonyba kavarásznál) szóval élvezetes egy kis autó. Mivel nem akarom 1-2 éven belül eladni így igyekszem rá odafigyelni, ill. rendbentartani. (Kapott már alufelnit + új gumit illetve még most jön a ködfényszóró.)

Pár emberkét már am “megkavart” a Drága:
“Figy, majd kiszállok, és akkor be tudnak ülni hátra. Mónika, minek??? Hátul is van ajtó, ez 4 személyes kupé!” :D

Hibalista

- Hazahozatal után vezérlés cserét kapott (2012. július): vezérműszíj 10500, feszítő görgő 11000, vezető görgő 8000, bordás feszítő 8000, vízpumpa 16500, h. bordász szíj 3000, h. bordás szíj 3500, 4 liter eni i-Sint 10W40 8400, olajszűrő 1100, levegőszűrő 1800, o-gyűrű 500, 4db NGK gyertya 4000. Ez kb 76-7700 Ft. (Az alkatrészeket a Szerelő 1 szerezte be.) - - Olajfogyasztás megszüntetése: szelepszárszimering csere (gépműhelyben csinálták) + gyűrűzés + tömítések= 110000 Ft (Az alkatrészeket Szerelő 2 szerezte be és vitte ill. hozta a gépműhelybe a hengerfejet kb. 120km.) - - Klímarendszer tömítés - - Update 162000 Km-nél (2019.05.20): közel 50e km alatt az autóban az alábbi (nem kopó) alkatrészeket kellett cserélni: - - termosztát - - feszültségszabályzó - - lambdaszonda - - hátsó kipufogó dob - - csomagtérteleszkóp - - Az olajfogyasztás azóta is nulla, jön megy, nincs vele baj. Az alvázvédelem is jól szolgál a bal hátsó sárvédő ív ill. jobb oldali küszöb legvégét már javíttatam. Szeretem, nagyon a szívemhez nőtt, de lassan cserélni fogom. Valószínűleg Mazda 3 BL-re, nekem bevált a márka :)

Ide hordtam szervizbe

Helyi szaki

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Helyi szaki

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 114000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Mazda 3 BL
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 323, 323f V 1994

További ítéletek (70 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)