A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Rio (2000-2005)

Rio 1,3 RS 

Az ítélet értékelése
3,7(3 db)

Az évezred Volkswagenje lehetne

Szöveges ítélet

Valamikor 99´ táján láttam egy autós újságban az első képeket, az akkor még leendő Rióról. Nem hittem a típusjelölésnek: a Pride-hoz és Shumahoz szokott szemnek valóságos vakuvillanás volt az új típus látványa. Akkor egy Alekóval jártunk, ami akár a volt béketábor népautója is lehetett volna, ha...Ha nem vártak volna annyit a típus piacra dobásával (nyilván szegény ukránoknak a szovjet-orosz Samarák elsődlegességét nem volt szabad szürkíteni), ha picit gondosabb lett volna az összeszerelés és jobb a futómű. Mert bár 90-es típus volt, de az övcsat már az üléssel mozgott, volt energiaelnyelő ütközési zónája, szerszámkészletzsebek a csomagtérben, motorvilágítás a motorháztető belsejében, nagy hasmagasság a keleti utakra, csak ne lett volna annyira posztszovjet. De így is mentünk vele 123 ezer kilométert, majd döntöttünk 2003 januárjában: lecseréljük egy Rióra.
S lőn, mintha egy Sztalinyec vontatóból egy vitorlázó repülőbe szálltunk volna át. No jó, mondhatják egy Forma-1-es futam után a kispolszki is csendesnek tűnik hátul ülve, s igazuk is van, ezért hozzá kell tegyem: az évek során vagy húsz szolgálati kocsi volt az Aleko mellett, így azért az objektívitásom megmaradhatott.
A forma ma is úgy hat rám, mint egy gondolatcsapda: rabja vagyok. Ha utazást tervezek, ebben látom magam, ha utazásom idézem föl, a képernyő alján ott a kormány íve...jó vele menni, utazni, mozogni az országban, a kontinensen.
Igaz a futómű a kicsit nagyobb terhelésnél hajlamos megülni, a gyári gumikkal nagy a gördülési zaj, s valami érthetetlenül unpraktikus hátsó ülés dölésszögválasztással a hátsó lábtérből nagyon sokat áldoztak fel a tervezők, azért egy rakás szószerkezet állhat a DE mögött is.
De az ár nagyon kedvező, a csomagtartó hatalmas, az autó valóban családi, a motor nagyon jól húz alacsony fordulattól, kiválóan bírja a tartós nagy sebességet, a fék elemenetáris erővel fog (pedig nem abs), a kormánymű mint az álom, úgy működik, kenterbe veri a Puntok city-rásegítéses funkcióját is, nincs az a szűk utca, ahol ne lehetne szinte egyből megfordulni vele,a gyári hangszórók kielégítő zenei élményt adnak, s hát megint csak a forma, a forma, a forma... s az a remekül kikevert kia-cseresznyepiros szín.
Ami hibául róható föl, az az importőr sara: mert bár az alap olcsó, de miért kell a kalaptartót 64500-ért külön megvenni, Miért nem lehetett az alaptípust is egy helyett két légzsákkal és abs-szel árulni? (Pont azon a télen tarolt ezzel hatalmasat a Suzuki a hazai piacon. Ha a Kia is ilyen lett volna...talán ma már népautó lenne) Miért nem lehet alapból adni a légkondit? Miért extra felszerelés a fordulatszámmérő? Miért kell az embernek olyan hallevest kínálni, ami isteni ízű, de a sűrűjének haldarabkái közé a kelleténél több szálkás keszeget is bekevertek az ízletes pontyok mellé? Hibátlan autó nincs, de speciálisan, egy ország kitüntetetten legfontosabb igényeit kielégítő autót azért lehetne forgalmazni! Pláne ha az alap remek.
Tehát légkondival, abs-szel, két légzsákkal, kicsit jobban kialakított hátsó üléspaddal megszülethetett volna az ezredvég népautója. A "volna" azonban nem oly keserű, hisz ami lett, az is mosolyra fakaszt.
Boldog tulajdonosa vagyok ennek a boldog kinézetű autónak.
Ja, s nem csodálkoznék, ha tíz-tizenöt év múlva, akár más típusjelzés alatt, de föléledne újra ez a Rio-forma, mely szerintem szebb, mint a minden igényt kielégítő, s ezért semmilyen új Rioé.
Összességében: 10-ből 8 pont, s a legfájobb a kis hátsó lábtér. Ott ha még 5 centi lenne...

Hibalista

- kuplung- 40000
- bal hátsü lengéscsillapító folyása (62 ezer kilométer után)- 80000
- izzócsere- 2700
- műszerfal egyik kontaktfénye kialudt-4200

Ide hordtam szervizbe

Autó-Don

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? talán Cee´d sporty wagont
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Rio 2000 (2000 - 2005)

További ítéletek (25 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)