A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 323, 323f V (1994-1998)

323, 323f V 1.5 16V 

Az ítélet értékelése
3,3(3 db)

Családi "sportkocsi"

Szöveges ítélet

Hosszan kerestem előző Ladámat hajtva a méltó utódot (szerettem azt is, bár azon pár havonta biztos előjött valami kisebb/nagyobb hiba) kezdetben valami sportosat (Astra GSI, Civic VTi) terveztem de sokat olvasgatva rájöttem hogy megkíméltet aligha lehet találni és ha valami romlik akkor jön a gatya ráköltés tipikus esete. Így a köbcentiket próbáltam leszorítani 1.5-re vagy alá (biztosítás A0-ból indult), a megbízhatóságot előtérbe helyezni (ezért nézegettem japán kocsikat csak) és ekkor jött képbe a Mazda 323F. Neten csak jókat lehetett róla olvasni, az árát is jól tartja hátrányok között sok mindent nem hoztak fel. Vásárlással is rendkívül nagy szerencsém volt találtam egy hirdetést, árban +10-15% volt a többi hasonló kocsihoz képest, elmentünk, megnéztük és itt szinte már el is dőlt a kérdés. Rendkívül megkímélt autó az utolsó szériából (98 utáni, de még nem az új változat) 70 ezer km-el szinte gyári állapotban, sérülésmentesen, egyedül a bal első lámpatest volt kicserélve kőfelverődés miatt.
Nagyon jó választás volt. A műszaki a vásárlás előtt lett kész.

Eltellt több, mint 1 év és 10 ezer km de egy olajcserén kívül semmihez nem kellett hozzányúlni azóta sem. Az 1.5ös motor 89LE-s létére azért odavág pár 1.4 100LE-s csodának ami nem rossz azt nézve, hogy 1150 kg-os kocsiról van szó.
Legjobb gyorsulás (GPS-el mérve) 11.9 a gyári adat is ekörül van. Kinézetre rendkívül sportos autó 5 ajtós létére (többek véleménye szerint jobban is néz ki, mint a 3 ajtós változat) a futóműve feszes, nem budapesti utakra van tervezve (nem is ott használom) kanyarokat nagyon veszi nem nagyon jön zavarba. Ülések kagylósak és elég méllyen vannak ez az egyik ok amit meg szoktak említeni hátrányként ki és beszállásnál 40 év felett már nem mindig előny ez a sportkocsis ülőpozíció. Hátsó üléseken két ember kényelmesebben elfér, nem teljesen hátratolt vezetőüléssel még lábtérrel sincs gond. A formából adódó határokat igyekeztek maximálisan kihasználni így a csomagtartóba is lehet pakolni kényelmesen.
Fogyasztásnál legjobb adat az 6.5 körül van ez csak hosszútáv volt, sok városi furikázgatással 7-7.5.
Váltói rövidre hangoltak így 120-130 felett autókázni nem gazdaságos bár a 180-190-at még viszi. Egyszer megkergettem autópályán egy hosszabb úton dögmelegben, klímával na akkor megvolt a 9liter. Ha emlékeim nem csalnak 130nál pörög 3500-at a motor és (alacsonyabb fokozatokban is) itt kezd el igazán húzni, szabályozás 6800 körül van.
Az autót nagyon megnézik formája miatt sokan nem gondolnák, hogy ezt 1994-ben hozta ki a Mazda.
Ehhez a kocsihoz az 1.8-as motor valószínűleg mégjobb választás mind fogyasztásban mind teljesítményben csak itthon nagyon ritka, bár maga a típus sem egy olyan, hogy supermarket parkolóban nem tudod hirtelen melyik a tied...
Öröm vezetni.

Aki egy megbízható, jól kinéző japán autót akar annak nyugodtan ajánlhatom. Teljesítményben a 8-ast azt az 1.5-ös motorhoz és a 89LE-hez képest adtam, fenntartási költség azért 9 mert elég drágák (persze ez relative) hozzá az alkatrészek (bár egyre több a minőségi utángyártott alkatrész) pl. első gyári lámpa 66 ezer de ha szervízek nincsenek hanyagolva és vásárláskor át van nézve akkor nagy meglepetést nem okoz. Szervíztapasztalatom nincsen még vele eddig csak olajcserén volt.

2009.04.06.
A vezetett kilóméter immáron 35 ezer felett van de még mindig nem romlott el rajta semmi. Túlvan már 2 olajcserén, Castrol Magnatec 5W40-et veszek bele, télen nyáron jó, egyáltalán nem eszi a motor és olajszűrőt is mindig cserélek.

Egy bal első lámpát cseréltem mindössze mivel előző tulaj rosszat vett bele és nem lehetett állítani, itt a gyári (70-80ezer ft) helyett utángyártottat vettem 15ért.

90000km
Nagyszervíz, ami húzosabb volt az egy vezérműszíj készlet SKF (kedvezménnyel) 30 ezer körül. Mazda márkakereskedésben kaptam az elvégzendő feladatokra egy 85 ezer körüli ajánlatot, egy másik szerelővel és saját magam által beszerzett alkatrészekből az egész megállt 60ból. Sportgyertyák, vezérműszíj készlet, fékolaj, váltóolaj, hűtővíz csere.

95000km
Régebben már észrevettem, hogy fogy a fékbetét, utána is kellett öntenem a fékolajnak mert világított a visszajelző. De mostanra a kopásjelzők is visítani kezdtek így ideje cserélni. A tárcsát sokan még inkább megszabályoztatnák, de mivel 20mm a minimum megengedett méret és szabályozás után már ezalatt lett volna így csere mellett döntöttem. Fékbetét (ATE) 14 ezer, féktárcsa (szintén ATE) 17ezer/db (ebből az árból minusz 20-30% körüli engedményt könnyű találni különböző kereskedéseknél). Vannak jó minőségű fék alkatrészek amik már nem a noname kategória pl. Nipparts (japán) betétek 4-5 ezer körül hozzájuk tartozó tárcsa 8-9 ezer de én eldöntöttem féken nem spórolok.

Továbbra is hihetetlen számomra, hogy egy 11 éves autónál amit használtan vettem eddig semmi nem romlott el. Remélem ez így is marad.

Hibalista

- Egy valami jött elő eddig, egy tél folyamán 2-3x előfordul, hogy a gyári jobb első lámpában a tompított égője elalszik ekkor le kell venni a műanyag fedőlapot, megmozgatni kicsit és újra világít (kb 1 perces művelet). Ennek az okára még nem tudtam rájönni.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1998
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 70000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Samara Következő autója? Mazda vagy más japán
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 323, 323f V 1994

További ítéletek (70 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)