Nem az autó hibája!
Szöveges ítélet
Valamikor az áldott szocilizmusban drága jó apámnak egy 1200-es Zsiguli kombi volt az elős autója (nem sárga). Az istenkirály volt, emlékezetem szerint úgy 400.000 km futásteljesítményt követően lett eladva,mert jött a 2104. Na, az már jóval szarabb volt. Majd beköszöntött a nyugati korszak, sok gép megfordult nálunk, aztán egyszer olyan helyzetbe került az öreg, hogy végre új autót vehetett. Hosszas nézelődés után döntöttünk úgy közösen, hogy egy 111-es kombi lesz a befutó. Meg is vettük, s eleinte nem is volt gond, kb 2 hétig, akkor jöttek az elektromos gondok: ablakemelő, kp-i zár. Hát a márkaszerviz jó sokáig csinálta, nem is lett jó. Volt úgy, ilyen hiba miatt hetekig állt a műhelyben, s mire már éppen csereautót kellett volna adniuk, gyorsan kilökték a szervizből. Ami röhej, alkatrész hiány miatt állt a műhelyben a kocsi hetekig. Én felajánlottam - türelmem fogytával - hogy beszerzem az alkatrészt. A válasz: a Hungarlada azt nem fogadja el, továbbá ilyen esetben ugrik a garancia. Téboly! Nos mivel az autó több időt töltött a szervizben, mint nálunk, gondoltam odafigyelnek arra is, hogy az időközben előírt kötelező olajcserét - 2000 km-nél!!! - megcsinálják. Naivitás volt. Mire a következő alkalommal mentem, közölték, hogy túlléptem ezt a limitet, ezért a motorról a továbbiakban megvonja a garanciát a Hungarolada.
Telefonáltam egy párat ehhez a szépreményű társulathoz, de szemét módon viselkedtek, így melegebb éghajlatot ajánlottam részükre.
Ezek után természetesen maradt az sk javítás illetve a vezérműszíj csere esetében SZERELŐHÖZ vittem. Alapvetően nem rossz gép. Tágas, kényelmes, jól pakolható miegymás. A fogyasztása is elég jó, országúton 6,5-7 lityi, városban 8. A fényezése nem igazán strapabíró. Eddig még rohadást nem tapasztaltam sehol. Ami nem tetszik, hogy főleg esős időben az út mocskát nagyon beveri a motortérbe.
S végül egy kérdés a többiekhez: tudja-e vki, mi lehet az oka annak, hogy az üzemmeleg motor az istenért nem akar beindulni egy esetleges leállás, vagy pár perces megállást követően? Mely alkatrészt kellene cserélni? Erre nem sikerült eddig fényt deríteni. A választ a szoist@hotmail.com címre várom. Köszönettel.
Hibalista
- A kezdeti időkben elektromos ablakemelők és a kp-i zár rendszeresen "megdeglett". Eddig cserélve: vezérműszíj a velejáróival együtt, gyertyák, fékbetétek, hátsó lengéscsillapító, ablakmosó tartály és szivattyú, kb ennyi.
Ide hordtam szervizbe
A kezdetekben a márkaszervizbe hordtam Szegeden. Hogy milyenek? Kritikán aluliak, s ha vulgáris akarok lenni, azt mondom, hogy több rakás szar az egész. Rettentő lassúak, kurvára nem értenek hozzá, s mindamellett gátlástalanul hazudtak, s próbáltak többször is átverni. A Hungaroladáról meg annyit, hogy egy mondvacsinált ürüggyel még a garanciális időben megvonták a garanciát a motort illetően.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Ducato | Következő autója? | vmilyen kombi pl. LOGAN! |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |