A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Cee'd (2012)

Cee'd 1,6 GDI EX 

Az ítélet értékelése
5,0(7 db)

A fekete párduc

Szöveges ítélet

AZ ELSŐ BENYOMÁSOK - 2013.06.08. - 500km:

Még csak 3 hete vettük át az autót, de gondolom nem csak nekem számít az első benyomás egy új autóról. (terveim szerint folyamatosan frissítgetem az írásom, ha nem felejtem el)
UPDATE(ek) lejjebb...

Szinte minden ismerős azzal kezdte, hogy "úúú ez fekete, ezen egyből meglátszik a kosz, moshatod hetente". Ennek ellenére nem koszolódik olyan hamar, mint amire számítottam. A metálfényezés egyszerűen gyönyörű, ahogy rásüt a nap még szebb. A vonalvezetése szerintem nagyon jól el van találva (5 ajtós "heccsbekk"), a látványt a LED-es nappali menetfény csak javítja, nagyon sokan megfordulnak utána, jól néz ki, na! :)
Nem egy lapos sportgépről van szó, de a szélzaj meglepően minimális, még nagyobb tempónál is.
A ködlámpák keretei lehetnének ugyanúgy feketék, mint az autó, de így krómozottan is szépek.

A belső térben levő műanyagok jó minőségűek. Nem kopog, nyiszog, zörög, lötyög, kattog semmi, még nagyobb tempónál és rossz úton sem.
Külön tetszik, hogy nem a szokásos 1, max 2 szín/árnyalat van az utastérben, így egyáltalán nem unalmas, és az összkép is szép és letisztult. Az üléskárpit is passzol a belsőhöz, szerintem nem rakok rá huzatot, csak időnként alaposan kitakaríttatom.
A műszeregység pont olyan, amilyet elvárok: azt látni rajta, amit kell, semmi sallang, és még a fényereje is széles skálán állítható. A középső kijelzőn általában a pillanatnyi fogyasztást nézem, de sok hasznos dolgot is kijelez, ha lépkedek a menüben. Jelzi azt is, ha érdemes fel/le váltani a jobb fogyasztás érdekében.
A ülések oldaltartása lehetne kicsit jobb, de kényelmes az üléspozíció hosszabb távon is. Hátul nem sokszor ültem, de a hátsó tér tágas, és a tető sem alacsony (igaz a 172 centim nem egy zsiráfméret).
A hűthető kesztyűtartót még nem próbáltam ki, de nyaralásra azért beledobok egy sört, ami remélhetőleg jól fog esni amint megérkezünk.
EX felszereltségű, mindenkire rábízom, hogy nézzen utána, hogy mennyi minden van benne alapból, nekem több nem is kell. (pl. indexes fűthető elektromos tükrök, hazakísérő fény, dupla digit klíma, tempomat, usb, 4 elektromos ablak, satöbbi)

A motor 1.6 GDI, az erősebb benzines. Még nem pörgettem 4000 fölé, de nagyon jól megy. A 135 ló ereje az alsó tartományban is jól érezhető, és emellett keveset eszik, és csendes is. Átlagfogyasztása csak városban használva most épp 7.8, de még megy lefele.
A váltó 6os manuál, könnyen, rövid, de pontos úton jár. Városban 50-nél bőven 5-ösben, de 60 körül már 6-osban is lehet vele gurulni sima úton.
Már írtam, hogy alig van hangja, ezért figyelni kell, hogy betartsuk a sebességhatárokat. Kb 3000 körül/fölött már elkezd "morogni" a motor, és arra csábít, hogy nyomja neki az ember.
A 3 fokozatban állítható szervokormány nagyon jó. A kormány könnyen forog még normal-ra állítva is, autópályára meg ott a sport fokozat, hogy kicsit keményebb legyen. A futómű beállítása közelebb van a sportoshoz, kellően kemény/feszes, közvetlen, és élmény vezetni.

Eddig 100%-ban elégedett vagyok az autóval. Évente max 10-12 ezer km-t autózunk, így terveim szerint legalább 10 évig megtartjuk.
Vásárlás előtt kértem több árajánlatot is más gyártók ugyanezen kategóriájú típusairól (civic, focus, astra, golf...), ugyanilyen felszereltséggel, de irreálisan drágábbak a ceed-nél (a legközelebb a civic volt, ami "csak" fél millióval volt drágább), ráadásul egyik gyártó sem ad 7 év garanciát.


UPDATE #1 - 2013.08.01. - 3600km:

Nyaraláskor autópályán 130-as átlagtempóval, klímázva 7,1 l/100 körüli átlagfogyasztás jött ki, ami szerintem nagyon jó érték. Városi átlagfogyasztása 7,4l/100, ami szintén tetszik. (a szintén 1.6-os Focus-t nem tudtam soha 8 alá szorítani, még autópályán sem)
A használati utasítás szerint csak az első 1000km-en kell kímélni, mivel gyárilag bejáratott a motor. Kb 2200km-el az órában egy-két üres autópálya-szakaszon kicsit odaléptem neki (180ig), hogy ne lustuljon be már a bejáratós-kímélős szakaszon. Meglepő, hogy 140 fölött is jól megy, és még ott is viszonylag jól megindul.
A motorhang a felső fordulatszám tartományban nagyon tetszik, vad, morgós, élmény hallgatni (néha még a rádiót is kikapcsolom, inkább a motort hallgatom).


UPDATE #2 - 2014.03.06. - 8000km:

8000km után már bátran kijelenthetem, hogy szinte teljesen összeszoktunk. Télen, hóban is próbálgattam kicsit, hogy tudjam a határokat. Az ABS sokkal jobb, mint az előző autóimban, és az ESP villámgyorsan tapadást talál, fantasztikus.
Ha sportosan haladni akarok, akkor pörgetni kell (teljesítménycsúcs 6300rpm-en), viszont 5000 fölött tartva kifejezetten jól megy. A váltón érezni, hogy nem formula1-es kapcsolásokra tervezték, de ennek ellenére lehet sportosan használni.
Téli fogyasztása csak városi használatban 8,3l/100 lett, de ha kiszabadul a városból, akkor beéri jóval kevesebbel is.


UPDATE #3 - 2014.07.24. - 11600km:

A nagy hidegek után, a nyári gumikra váltáskor kapott egy matt fekete alufelni garnitúrát. Így még többen megfordulnak utána.
Néha a fékeket kicsit gyengének érzem, de ezen kívül még mindig teljesen meg vagyok elégedve az autóval.

Pár napja alkalmam volt kipróbálni a GT-t. Erős szívfájdalommal szálltam ki belőle. Nagyon jól megy, fekszik az úton, pazar a váltója, és gyönyörű a hangja. A GT egyelőre megmarad tervnek, hogy mi legyen a következő autó...


UPDATE #4 - 2015.05.27. - 22500km:

Pár hete volt a 2 éves szerviz, tökéletes állapotban van az autó, a kötelezőkön kívül semmit nem kellett cserélni. Remélem a jövőben sem lesz vele semmi gondom.

ui.: még mindig fáj a fogam egy GT-re :)


UPDATE #5 - 2017.01.19. - 39000km:

A Ceed még mindig tökéletesen megy, semmi bajom nem volt vele (kivéve a garanciális fényszóró cseréket).
Lassan jön a 4. éves szerviz és a műszaki, de nincs mitől félnem.


UPDATE #6 - 2018.07.24. - 56500km:

Az autó tökéletesen működik, semmi bajom nem volt vele az utóbbi update óta sem. Még így 5 év után is nagyon jó vezetni, nem nyiszog-zörög benne semmi, ha jó az út nagyon halkan gurul, ha meg sietni kell, akkor is elég erő van benne. Az utóbbi időben hosszabb távokon használom, így a fogyasztása lement 6,5-re, ami az egyhat-szívótól szerintem nem rossz, sőt...
1 gyerekkel simán el lehet elférni a csomagtartóban, de 2 gyerekkel már macerásabb lenne a nyaralás.
Még pár évig nem tervezem lecserélni, nincs rá az ég-világon semmi okom.


UPDATE #7 - 2019.06.06. - 70900km:

Most volt 6 éves szervizen és műszaki vizsgán a gépsas, de minden a legnagyobb rendben volt, olajak és szűrők lettek csak cserélve. A szalonban csak annyit mondtak, hogy bárcsak minden autóra így vigyáznának és ilyen szép állapotban lennének.


UPDATE #8 - 2021.04.09. - 100700km:

Jó sok emlék fűz ehhez az autóhoz, nagyon szerettem... de eladtam.
Az autóval soha semmi gondom nem volt a megtett 100ezer km alatt, és szerintem a következő 100, de talán 200ezer alatt sem lesz baja, ha olyan gazdája lesz, mint én voltam és megkapja amit megérdemel.
Írtam már fentebb is, hogy izgatja a fantáziám a GT... Hát vettem egyet :)

ui.: írok a GT-ről is népítéletet.

Hibalista

- - mindkét lámpatestben elromlott a LED menetfény vezérlője (ezért villogott, vagy nem világított), de mindkettőt ingyen cserélték garanciálisan, a bal oldalit kétszer is. - - a jobb első keréknél stab-pálca csere, köszönhetően a szuper magyar utaknak.

Ide hordtam szervizbe

U.T.T. Autóház, Szfvár

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Pappas Auto, Szfvár

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 100700
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Focus Következő autója? Ceed GT
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Cee'd 2012 (2013)

További ítéletek (36 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)