A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Getz (2002)

Getz 1.5 CRDi GL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fekete jóbarát

Szöveges ítélet

2004. decemberben vettem át, fekete színben. Azért döntöttem mellette, mert előző autóm, egy Hyundai Accent szintén 1.5 CRDi volt, amit most édesapám hajt és közel a 170.000 km-hez, még mindig majdnem tökéletesen működik.
A formája az én ízlésemnek tökéletesen megfelelő, nincs rajta semmi cicoma, mégis szép és elegáns, különösen az oldalán végigfutó ív törése és a bekapcsolt hátsó lámpák fénye. Arról meg már ne is beszéljünk, hogy nem tucatautó, nem gyakran jön veled szembe egy másik. A fekete szín elegáns, szép is, ha épp le van mosva és vizes, de ahogy megszárad, máris látszik rajta, hol hagytál ki valamit. Szerintem csak az vegyen feketét, akinek vagy mindegy az autója külseje vagy autómosója van...
Amilyen kicsi kívül, olyan tágas belül, ami nem is csoda, hiszen a tengelytáv, szélesség szinte megegyezik az Accentével, csupán a túlnyúlásokat kurtították meg. Magam mögött (178 cm) még éppen elférek. A bébihordozót viszont nem nagyon tudtuk először hová tenni, mert hátul szűk a hely a menetiránynak szemben bekötve, illetve akkor nagyon előre kell húzni az első ülést. A hátsó biztonsági öv sem nagyon támogatja a hasonló manővert, mert éppen csak annyira elég, hogy be tudtuk szorítani az ülést. Végül rátaláltunk az utaselosztás módjára: apa (vagy anya) vezet, gyerek a jobb egyen (nincs utasoldali lufi), a maradék szülő pedig hátulról szórakoztathatja a gyereket. Ma már a gyerkőc rendes, „menetirányos” ülésben trónol, a helyén, a jobb hátsó ülésben.
A csomagtér a kategória átlagán van, de ügyesen lehet trükközni a hátsó ülés támlájával, ami több fokozatban állítható a félig fekvő és a „kardot nyelt” utas pozíció között. A hátsó kerékdobok felett is van két jól használható polc. A csomagtér bővítése eléggé felemásra sikeredett, mivel csak az üléstámlák dönthetőek osztva, az ülőlap csak egyben hajlandó előrebukni. Akkor viszont egy ügyes gumis kampómegoldással a fejtámlarudakhoz rögzíthetőek, így megakadályozható az ülés menet közbeni visszaesése. (Ha jól tudom, a mostani modellek már osztott ülőlappal érkeznek.)
A műszerfal az autó külleméhez igazodva szerény, egyszerű, de funkcionális, minden könnyen elérhető, egyedül a fényszórómagasság-állító gombját dugták el a kormány bal oldala mögé, de azt egyébként sem sűrűn használja az ember. Remekül használható a kormány alatt végigfutó polc, rádiótok, illetve esernyő vagy parkolószelvény tárolására kiválóan alkalmas. Pakolásra használható még az utasülés oldalán lévő zseb, illetve az első ülések hátoldalán található zsebek.
Amit viszont nagyon hiányolok: nincs rendes pohártartó. Amíg az Accentben elől 4 volt (kettő az oldalzsebben formára alakítva, kettő előugró tartó a középkonzol alján) itt két luk van a sebességváltó előtt, amiből az egyiket elfoglalja a hamutartó / szemetes kivehető egység, de ha ezekbe mégis beleillesztem a félliteres palackot, akkor az első elindulás / fékezés / kanyarodás manőver után már kereshetem is a flakont valahol a lábtérben. Az egyetlen hely, ami alkalmas akár 1,5 literes üveg megtartására, az a két ülés közötti konzol leghátsó részén található üreg.
A motort már ismertem az Accentből, de azért meglepő volt, mennyivel finomabban indul és a járása is mintha kicsit kultúráltabb lenne. 82 lóerő nem a világ, de azért jól el lehet vele poroszkálni városban és országúton egyaránt. Dízel lévén nem igazán szereti a gyors elindulásokat, inkább menet közben tud nagyot rúgni, nyomatékból. Így nyári kánikulában a légkondicionáló tisztességgel teszi a dolgát, bár a motor teljesítményén megérezni, hogy működik a „hűtés”. Télen viszont a hatalmas szélvédő gyorsan bepárásodik és a ventilátor nehezen boldogul vele, gyakran kell a légkondi segítségét kérni. A fogyasztásával nagyon meg vagyok elégedve, nyáron klímával sem lehetetlen 5 liter körül tartani, télen is 5-5,5 körül megáll.
A rugozási kényelme viszont rosszabb, mint az Accenté, rossz úton sokkal pattogósabb, keményebb, de még az elviselhető kategóriába esik.
Az autó felszereltsége nekem majdnem tökéletes: manuális klíma, ABS, 4 elektromos ablak, elektromos, fűtött tükrök, állítható magasságú hidraulikus szervokormány, (később jöttek be az országba elektromos szervós autók, azok kormányzása nekem a hidraulikus után nagyon szintetikus volt) központi zár, META riasztó (elvileg itt már szerepelnie kéne egy ködlámpának is, de azt a szervicc még nem szállította… ld. Szervíztapasztalatok) Az átvétel után első dolgom volt, hogy az importőr által KISPÓROLT intervallumkapcsolót beépíttettem az ablaktörlő kapcsolóba. (de láttam már „költséghatékony” 2004-es gyártású Matrixot is, abban még hátsó ablakfűtés sem volt…) Később lesötétíttettem az ablakokat, az első oldalablakokra UV szűrős fólia került, kartámaszt is vettem hozzá, igaz ezzel gyakorlatilag megszüntettem az útközbeni ivászatot, ugyanis elfoglalja az egyetlen palacktartó üreget. De így viszont a kartámasz üregébe is pakolhatunk.
Összességében egy nagyon jól összerakott, minőségi kisautó a Getz, az utólagos riasztó egyszeri hibáján kívül hibátlanul teljesítette az elmúlt csaknem 50.000 km-t. Az egyetlen hibája a használóból ered: amikor vettem, még nem gondoltam, hogy hamarosan családos ember leszek, és így már elég szűknek tűnik. A babaülés még befér, a babakocsi és a szokásos gyerekcuccok (játékok, könyvtár, ruhák pelenkák) még épphogy, de hogy hogyan fogunk ezzel elmenni nyaralni idén, azt még nem látom tisztán. Tervezem, hogy lecserélem valami tágasabbra, de az nagyon elképzelhető, hogy valami koreai lesz, csak még nem tudom, hogy Hyundai, vagy KIA lesz.

2011. január

Az autó épp most lépte át a 100 ezer kilométert. Ezalatt sok minden történt vele, velünk. Az autót jelenleg a feleségem használja Szegedről Makóra munkába járás "címen", mivel én 2009. óta egy Hyundai i30-at vezetek. ("III. Hyundai király..." a népítéleten)
Az autó kifogástalanul működik, pöccre indul, megy, mint a mérgezett egér. Az ARMSTER kartámasz nem sokáig bírta, egy csavarja eltört, azóta kidobtuk.
Ködlámpát más forrásból beszereztem. ás gond az autóval nem volt, tökéletesen működik, ahogy az elvárható.
2010. telén egy nap viszont az autó hátulja egy jeges kanyarban meg akarta előzni az elejét, de nem sikerült neki, viszont arra épp elég volt, hogy az autót keresztbe fordítsa és átdobja az utat szegélyező 25 centis padkán. Ennek folyományaként a jobb első kerék gumija kiszakadt. Pár héttel később viszont alacsony sebességű fékezéskor az ABS elkezdett dobolni a fékpedálon, és ez csak akkor szűnt meg, amikor az ABS visszajelző fénye kigyulladt a műszerfalon. A szervizben előbb kitisztították a jeladót, majd amikor ez hatástalannak bizonyult, kicserélték. 60 ezer Forint volt a csere, de gyanítom, hogy nem következett volna be ez, ha nincs az a fentebbi kifarolás és padkán átugrás.
Az egyetlen visszatérő gond az autó remek hatásfokának köszönhető, ugyanis ilyenkor télen, amikor a feleségem munkájából adódóan gyakran a szabad ég alatt éjszakázik az autó, igen nehezen fűti fel az autót, különösen az újabb i30-hoz képest.
Épp ezért merül fel mostanában gyakrabban, hogy le kéne cserélni valami modernebb, előfűtéssel rendelkező Hyundaira. Ahogy nézegetem az i20, illetve CRDi árakat, bizony elég drágák a jobba felszerelt példányok. Benzinesben nem gondolkodunk, mert mindketten hozzászoktunk a dízel nyomatékosságához. Megoldást az jelent majd (ha ki tudjuk várni), ha megjelenik végre a Hyundai kínálatában is a turbós benzines motor. (állítólag készül 1 literes 110 lovas, 1,2 literes 130-140 lovas) És akkor megoldódna a fenti fűtésgond. :)

Hibalista

- Típushiba, ami velünk is megtörtént: a központi zár vezetőoldali ajtóban lévő szerkezete eltört, vagyis nem nyitotta, csukta az ajtókat. Ez nem lett volna sürgős gond, viszont a riasztó ettől egy kissé megzavarodott és kikapcsolt riasztóval sem engedte elindítani az autót. A zár kicserélésével a hiba megszűnt. Egyébként hibátlan a gép. - 2010 tavaszán az ABS jobb első jeladót kellett cserélni, feltehetőleg egy korábbi közlekedési malőr miatt.

Ide hordtam szervizbe

Hyundai Hovány Az első autót a marketing adja el, a másodikat pedig a szerviz. Na ezért vacillálok, hogy legközelebb merjek-e Hyundait venni, illetve itt szervizeltetni, mert ez a szerviz nem nyerte el a tetszésemet. Bejelentkeztem 45 ezres szervízre. Bejelentkezéskor elkérték a forgalmit, mondván, lefénymásolják, hogy biztosan legyen minden alkatrész az adott modellhez. Kérdem, kb mennyi lesz. Mondják, attól függ, hogy van-e benne pollenszűrő. Mondom, valószínűleg nincs, de mivel kisbabánk van, kéne bele. OK. Rendelnék hozzá az új tartozékkatalógusból egy ködlámpaszettet is, mert az még hiányzik a boldogságomhoz. OK. Megrendeltük. Viszem a megbeszélt időpontban. Elkészült. Kérdem, pollenszűrő? Az nem volt raktáron. Hmmm… mondom, oké, de nekem kéne. OK. Majd akkor megbeszélünk egy időpontot. Úgyis jövök a ködlámpáért. Eltelik másfél hónap szép csendben. Aztán az Accent miatt (amihez szintén ígértek ezt-azt) be kellett mennem hozzájuk. Kérdem, mi a helyzet a ködlámpával? Milyen ködlámpával? Húha, mondom, itt aztán értenek a vevőkezeléshez! Ha vicces kedvemben lettem volna, Boncz Géza után szabadon, megkérdeztem volna tőlük, meg teccenek-e ismerni? Nem? Profilból se? ÉN VAGYOK A VEVŐ!!! De nem voltam vicces kedvemben. A srác ott előttem feladta a rendelést a gépben. A monitort, igaz nem láttam, ködlámpát pedig azóta sem…. Egyszer egy fontos tárgyalás közben mintha ők kerestek volna, de utána elfelejtettem visszahívni őket. Igaz pár napra rá az Accent miatt többször is jártam náluk, csak szóltak volna, nem? Végül is el tudom én azt a pénzt másra is költeni, nem kell nekem ezekhez vinni… Egyszóval: nem valami fényes a dolog, de nem bántom őket (nagyon): szerintem egyszerűen sok nekik a márka: Hyundai mellett Mitsubishi és Nissan szerviz is. 2011: Már másik szervizvezető került a csapathoz, és a vevőközpontú hozzáállása miatt felértékeltem az adott pontszámot.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 49000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Accent 1.5 CRDi LS Következő autója? i30 CRDi, a Getz helyére i20 vagy ix20
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Getz 2002 (2002)

További ítéletek (63 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)