A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mahindra » Goa (2008)

Goa 2,5 CRDe 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Indiai

Szöveges ítélet

Az autó nem sajátom hanem céges kocsi, nem is én használom általában de sikerült már pár kilométert beletennem.
Igazából a tapasztalataim messze nem olyan jók mint az népítélet többi hozzászólójának.
Először a külső: nem tudom lehet, hogy valami ízlésficam, de vannak olyan szögek ahonnan kifejezetten jól néz ki. És itt talán el is fogyott a pozitív érzés. Van az elején egy "motorvédő" műanyag, ami arra jó, hogy eltartsa a műanyagosokat, mert az első terepgyakorlaton letörik. A fényezése azokat az időket idézi, amikor a Daciát egy mosószivaccsal fémtisztára lehetett mosni, minden megkarcolja, lepattogzik. Ha az ember alánéz szinte minden fém alkatrészen kivirágzott már a rozsda, kb 1 éves autó. A platón kívülről van az összes rögzítő fül körbe, bent a padlón egy sincs. Egy alacsony tárgyat érdekes lerögzíteni, nem nagyon gondolták át. A világítása az rendben van. Ha a kormányt teljesen alátekerjük menet közben, valami iszonyú kattanás-csattanás hallatszik mintha valaminek nekimenne az ember.
Belső: az új autó szag itt új értelmet nyer, mert valami hihetetlen kellemetlen szaga volt újkorában, a műanyagok igénytelen, kemény, rossz tapintású, karcolódó, sorjás förmedvények. Az üléshuzat ilyen műanyag szerű textil, ami csúszik és az ülés nulla oldaltartásával együtt akár le is csúszhatnánk az ülésről, de megakadályoz ebben a menet közben magától megfeszülő öv, amit ezután oldani sem egyszerű. A pedálok kialakítása nem sikerült túl jól, néha egyszerre nyomja az ember a féket meg a gázt, és a kormánykerék olyan szinten van bal oldalra eltolva, hogy az már zavaró, az ember keze majdnem az oldalablakhoz ér hozzá. A műszerfal első ránézésre nem csúnya, bár meglehetősen furcsa. Az egyetlen extra húzás a középső szellőző kialakítása. Az ovális rács közepén egy joystick szerű kar van, amivel lehet(ne) állítani a beömlő levegő irányát. Persze teljesen mindegy merre fordítja az ember érezhető hatása nincs. Ha már szellőzés. A ventilátor új kora óta csak 4-es fokozaton működik. Ellenállás sor hiányzik vagy rossz nem tudom de a szerviz nem tudja megmondani mikor lesz alkatrész, ha lesz egyáltalán, úgyhogy használata mellőzve mert itt már a hangja felér egy porszívóéval. A levegő irányváltója szintén érdekes, teljesen mindegy hova tekeri az ember az autó arra fújja a levegőt amerre neki jólesik. Ja és a fűtéssel is hadilábon áll, szintén nem nagyon hatja meg ha meleget szeretnék az csak akkor sikerül ha épp ő is úgy akarja, de legalább hosszabb úton leköti az embert a fűtés szabályozás, mert persze ha egyszer megindul akkor szauna lesz bent. Klímának van két fokozata Hi és Lo különbséget nagyon nem lehet érezni, de a hűtés az jól működik. Pakolóhelyek, na az van bőven, de szinte mindegyik használhatatlan, az oldalzseb olyan keskeny, hogy egy meghízott boríték is alig fér bele, a többi rekesz kicsi, zegzugos csak arra jó hogy minden szanaszét legyen. A kesztyűtartó az egyetlen használható, bár azzal meg az a helyzet, ha kinyitja az ember kb. harmadik próbálkozásra lehet becsukni. Lehet, hogy rá lehet érezni de eszem ágában sincs egy kesztyűtartó becsukását megtanulni. Az csukódjon be és kész. Ja igen, kézifék kb. 15 kattanással.
Kényelem: alapvetően nem lenne kényelmetlen, de ugye az ülés csúszós és semmi oldaltartása, valamint az autó, pick-up ide vagy oda, olyan szinten pattog az úton, hogy szabályosan rosszul lesz az ember főleg hátul. Ezen a példányon még egy lapáttal rátesz, hogy a jobb egyben süvít be a szél az ablakkeretnél, ami mondjuk autópályán már kifejezetten zavaró. Van az autón hazavezető fény, ami jó lenne, de nem lehet kikapcsolni, vagy rájönni, hogyan kell, és így már bosszantó. Minden megállásnál valaki az ember után rohan, hogy égve felejtette a lámpát. Viszont ami tényleg jó és ennél komolyabb autókból is hiányzik. Szélvédő mosásnál a pár törlés után hagy egy kis szünetet majd töröl még egyet hogy a lecsurgó vizet is elvigye. 5 pont. Amúgy 5 felnőtt is elfér benne, ami szintén pozitív.
Biztonság: hát erre nem nagyon figyeltek bár nem tudom mi kötötte le őket a többi sem egy remekmű. Ablaktörlő olyan pici, hogy zavaróan apró területet töröl igazi Uaz feeling. ABS, légzsák nincs. A fék botrányosan gyenge és télen valami szeret befagyni is rajta akkor pedig egyenesen életveszélyes. Az óracsoport világítása éjszaka tökéletesen látszik az oldalablakon, emiatt persze a tükörben, hogy mi történik mögöttem semmi. Ilyet ezelőtt még nem is láttam.
Motor: harmat gyenge 2,5 liter turbó de az autót elég lajhár módon mozgatja, főleg nagyobb tempónál, értsd 90 körül. Remélhetőleg talán sokat kibír. Összkerékben tovább romlik a helyzet, nem kicsit, nagyon. A hangja elég egyedi olyan teherautós. Fogyasztása: város 10, országút 9, autópálya 12-13.
Váltó: érdekes, egy váltó általában vagy ilyen vagy olyan, ez itt is újat nyújt. Például az egyes olyan rövid úton jár, hogy az ember nem hiszi el, hogy bent van, és erről semmi sem tájékoztatja egy kattanás vagy valami amit az ember érez ha betalált egy sebességbe. A többi fokozat ez egész más, kilométeres utak, pontatlan, a fokozatok nem ott vannak amit megszokott az ember és rutinból teszi. Persze ezt is meg lehet szokni de minek.
Tehát szerintem az indiaiak még elég messze vannak az autógyártástól, az egyetlen helyzet ahol ez az autó jó lehet vadászni, erdészeknek amíg nem jönnek le a földútról. Komolyabb terepen megint esélytelen a gép, műúton szintén, úgyhogy elégé leszűkül a használati értéke. Az ár elfogadható lenne első ránézésre, de megismerve hihetetlen drágának tűnik. És ha valami olyan romlik el, ami használhatatlanná teszi az autót és a szerviz arra is azt mondja, hogy nincs és nem is lesz, akkor lesz igazán drága.

Hibalista

- ventilátor fokozat szabályzó - nincs és nem is biztos hogy lesz - fékkel valami gond van télen befagy valami -

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2009
Kényelem (2) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mahindra Goa 2008 (2008 - 2011)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)