A mi Jazzynk
Szöveges ítélet
Először is azzal kezdeném, hogy mivel az autót az ítélet írása előtt 5 nappal vettük, talán azt gondoljátok hogy elfogult vagyok. (Ahogy az ítéletírás menüpontja is kezdődik) DE! A korábbi Jazz-ről írt több mint 190 ítélet alapján szerintem ez nem mondható el.
Az egész ott kezdődött, hogy szerettük volna lecserélni a Twingo-t, amit nagyon szerettünk(Népítélet: Szürkeegér), de szerettünk volna egy nagyobb és új autót. Sokat gondolkodtunk, rengeteg autót megnéztünk, többet ki is próbáltunk, mondhatni minden autót tetszett valamiért. DE! Amikor először megláttam élőben a Jazz-t és beleültem, valahogy éreztem, hogy ez kell nekem. Aztán megmutattam a páromnak és sima volt az út a megvásárláshoz.
A Jazz-t Jászberényben vettük. Itt találkoztunk a legnormálisabb, legszimpatikusabb és legjobb értékesítővel Bobák Zsolttal. A Jazz-t 1.2-es motorral választottuk, úgy gondoltuk nekünk elég a felszereltsége és ez így is van. Még így is az egyik legjobb ár/érték arányt képviselő autó a kategóriájában. Ha más hasonló méretű és felszereltségű autót szeretnél, akkor többe fog kerülni,(hasonló felszereltséggel) mint a Honda. (Több márkát is összehasonlítottam: Toyota Yaris, Ford Fiesta, Renault Clio, Opel Corsa, Seat Ibiza, stb.)
Az átvétel után érdekes volt már az a pár kilométer amit megtettünk. Mintha mindig is ezt az autót vezettem volna. Nagyon kényelmesek az ülések, a kormány minden irányban állítható és így megtalálható a tökéletes vezetési pozíció. Az anyagok jók, tetszenek a műszerfal különböző színei, mind a műanyagok színe, valamint a kijelzőké is. A mutatók narancssárgán világítanak, az információs rész és a rádió szürkés-kéken világít. Szerintünk nagyon szép. Jó az ülések kidolgozása és kényelme. A Jazz első 1000 km-ét szinte végig autópályán tettük meg. Gond nélkül vette a távot, csendes volt belülről az autó.
Jópofa dolog a fordulatszám mérő mellett az UP és DOWN felirat. A két szó felett és alatt világít egy zöld háromszög és az ideális fogyasztáshoz mutatja, hogy mikor válts fel és le. (Bár az érdekes volt, hogy emelkedőn 120 km/h-nál mutatja, hogy váltsak vissza. Mivel még szinte 0 km/h-s autó, ezt nem mertem megtenni.)
Az első tankolás után az átlagfogyasztás volt 4.5 liter, de autópályán ez felkúszott 6.5-ig. A pontos átlagfogyasztásról még nem tudok mit írni, mert mint mondtam autópályán futotta az első km-eit. Ezért nem is töltöm ki az átlagfogyasztást. (Tartós használatot követően ismét írok.)
A csomagtartó variálása nagyszerű. Felhajtott ülésekkel is van hely a csomagtartóban. Nagy bőrönd, mellette utazó táska keresztben, laptoptáska, egy-két apróság és még így is volt hely bőven.
Ami először érdekes volt:
-Mivel nekünk az alapváltozat van a manuális klímával, ezért a tekerőgombok kiemelkednek a műszerfalból. Erre viszont figyelni kell, mert a váltó közel van hozzá és amíg meg nem szoktuk a helyét addig beleütközött a kezünk.
- A kalaptartó egy része érdekesen van megoldva, patentos módszerrel. Először fura volt, de különösebben nem zavar.
Visszatértem és folytatom az autó "imádatát".
A Népitélet megírása óta mentünk már pár km-t, ezért írok.
A váltó: hihetetlenül precíz. Ha ügyesen váltasz a melletted ülő csak onnan veszi észre a sebességváltást, hogy a jobb kezed mozgott. Tényleg nagyon jó a váltó.
Fogyasztás: Munkahelyemre és haza 22 km-t teszek meg, néha bemegyünk Budapestre, így 5.4-5.6 liter a fogyasztás, autópályán 6.2-6.5 liter. A számítógép szerint a komplett átlagfogyasztás 5.9 liter. Ebben van autópálya és munkába járás is.
Ha a csomagtartó alját felhajtod, rengeteg apró dolgot el tudsz helyezni (térkép, elemlámpa, láthatósági mellény és még sorolhatnám). Szóval a két kesztyűtartót nem kell megtölteni mindennel, csak a legszükségesebbekkel. Nekem ez nagyon tetszik.
A hátsó LED-es lámpák szépen világítanak. Sötétben szoktam nézni a belső visszapillantó tükörbe és ha a fékre lépek látom a mögöttem álló autós arcát, olyan erővel világít.
A kormányon lévő kezelőgombok kezelése hihetetlen. Olyan finoman működnek, hogy azt nem lehet igazából leírni. A kezedet le sem kell venni a kormányról, minden audió funkciót lehet irányítani róla.
Az autót még nem mertem meghajtani, inkább figyelek a fogyasztásra.
Továbbra is imádom és imádni fogom az autót a párommal együtt.
Módosítás:
A fogyasztás egyre jobban alakul. Ha nem hajtod meg, akkor kihozható a 4,8 és 5,2 liter közötti fogyasztás. Olaszország oda-vissza: 5,3 liter (minden sebességhatárt betartva).
Hibalista
- Eddig még semmi!!!
Ide hordtam szervizbe
Honda Fedor A szervizzel meg voltunk elégedve. A kötelező dolgokat cserélték csak ki és az tetszett a szervizben, hogy végig ott lehettünk és végig nézhettük az olajcserét, pollen és légszűrő cserét is. Így nem volt "kamuszerviz" (hallottam már rossz tapasztalatokat más márkákról, szervizelésekről), mindent előttünk oldottak meg.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Twingo | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |