A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » Nova (1981)

Nova 2105 

Az ítélet értékelése
4,0(6 db)

Lada 2105 fillérekért :D

Szöveges ítélet

Előljáróban annyit hogy 8000-ért vettem meg, mert le akarták adni a bontóba. Gondoltam inkább megmentem. Ennyiért ajándék. Úgy vettem meg, hogy meg se néztem rendesen. Egyszer elmentem mellette motorral sötétben :D. A műszaki és az átiratás 10* annyiba került mint az autó ára!!! Szégyen hogy magyarországon egy 5 milliós kocsit ugyan annyiért lehet átiratni mint egy 50 ezrest!!!

18 év alatt nem állt garázsban úgyhogy volt baja a fényezésnek. Ettől féltem a legjobban, mert ez talán az egyik legdrágább dolog amit költeni lehet rá. Aztán szerencsére találtam a garázsban egy fél flakon polírpasztát amit még fater szerzett a 120L skodájához 20 évvel ezelőtt. Gondoltam kárt már nem tudok tenni a fényezésben. Átkentem és mintha új lenne (Kb. 45 perc alatt végeztem). Sajnos csak ekkor vettem észre hogy a bal eleje és a motorháztető egy fél árnyalattal sötétebb. Na de nem várhatom el egy 18 éves géptől hogy tökéletes legyen. Kicseréltem a szélvédő gumik feszítőbetétjét ami kb 1700 Ft-ba került összesen. Kapott új jeleket ami nem drága viszont sokat dob rajta. Vettem hozzá lengéscsillapítókat mert már semmit sem ért ami benne volt. 8000-ért sikerült megvennem 4 db. gázos monroe csillapítót :D. (Kollégám most akar venni a volvojára. Neki 35.000-et mondtak egy darabra :D.) Megvettem az összes szilentet ami a futóműbe kell, mert az összes ki volt nyúlva vagy el volt repedve. Kb 6000-ft volt. Kapott új olajat a difi, a váltó és a motor, feltöltöttem renault gyári hűtőfolyadékkal. Levegőszűrőt, olajszűrőt és vezérműszíjat vettem még fillérekért. Ja meg kicseréltem a hátsó lámpabúrákat amit 1300-ért sikerült szereznem. Kicseréltem a fűtéscsapot is. Egy barátom szerzett egy 4 ajtós központizárat távirányítóval 4000 ért. Ezt még beszereltem, csak egy gond volt: nincs kábelátvezető az ajtó és a karosszéria között. Irány a bontó. Ajándékba kaptam valami nyugati kocsiból 4 db-ot. Kifúrtam, beraktam, bekábeleztem és kész is. Kicsit ragadtak a rudazatok úgyhogy segítettem neki egy kis zsírral. Amúgy a belseje teljesen rendben volt mert az előző tulaja vett bele olyan üléshuzatot ami kb. egy centi vastag volt. Ez mindentől megvédte :D. A műszakin simán átment. A nagy öregek rögtön tudták mik az érzékeny pontok. Ilyet már láttak pár ezret :D. Nagyon nem is szórakoztak vele mert látták hogy a lényeges dolgok újak.

Pár dolgot a hétköznapi használathoz nem árt kicserélni:

Vastagabb kormány! Sokak szerint nem lada az amelyikben nincs sportkormány. Ha nem is sport de legalább vastagabb legyen :D. Nincs nagy kezem de alig tudom megfogni.

Nagyobb kerekek és nem leültetni! Ez nem olyan mint minden normális autó. Csak nézzetek meg egy vfts-ről képet. Ha felemelik akkor lesz stabil. Na jó nem egekig, de egy pár wartburg és niva rugó sokat segít. Ja és a nagyobb kerék. Én tettem rá 15-öst 195/55R15-ös gumival és nagyon nagy külömbség van. Sokkal stabilabb lett. A gyárihoz képest mintha sinen mennék! Ja és nem szakad le a vesém ha átmegyek a sineken!

Most minden működik. Nincs semmi gondom vele. Egyszer kell renberakni, aztán a kopó fogyó alkatrészeket cserélni és meghálálja. Fillérekért lehet karbantartani. A fogyasztás meg mindenkinek a vezetési stílusától függ. Én ha nagyon finoman megyek 7-től indul és ha tolom neki (ami elég ritka) van hogy 12-13-at is bebnyeli. Átlagban olyan 8.5 körül van ha jól be van állítva.

Ja és azt ne felejtsük el hogy ez nem 0,75-ös lemezből van mint a szuzuki! Mindent kibír :D. Már kétszer voltam vele kisebb árokban saját hülyeségem miatt, de semmi baja sem lett :D.

A képen még az eredeti rugókkal és felnivel az első kézi polírozás után!

Hibalista

- Amikor elhoztam már rossz volt a hátsó lámpa és a fűtéscsap, cseréltem a szilenteket, a lengéscsillapítókat, a féktárcsákat és betéteket, a gumikat ja és a szélvédőgumik feszítőbetétjét.
- Azóta semmi!!! Illetve egy izzót cseréltem a rendszámtábla világításban.

Ide hordtam szervizbe

Én szereltem, vagy egy barátomhoz vittem aki autószerelő.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1989
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 213000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Van egy befejezetlen Fiat 500 -as gépem :D
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada Nova 1981

További ítéletek (208 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)