Ötajtós Civic 1.8 Sport: külcsín és belbecs
Szöveges ítélet
Az ötajtós Civic 1.8 Sport a feleségem több, mint 70.000 km-t futott, 7.5 éves 1.4-es Jazz-ét váltotta le. A Jazz egyébként kitűnően szolgált, városban 7.8-8.2 között fogyaszott, a fékbetétek és az ablaktörlőlapátok cseréjén, valamint a kötelező szervizeken kívül nem költöttünk rá semmit. Én egy 2007-es Honda Accord 2.2. I-CTDI-t hajtok, 140.000 km van benne, a fékbetétek, az elülső féktárcsák, az ablaktörlőlapátok, valamint az előírt szervizeken kívül erre sem kellett költenünk, tehát az eddigi két Hondánkról csak jót mondhatunk. Az autóstesztek olvasása után egy Hyundai i30-as 1.6-os benzinessel, meg az új ötajtós Civic-kel mentünk próbaútra, az árban nem volt különbség. Az ötajtós Civic-kel megtett 200 km után ejtettük az egyébként tetszetős, de a talán túlmagasztalt Hyundai-t. A Civicet raktárkészletről vettük, tolatóradart kértünk hozzá.
A metálezüst („alabaster silver metallic”) autó elülről-hátulról-oldalról elegánsan sportos küllemű, szerintünk GYÖNYÖRŰ. A kicsi, nagyon jó fogású, 4 irányban állítható kormány, a tökéletes váltó, a feszes futómű, a kezelőszervek, a műszerfal, a motor teljesítménye, a sportos első ülések együtt PAZAR, többgenerációs vezetési élményt okoznak. A motor elképesztően rugalmas. Városi forgalomban, alacsony fordulaton (1500-2500) magasabb fokozatba kapcsolva is tökéletesen érzi magát, hangtalanul viszi az autót. Kifinomult start-stop rendszere a motort villámgyorsan kelti életre. A városi forgalomra kitalált, a spórolós vezetési stílust a műszerfalon szinekkel jutalmazó ECON program jó koncepció, de a használatának nem kedvez a pesti pörgős tempó. A klíma ECON programot használva nem tudja a kabint megfelelően lehűteni, ha külső hőmérséklet 35 fok feletti.Az ECON-t kikapcsolva, a Civic országúton 3500 és 4500 fordulat között szivet dobogtatóan gyorsul, hamar 150 km feletti a tempó. Az előzés 3500-as fordulatról indítva, egy fokozattal visszakapcsolva nagy élmény. A körforgalmakból élvezet vele kijönni, de a fordulatot 2000-ről hamarabb is felvehetné. A nagy tempó nyomvályús úton a feszes rugózás és a közvetlen kormányzás miatt összpontosítást igényel. Autópályán 140-nél jót lehet beszélgetni vagy rádiózni, ennél a sebessségnél még nincs szélzaj!, a motorhang kellemes, halk, egyedül a széles kerekek gördülési zaja jön be a kabinba, de nem tolakodóan. A fékek hatásosan lassítanak. A motor nem iszákos, a fedélzeti komputer szerint az átlagos fogyasztás vegyes forgalomban 7.6 liter.
A kezelőszervek kézre esnek, a pedálrend kiváló. A mélyre tett, elülső ülések sportosan formázottak, kényelmesek, de a 180 cm-mel és 95 kilómmal ezekből csak kikászálódni tudok. A kilátás hátra és átlósan hátra nagyon korlátozott, ezt a szériában adott tolatókamera, az oldalsó visszapillantótükrök és az általunk válaszott tolatóradar viszonylag kompenzálják. A tolatókamera oldalra nem elegendő, a takarásban lévő növények és egyéb tárgyak időben történő észleléséhez szükséges a tolatóradar. A megnövelt méretű visszapillantók nem keltenek szélzajt. A hátsó ablakot ketté osztó légterelő zavaró, nyilván megszokom. A kocsi a kamionok által keltett légörvényt, az erősebb oldalszelet megérzi. A fényszóró megfelelő, a tompított fény vetíthetne valamivel távolabb. A szokásos kacatokat (kulcccsomó, napszemüveg, stb.) elől alig lehet lepakolni, jó viszont, hogy minden ajtózsebben elfér egy-egy félliteres pillepalack. Az utastér anyagai finomak, jó tapintásúak, az üléstextil nem izzaszt. A biztonságra 6 légzsák, ostorcsapás sérülést csökkentő fejtámlák, övfeszítő, gumiabroncs nyomás figyelő, hegymenet elindulás asszisztens, vészfékasszisztens, stb. ügyelnek. A kétzónás automata klíma szinte hangtalanul teszi a dolgát, a kabint dögmelegben (38 fok) ugyan lassan, de lehűti 24 fokra. A levegőkeringetés szélső rostélyai 360 fokban elforgathatók, jobbak, mint az Accordom fix rostélyai. A rádió, a CD lejátszó a 6 hangszóróról szépen szól, a kényelmet fokozza a sebességhez alkalmazkodó hangerő. Egy barátom, amikor az ötajtós Civic 1.8 Sport-ot a figyelmembe ajánlotta, azt mondta: ”olyan minőséget kapsz, mintha Accord-ban ülnél”. Igazat mondott. Ráadásul a Jazz-ből átvett, különlegesen, pillanatok alatt hajtogatható hátsó ülések, és a méretes csomagtér a Civic védjegyei, ezeket a versenytársak nem nyújtják.
A kabin hátul, 180 cm feletti, 90 kg-nál súlyosabb felnőtt számára nem való, a lábfejeket az első ülések alatti benzintank miatt nem lehet az ülés alá csúsztatni, ezt az üléspárna átgondolatlan kialakítása sem engedi. A hátulsó ülések egyébként kényelmesek. A fejtér, a lábtér az átlagos felnőtt számára szűk, annak ellenére hogy a fej, a test és a végtagok domborulatait a karosszéria megfelelő helyei homorulatokkal fogadják. Másfél órás utazás hátul már kifejezetten kényelmetlen, a zsibbadt és elgémberedett végtagok megállást parancsolnak.
A metálfényezés puha, hamar karcolódik, nem javasolt az automata mosás.
A beszámolót majd 20000 km-nél folytatom.
Összegezve: ha valaki megbékél a hátul szűk, az elől még éppen elfogadható méretű kabinnal, a korlátozott hátralátással, 5.2 Mft-ért gyönyörű formájú, magas műszaki tartalmú, élvezettel vezethető, álomhalk, kedvező fogyasztású, biztonságos, prémiumminőségű autót kap. Az én felszereltségi fokozatom - 5.7 MFt-ért adnám - tartalmazná a fényre sötétedő visszapillantótükröt, a deréktámaszt, a xenon fényszórót, a tolatóradart és az ülésfűtést.
Amire nem adnék pénzt: a napfénytető (a fejtérből több cm-t elvesz és ez a helyszűke már nem viselhető el).
Márkakereskedés (Honda HMax, Szeged): az eladó udvarias volt. A vásárlás előtt szerettem volna egy négyajtós Civic-et is kipróbálni, de az egy árva ötajtós Civic-en kívül más autó nem volt a szalonban. Szerintem minimálisan benn kellene állni egy Jazz-nek, egy négyajtós és egy ötajtós Civic-nek, és egy Accordnak. Az üres szalon láttán keletkezett csalódottságomra azt válaszolták, hogy „ja, azok az idők elmúltak”. Hitegettek a négyajtós változatnak a próbaútjával is, de jó két hét alatt sem tudták megszervezni (szerintem nem is akarták). A kereskedő szerint a gyári tolatóradar rendelése miatt kellett majd egy hónapot várnunk, amíg az autót átvehettük. Az átvett Civicünk hátsó ablakmosója „elhord”, ezt a szerelő az átadás előtt észrevehette volna. A vezető oldali ajtón kis karcolás látszott, az eladó ennek a javítását igérte. Az autó átadása fedett helyen történt, aminek örültünk, viszont a helyiségben nem működött a klíma, alig vártuk, hogy végre kigördüljünk.
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
Nem kellett
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 1280 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Honda Jazz | Következő autója? | Még korai erről beszélni |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |