A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » i30 (2012)

i30 1.4CRDI SW 

Az ítélet értékelése
2,3(4 db)

Ügyetlen (elismerem, egyre ügyesebb) törpedízel

Szöveges ítélet

Nemrég vettük át az új törpedízel i30-at. Az első ami feltűnt, hogy büdös. Nagyon. Nem lehet elviselni. Három hónap alatt még mindig nem sikerült kiszellőznie. A koreaiak az isteni, imádott újautó szagot sikeresen lecserélték egy használt-kínai-tornacipőtalp-raktár szagra. Undorító... A kezelőszervei kulturálatlanok, két böszme gomb középen a klímának (kézi) a rádiót meg egy eldugott kis tekerentyűvel lehet állítgatni. Pont fordítva lenne logikus, hiszen a klímát egyszer beállítom, nagyjából úgy marad. Ez a rádióra nem igaz. Az ergonómiája tragédia. Nagyon le van eresztve a műszerfal (kiláss az euroboxból valamennyire) cserébe nincs elöl lábtér. A térded beleér a műszerfalba. Kiáll belőle a kardánbox (hahaha) oldalán két ilyen rúdszerű/kapaszkodószerű valami, nekem nyomja a térdem. Én nagyon magas vagyok, hosszú lábakkal, ezért teljesen hátra kell tolnom az ülést, ergo mögöttem nincs hely. Semennyi. Az elektromos ablak nem automata. (2014?!) Annyira nagyon nem szeretjük ezt az autót. Állandóan kapcsolgatni kell (6 sebesség) hogy bírja a törpedízel a terhelést, vagy egyáltalán képes legyen haladni. Jajj, a lényeg - cégautó, nem saját. Nem is szólhattunk bele a színén kívül semmibe. Ha mi veszünk autót, az nem egy i30 lett volna... Tulajdonképpen a célnak megfelel, elvisz A-ból B-be, relatíve valamennyire komfortosan, de ennyi. Nulla érzelem. Nincs az a "menjünk már valahova a kocsival" érzés. Nem különösebben takarékos (alulmotorizált) pörgetni kell, hogy menjen, de tulajdonképp nem rosszabb, bár nem is jobb egy 1.4 benzinesnél. Talán majd a szervizszámlán veszik észre, hogy kár volt ez a törpedízel. (Mondjam, hogy megmondtam előre?!) Idegesítő még az is, hogy most, nyáron sem lehet kinyitni a csomagtartót, mert ahol a nyitógomb van, egy nagyon ügyetlenül süllyesztett rés, oda pont beleveri a port, sarat a hátsókerék... mi lesz, ha jön az ősz? Lecsukni tragédia, rosszul van kiegyensúlyozva az ajtó, ezért a saját súlya nem viszi le, kézzel kell rásegíteni, de mocskos állandóan, mert egy nyomorult 200.- forintos sárfogó gumi már extra. Kár érte, mert jó autó lenne, de ezek az idegesítő apróságok elviszik az élményt a bosszúság irányába. Így, ennyiért nem érte meg. Az Elantra SOKKAL-SOKKAL JOBB autó, ugyanezért a pénzért. (Típusnál maradva.)

Update 1: 7000. km

Három hónap után egészen összebarátkoztunk. Fényévekkel jobb az elődjénél. Sokkal fürgébb lett (titkos software update talán?) a szerviz felkeresése után, ahol lecserélték az olajat, meg kaptam ablakmosó folyadékot. Észrevettem néhány hasznos extrát, amit nem is kértem, például a kanyarra rásegítő menetfényt. Érdekes először, de nagyon jó, ha megszoktad. Az elektromos szervót továbbra is gyűlölöm, túl könnyű, túl indirekt, túl kisasszonyos, semmi erő, semmi keménység... sajnos nem állítható. Szintén gyűlölet tárgya a kormány borítása, amint lehet, megy Kecskemétre, bőrözésre, ez a tükörsima műbőr (van pofájuk bőrnek árulni) tragédia, undorodom hozzáérni, ezért kesztyűben vezetek. Más semmi, talán csak az, hogy sokkal kisebb, mint amilyennek először gondoltam megjelenés alapján. (Rövidebb, keskenyebb, alacsonyabb.) Nagyon közel van a földhöz, 10 centis betontömb már húzza az alját. Először feküdtem alá. Műanyaggal van burkolva az egész alja, nem tudom, örüljek e neki. Tény, a vasra jobban vigyáz talán. Tény, hogy ha bejut a víz, akkor az ott is marad... vegyes érzés. De abszolút jár a négy csillag!

Hibalista

- A szivargyújtó biztosítéka gyárilag rossz. A két szivargyújtóból csak az egyik van bekötve. (?) Egyébként semmi, fel is gyújtanám... - -

Ide hordtam szervizbe

Autopalace

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2014
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Mondeo Következő autója? Scorpio
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai i30 2012 (2012)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)