A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Jaguar » X-Type (2001)

X-Type 2.5 V6 Sport 

Az ítélet értékelése
3,8(6 db)

Imádom!

Szöveges ítélet

Mindig is tetszettek a Jaguarok, de otthon sosem mertem volna venni, tudom hogy problémásak. Aztán kiköltöztem Angliába, és rengeteget láttam az utcán. Ekkor kezdtem el játszani a gondolattal, hogy talán most vagy soha. Nagyon-nagyon sokat olvastam a neten, mi is kéne ami nem pénznyelő. X-type. Imádom a formáját, élőben sokkal szebb mint képeken, tetszik ahogy mindenhol hajlik, gömbölyödik, ugyanakkor mégis férfias. Sport változat, gyári ültetés, sportülések, kis optika tuning, színre fújt dolgok, nagy felni, ilyenek. Nem is túl nagy, kettőnknek bőven elég, Ford Mondeo alapokon, alkatrészgond megoldva, bontott is van rengeteg, egyedül a fogyasztását kifogásolta mindenki. Akkoriban ott laktunk ahol dolgoztunk, nem nagyon használtunk kocsit, így mondtam a barátnőmnek hogy ne foglalkozzunk vele, max. ha elköltözünk és bejárunk majd lecseréljük, ami lassan aktuális, mert mostmár bejárunk, és haza is autóval járunk. Így most vadászom az utódját, valami gázosat, dízelt nem merek, itt nagyon drágán javítanak mindent. Szóval fogyasztás: 9 liter alá sosem ment, de autópályán 140-150nél is annyi, Németországban tartós 180-200nál 10 liter, viszont városban 13-14 liter. Ezt egy kicsit sokallom attól függetlenül hogy 2.5 V6, 196 lóerő és állandó összkerékhajtás. A motorja nagyon szépen finoman jár, csendes, mindig van benne elég tartalék, de letagadhatna pár lóerőt, nem érezni azt az állatiasságot amit egy ekkora motortól várnánk. Egyedül a gumi hangja ami zavaró bizonyos tempó felett. 225-ös gumik az összkerékhajtással, gyári sportfutóművel, és mindenféle 3 betűs segédeszközökkel, az eddigi legstabilabb autóm. Akármilyen szűk utcából fordulok ki akármilyen bő gázzal meg sem nyikkan csak tol. Pályán is 200-nál úgy áll az úton mintha állnék, a kormány sincs túlszervózva, tényleg hihetetlen, szóval tudom hogy a quattro hajtás jóval fejlettebb, de ezzel a futóművel sokkal biztosabb mint az Audi, ugyanakkor elég kényelmes a rugózása. (Párhuzamosan rövid ideig volt mellette egy Audi A6 2.5TDI Quattro Sport-om aztán egy Ford Mondeo 130 lovas dízelem, csak azért mondom hogy ezekhez közvetlen tudom hasonlítani). A belső tere ízlés kérdése, nekem nagyon tetszik, elég jó az anyagválasztás, és a minőség, nem zörög, nem nyikorog, a félbőr ülések kényelmesek (nem annyira mint az Audiba, de klasszisokkal jobb mint a Mondeo), de van egy-két oda nem illő részlet. Például a középkonzol, és a gombok anyaga, nincs elöl pohártartó, egy majdnem full extrás autóban hátul tekerős ablak van. A hifi valahogy nagyon nem adja, nem tudnám megmondani mi hiányzik belőle, külön-külön minden hang megvan, de valahogy nem áll össze. Az Audi valóban jobb ebben. Az esőérzékelős ablaktörlő valahogy nincs eltalálva, pedig gondolom ugyanaz mint a Mondeoban. Ott a gondolatomat is olvasta, a Jaguárban nem tudom használni, túl érzékeny, állandóan töröl. A fűthető első ablak megfizethetetlen, a klímája az egyik legjobb amit valaha próbáltam, 1-2 kilométer után hűt-fűt, nagyon gyors, a motor is gyorsan melegszik (vagy csak régen volt már benzines autóm és csak nekem szokatlan?), 23 fokra van állítva és mindig annyi van, nem kell vele játszani mint pl. a Fordban. Az ülésfűtés csak az ülőlapot melegíti, ezt nem értem, így nem az igazi, de őszintén megmondom nem emlékszem hogy az előző autóim fűtötték-e a támlát vagy sem.
Amit eddig költöttem rá: szokásos dolgokon kívül nemrég egy akksit kapott, vízpumpám szivárgott, mivel láncos még a gyári volt (100 font volt mindennel együtt), valamelyik hátsó ajtóban a központi zár vezérlője romlott el, kaptam is rá egy 300 fontos ajánlatot mikor kimérték, de köszöntem szépen és nem kértem, végül máshol megcsináltattam, de nem tudom hogy mennyibe került mert az autót 2 év garanciával vettem, és annak a terhére ment. Legutóbb mikor otthon voltunk átnézettem, egy rúdfejet cseréltek, viszont egy szilent kimaradt, ezt utána vették észre miután kész lett, utolsó nap otthon, tehát most visszajöttem vele, és itt kell cseréltessem, pont ezt akartam elkerülni, de már mindegy. Egy korábbi sérülés helyén hólyagosodott valamelyik hátsó sárvédő, azt szépen lefújattam, egyébként szép az autó, nem rozsdásodik.
Ami ezután jön: a kézifék most ért el az állíthatóság határára, plusz hátsó fékpofák, a szerelő 300 fontért akart alkatrészt hozni, a netről mindez 100 font sincs. A másik a szellőzőrendszer. Nem tudom mi lehet, szerintem valahol megáll a víz, de ha klíma nélkül fűtök akkor nagyon párásodik az ablak. Ha bekapcsolom a klímát (akár hűt akár fűt) azonnal lefújja. Nem értem, a pollenszűrőt cseréltem, otthon akartam megnézetni, de teljesen kiment a fejemből, itt meg nem akarok sokat kifizetni egy otthoni „pársörös” melóért. Talán ha legközelebb még ezzel megyünk haza.

Hibalista

- ld. fent

Ide hordtam szervizbe

Mindenfele

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 155000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Mondeo Következő autója? Passz
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jaguar X-Type 2001 (2001)

További ítéletek (25 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)