Koreai szerelem!
Szöveges ítélet
Egy francia autós kálváriám után,új autóvételre adtam a fejem,miután az ismeretségi körömben két Hyundai is volt,és vezettem is őket,így erre a típusra terelődött a figyelmem.
Gyorsan hozzá teszem, hogy a lentebbiek Németországba játszódnak:)
Egy szombati napon párommal elmentünk egy németországi Hyundai kereskedésbe,ahová is az akkoriban már nagyon rühellt és végtelenségig átkozott Renault Megane-nal érkeztünk.......
róla itt olvashatsz:
http://nepitelet.hu/autok/renault/megane_2002/nagy_varakozassal_vettem_...siras_lett_a_vege./
Elkezdtünk nézelődni a kereskedésbe,és azonnal ketten is segítségünkre siettek,sőt több autót ki is próbálhattunk,tesztvezetéssel.....MIvel én IX 35-ket vezettem,így azokat kihagytuk de utoljára hagytam az i 40 cw kombit,mivel én nagynak találtam kívülről.....
Na de a végén mégiscsak sorra került,amikor kinyitotta a kereskedő az ajtót,már tudtam......elvesztem.....mint aki első látásra szerelembe esik....
Na de mondom,próbakör,1.7 crdi abból is a legkisebb motor a 115 lóerős változat volt előttem,Style felszereléssel,Navy plus pakettel bővítve....
Sorolhatnám az extrákat napestig,de felesleges....de a kormányfűtés már igazán különleges cucc volt számomra...
Visszavittük,mondtam a kereskedőnek,hogy ezt az autót megveszem,mondta semmi gond,de egy takarítást és műszakit tesznek rá,naivan megkérdeztem egy kb hány hét????Nevetve válaszolt:"Szerdán vihetem"(szombatot írunk)
....és láss csodát tényleg szerdán, egyedi rendszámmal ott állt előttem,útra készen....
Az első km-ket döcögve tettük meg együtt mire minden beállítottam,ugye az elektromos üléseket,tükrök,navigációt,,stbstbstb.....de eztán már ment minden mint a karika csapás.....azóta eltelt egy pár hét 16.000km-autóztunk együtt,a benyomásaim töretlenek,hihetetlen magas felszereltséggel 25 ezer euróért,kaptam 5 év korlátozás nélküli garanciát,és egy olyan autót,ami nyugodtan versenyre kelhet bármelyik nyugati márkával.....a vezetési élménye a motor karakterisztikáján át a Hi-Fi -ig minden nagyon magas kidolgozású,prémium minőségben gondosan kidolgozva az utolsó részletig nagyon jól sikerült autóvá avanzsálja a Hyundai I 40-et!!
Több mint 16 autó után,azt mondom,nagyon megéri az árát,és nagyon megszerettem....Egyetlen negatívumot említenék meg,hogy az első ülések lehetnének egy kicsit öblösebbek,egy picit magasabb oldal támaszokkal!
Fogyasztása visszafogott, országúton 90-100km-nél 4.6L(!)átlag 5.2 l,de 160-al tartósan utazva, sem megy 6.2 fölé....Csomagtartója óriási,4 személlyel megpakolva is vidáman kruzolgatunk együtt.....
A belső tér igen tágas,sok rekesszel,hűtött kesztyűtartóval vagy éppenséggel a dual klímás, fűtött első-hátsó üléseken át,a 9 légzsákig beleértve minden igen jól megalkotott egészt képez.
Én imádom,a kereskedő annyit említett hogy 4.5 évesen 120.000km alatti futással bármikor visszaveszi,mert nagyon jó autók,és vihetek helyette másikat...........meglátjuk,hogy meg tudok-e tőle majd válni:)
Nos plusz információk:
Nekem nagy pofon volt hogy a vonóhorog terhelhetősége csak 1500kg.....a 115 lovas i40nek 1500, a 136 lovas i40-nek 1800kg...
Nekem sajna kisebb van,és hát elég gyakran vontattam előzőleg autószállító trélert,na ennek most vége,hiszen ma már nem nagyon vannak 1000-1100kg-os autók:(((
Folyt.köv:
Eltelt lassan egy év együtt,motorikusan és kényelmileg nem tudok kifogást találni rajta,hacsak az a fránya olaj után töltögetést nem vesszük figyelembe(30.000km alatt 3 liter),de tegyük hozzá német autópályákon hajtom,viszonylagosan nagy sebességgel(160-180km/h)
Túl vagyunk a 30.000km-es szervízen, kibírható 56.000ft volt a szakszervízes költsége,(No.-ban 300 €)menetközben néha egy parkolószenzort kellett cserélni garanciába,de nagy gond nem volt.
Fogyasztása csodás,megpakolva 5 fővel tartósan 160-es tempónál sem megy 6.2 fölé,ami nekem azóta is meglepő....Utasaim,mindegyike,nagyon kényelmes és tágas utazásról regélnek,és szeretik,csodálkoznak a kidolgozási minőségén.
Elértük a 40.000km 10 hónap alatt,semmi gond eddig,csak megy,megy,megy....
Elértük a 50.000km-t semmi gond.....
elértük a 60.000km-t a kormányt garanciában cserélték,a foszlás miatt,de motorikusan semmi gond,az olajfogyás eltünt,így azt gondolom hogy az első átadáskor volt nagyon kevés az olajszint a kocsiban.....
Hibalista
- ablaktörlőlapát vísított 10.000km után,garanciába cserélték!!!!! - 19.000km-nél az első parkolószenzorok cseréje,mert nem működtek jól,és a rádióban lévő zárlat miatt a gyári rádió,navival együtt....garanciába. - 20.000km-nél egy fék újraprogramozási akció volt a Hyundainál,az i40-re és az i30-ra..... - 26.000 km-nél az első kettő parkolószenzort cserélték - 30.000km-től a kormányon lévő bőrborítás egy picit el kezdett foszlani(nagy csalódás számomra) - 60.000km-es szervíznél kicserélték a kormány a foszlás miatt... -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Megane | Következő autója? | i 40,az átfésült 2 literes dízelt,a 184 lovast |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |