Valódi úr(nő)
Szöveges ítélet
Mindig is inkább a latin tipusú szépségekhez, elsősorban az olaszokhoz vonzódtam, azok közül is az Alfához, de sosem találtam meg az igazit. Született használtautó vásárló vagyok (32 éves srác). Jópár éve láttam egy lybrát, és azt hiszem munkált bennem a látvány, tudat alatt. Ugyanakkor munkált bennem a hallottakból összeállt előítélet is, és mivel van bennem egy adag racionalitás, nem akartam rakoncátlan teremtést magamhoz venni. Viszont az olaszokat jobban bírom a németeknél. Szóval neten megláttam, megnéztem élőben, és megszerettem. Kissé régimódi, talán kicsit retró, de illatos és elegáns teremtés, egyszóval jó bőr. Ártatlan, kerekre nyílt szemeivel talán jobban illik hozzám, mint egy vágottszemű, csábító Alfa 156. Kombi, azaz ha megfáradok valahol, kis átépítéssel 190 centimmel is élvezhetem a benne levéskor történő elalvást, emellett fincsibb fara van egy 156 sw-nél, bár nem szoktam nyalogatni, holott bele vagyok zúgva. Ennyi a költészet. 60000 km-rel vettem, ami nem sok, és feltehetőleg valós. Törés talán volt jobb elől, de nem lehetett jelentős. Belseje tökéletesen új, az alcantra hibátlan, finom illatotot áraszt. Sötétkék, bizonyos megvilágításban lilás színben játszó- a vajszínű sógorom szerint sznob, bizonyára jobban koszolódik, és nekem nem is tetszik. Szerettem volna két lityis 150 Le-s jtd-t, ha létezne. 2,4-t sokáig kellett volna keresgetnem ilyen állapotban. Kicsit tartottam attól, h a kevesebb mint 120 lóerős motor kissé lomhán mozgatja az 1470 kilós autót, - talán nem annyira fürge, mint az előző autóm (megane c 1,6 16v), de jóval combosabb, jobban érzem az erőt (nem értek hozzá, de biztosan a jobb nyomatéktól van). Hiszen luxusautóban nem is a fürgeség a fontos, hanem az izom, és ez bizony egy középkategóriás luxusautó. Fogyaszás, ahogy én használom, vegyesben 7 alatt van (6,7- de sokat kóstolgatom még a teljesítményt), 120-nál ötösben a pillanatnyi-fogyasztásmérő 5 alatt marad, és nem is hazudik. 150-nél van a fordulat 3000-ren. A bűvös 5 liter vegyesben is szinte reális, és nem is kell hozzá totyogni. Anyám új 1,2 16 v cliója többet iszik, viszont "halott giliszta". Amit észrevettem: nem szabad hidegen nyomni, mert akkor sokat benyal (biztosan más autónál is így van). Várjunk 10-15 percet, utána dundizzuk, 80-90°C-náll! A kezelőgombok feketesége kissé gyászos, de a belső kiképzés minden hiányosságot ellensúlyoz. Ízlés kérdése, de nekem bejön a belső kiképzés diszingvált, kissé "papás" feelingje, bár én nem szeretem a futurisztikus kiképzést. Valahogy az az érzésem, h egy focus szükségképpen szemétdombra fog kerülni, mert kimegy a divatból, egy lancia viszont örök. Mert kecses, kívül, belül. Az alcantra nevű hasított bőr kárpit abszolút nyerő, szép, és pompás illatot áraszt. Az ülések kiképzése viszont nem, sehogy sem találom a megfelelő ülést, legmesszebb és legmélyebben is nekem mintha túl közel lenne a kormány, és a háttámlában akkora ív van, hogy a fejem fejtámlán való nyugtatásához egy erős tornászi homorítást kéne véghezvinnem (deréktámasz nincs). Remélem "Lancia úr" nem volt nagy kapitalista, de h pompás autót gyártott, az biztos. Mindössze 10 ezer kilométert mentem vele; para van persze, h egyszer-másszor mélyen zsebembe kell nyúlnom a drága gyógyíttatása érdekében, de most úgy gondolom, nem fogok annyira haragudni rá, amennyire haragudnék egy audira vagy fauvére vagy -ra.
"csak" ennyi
vegyetek Lybrát!
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
-
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | megane coupe | Következő autója? | marad sokáig |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |