A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lancia » Zeta (1995-2002)

Zeta 2.0i Turbo 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

A mindenben sokoldalú

Szöveges ítélet

Eltelt egy év, amióta megvan az autó, úgy gondoltam, hogy most már írok egy "népítéletet".
A kezdetek.
Azért lett, mert olyan autót szerettünk volna, amiben ha szükséges, akkor sokan (6-7 fő) elférnek, ha szükséges, akkor sok csomag fér el, de mindezek mellett méretileg nem óriási. Először - mint gondolom mindenki - behatároltuk a szóba jöhető márkákat és típusokat. Ezután jött az internet rendszeres böngészése autóügyben. (Eldöntöttük, hogy nem fogunk kapkodni, így 4 hónapig tartott az autó megtalálása.) A helyi használtautó kereskedéseket is látogattuk. Készen álltunk kompromisszumokra, mert ilyen típusú autókból amúgy sem nagy a kínálat. Hát láttunk mindenfélét...
Elsősorban anyagi okokból szűkült le a kör a francia-olasz kooprodukcióban gyártott négyesre, a Citroen Evasion, Fiat Ulysse, Lancia Zeta, Peugeot 806 nevű autókra. Ezen azt értem, hogy VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra triumvirátus egyszerűen drágább a hasonló évjáratú és felszereltségű autókat összemérve. A hasonló japán modellekből nem volt kínálat. Az amerikai vonal pedig a túl nagy hengerűrtartalom miatt esett ki. (Sokáig nézegettük a 2.5 TD Voyagereket, de nem sikerült elfogadható példányt találni, a benzinesek meg ugye 3.0, 3.3, 3.8.)
A francia-olaszokat nem ismertem különösebben, de vállaltuk az ezzel járó plusz kockázatot. Belevágtunk, és megvettük a Zetát.
Egy koros (11 éves) és sokat futott autónál észben kell tartani amit régi autószerelőnk mondott mindig. Van a vételár, az adminisztrációs költségek, és legyen még két-háromszázezer forint odaszámítva, mert könnyen előfordulhat, hogy ennyit még rá kell gurítani az autóra. Nos, mindenben igazat adok neki, mert használt autót így kell vásárolni. Tudomásul kell venni, hogy sok dolog, csak a vásárlás után, az igazán alapos és aprólékos átnézéskor fog előjönni. Valamint a napi használatban fog jelentkezni. Aki ezekkel nem kíván találkozni, az valóban vásároljon új autót.
De hogy a döntő érvekre is visszatérjek.
1. Benzin vagy dízel?
Dízel, mert kevesebbet fogyaszt. Sajnos túlságosan leharcoltak voltak, a jobbnak látszók viszont más árkategóriába tartoztak.
Tehát inkább benzin. Olcsóbbak árban, mert "ugye" sokat fogyasztanak és ezért nem keresettek. Ezek között megkíméltebbeket lehetett találni.
2. Melyik a négy közül?
Lancia. Ha már volt választási lehetőség...
A Lancia a magasabbra pozicionált márka volt akkoriban, és talán ma is az az olaszoknál. Nem a presztízsről beszélek, mert szerintem is két - kettő - autómárka van, amelyik nagy tömegben gyárt többféle autót és ez a szó, hogy presztízs, kapcsolható hozzájuk.
A Lancia - 96-os szemmel - nagyon jó felszereltségű volt és még ma is megállja a helyét. Bár napfénytető nincsen, de kimondottan ilyet kerestünk, mert többen is írták, hogy a napfénytetőnél sajnos beázik az autó.
3. Melyik a legtetszetősebb?
Szubjektív vélemény, de szerintem külsőre is a Lancia néz ki a legjobban. Mármint előlről és hátulról, mert oldalról csak minimális eltérés van. (Díszléc, keréktárcsák.)

A lényeg.

Ez egy szeretni való, kényelmes családi autó. :)
A beltér nagyon jól variálható, az ülések egyenként kivehetőek, előrébb, hátrébb helyezhetőek, 2-től 7 személyesig akárhogy berendezhetőek. Viszont 7 személyesként a csomagtartó kicsi. Az üléspozíció magas, a forgalom jól átlátható, oldalra, hátra is, mert sok és nagy üvegfelület van. Cserébe az autó napon nagyon hamar felmelegszik. Idő kell, hogy a klímaberendezés visszahűtse.
A menetteljesítmények.
Véleményem szerint a feltöltött benzinmotor nagyon jó ehhez az autóhoz. (PSA Turbo CT.) A saját tömege közel 1.7 tonna, ezért csodát nem szabad várni, de szépen teljesít az átlagosnál szélesebb igénybevétel esetén is. Úgy értem, hogy ha kell, akkor lassan és kényelmesen lehet vele közlekedni. (1500-tól szépen használható) ekkor napi városi használatban (vidéki nagyváros) 10-11 liter között fogyaszt, autópályán 130-nál szintén, ha kell, akkor meg lehet vele menni tempósabban, 2500-tól dinamikusan gyorsul, a 170-es utazót gond nélkül tartja, cserébe 15-16 liter körül alakul a fogyasztás. Országúti krúzolás 90-el? 7 liter.

Ezzel együtt kell élni, ha valaki ilyen kocsit választ. Szerintem lehet.
Az autó csendes. 150-ig kényelmesen lehet beszélgetni, e fölött is a szélzaj kezd zavaróvá válni, a motorhang sehol sem tolakodó. A futómű véleményem szerint nagyon jó, kanyarokban a karosszériadőlés nem erős, még forszírozott menetben is jól irányítható az autó, a hosszú tengelytáv miatt - még - kényelmesebb a rugózás, ebből adódóan viszont a fordulókör nagy. A szervokormány nem túlkönnyített, ami nem baj. A fékek jók. (Hátul is tárcsa.) A váltókar nagyon jó helyen van, és megszokás után könnyen és pontosan kapcsolható. Van egy ritmusa, ami ha kialakult, semmi gond nincs többé a váltóhasználattal. A pedálrend viszont elsőre nagyon furcsa, idő kellett a megszokásához. Máshogy, laposabban áll, mint a személyautók többségében. Az autóba a ki- és beszállás könnyű, nagyon jó, hogy tolóajtók vannak oldalt. A leghátsó ülések is jól megközelíthetők és a fejtér is ugyanúgy megvan, mint előrébb. Az első ülések forgózsámolyosak, ami jó, de emiatt ezek alá a mögöttük ülők nem tudják kinyújtani a lábukat. A padló végig egy síkban van, ami szintén jó. A gyári hifi egy kormányról vezérelhető kazettás rádió, egy gyári, hátul elhelyezett CD-tárral, nyolc hangszóróval. Nagyon szépen szól a rendszer.
Alkatrészellátás jó, az árak normálisak. A felsorolt hibák kijavítása és az alkatrészek cseréje óta nem volt az autóval semmi gond.
Hosszútávra tervezzük megtartani, elképzelhető, hogy injektoros gázszettet fogunk beépíttetni.

Hibalista

- Hengerfej-felújítás, tömítések, hengerfejcsavarok. 54k.
- Turbót kicseréltük, mert engedte az olajat. Bontott, 50k.
- Első két féktárcsa cseréje, mert 2 tizeddel a minimális vastagság alatt voltak. 30k.
- Fékbetétek. 15k.
- Ezen kívül még.
- A vásárlás után a szokásosak, olajcsere, olajszűrő, váltóolajcsere. 16k.
- Levegőszűrő. 1,6k.
- Vezérműszíj és feszítőgörgő-csere. 18k.
- Vízpumpa. 14k. (Nem volt szükségszerű, de a vezérműszíjcserénél hozzáférhetővé vált.)
- Hosszbordásszíj. 7k.
- Baloldali tolóajtó központi zárral nem nyílik. A baloldali tükör behajtó-mechanikája rendetlenkedik.
- Klímatisztítás, gáz utántöltés.
- Gyertyák. 7k.

Ide hordtam szervizbe

Egy régi klasszikus autószerelő, akinek van érzéke az autókhoz. Szinte mindent megcsinál. (Klímát nem.)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1996
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 223000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Kadett Következő autója? Egyelőre nincs tervbe véve semmi.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lancia Zeta 1995

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)