A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2011)

Civic 1.8 Sport 

Az ítélet értékelése
3,3(3 db)

Ötajtós Civic 1.8 Sport: külcsín és belbecs

Szöveges ítélet

Az ötajtós Civic 1.8 Sport a feleségem több, mint 70.000 km-t futott, 7.5 éves 1.4-es Jazz-ét váltotta le. A Jazz egyébként kitűnően szolgált, városban 7.8-8.2 között fogyaszott, a fékbetétek és az ablaktörlőlapátok cseréjén, valamint a kötelező szervizeken kívül nem költöttünk rá semmit. Én egy 2007-es Honda Accord 2.2. I-CTDI-t hajtok, 140.000 km van benne, a fékbetétek, az elülső féktárcsák, az ablaktörlőlapátok, valamint az előírt szervizeken kívül erre sem kellett költenünk, tehát az eddigi két Hondánkról csak jót mondhatunk. Az autóstesztek olvasása után egy Hyundai i30-as 1.6-os benzinessel, meg az új ötajtós Civic-kel mentünk próbaútra, az árban nem volt különbség. Az ötajtós Civic-kel megtett 200 km után ejtettük az egyébként tetszetős, de a talán túlmagasztalt Hyundai-t. A Civicet raktárkészletről vettük, tolatóradart kértünk hozzá.
A metálezüst („alabaster silver metallic”) autó elülről-hátulról-oldalról elegánsan sportos küllemű, szerintünk GYÖNYÖRŰ. A kicsi, nagyon jó fogású, 4 irányban állítható kormány, a tökéletes váltó, a feszes futómű, a kezelőszervek, a műszerfal, a motor teljesítménye, a sportos első ülések együtt PAZAR, többgenerációs vezetési élményt okoznak. A motor elképesztően rugalmas. Városi forgalomban, alacsony fordulaton (1500-2500) magasabb fokozatba kapcsolva is tökéletesen érzi magát, hangtalanul viszi az autót. Kifinomult start-stop rendszere a motort villámgyorsan kelti életre. A városi forgalomra kitalált, a spórolós vezetési stílust a műszerfalon szinekkel jutalmazó ECON program jó koncepció, de a használatának nem kedvez a pesti pörgős tempó. A klíma ECON programot használva nem tudja a kabint megfelelően lehűteni, ha külső hőmérséklet 35 fok feletti.Az ECON-t kikapcsolva, a Civic országúton 3500 és 4500 fordulat között szivet dobogtatóan gyorsul, hamar 150 km feletti a tempó. Az előzés 3500-as fordulatról indítva, egy fokozattal visszakapcsolva nagy élmény. A körforgalmakból élvezet vele kijönni, de a fordulatot 2000-ről hamarabb is felvehetné. A nagy tempó nyomvályús úton a feszes rugózás és a közvetlen kormányzás miatt összpontosítást igényel. Autópályán 140-nél jót lehet beszélgetni vagy rádiózni, ennél a sebessségnél még nincs szélzaj!, a motorhang kellemes, halk, egyedül a széles kerekek gördülési zaja jön be a kabinba, de nem tolakodóan. A fékek hatásosan lassítanak. A motor nem iszákos, a fedélzeti komputer szerint az átlagos fogyasztás vegyes forgalomban 7.6 liter.
A kezelőszervek kézre esnek, a pedálrend kiváló. A mélyre tett, elülső ülések sportosan formázottak, kényelmesek, de a 180 cm-mel és 95 kilómmal ezekből csak kikászálódni tudok. A kilátás hátra és átlósan hátra nagyon korlátozott, ezt a szériában adott tolatókamera, az oldalsó visszapillantótükrök és az általunk válaszott tolatóradar viszonylag kompenzálják. A tolatókamera oldalra nem elegendő, a takarásban lévő növények és egyéb tárgyak időben történő észleléséhez szükséges a tolatóradar. A megnövelt méretű visszapillantók nem keltenek szélzajt. A hátsó ablakot ketté osztó légterelő zavaró, nyilván megszokom. A kocsi a kamionok által keltett légörvényt, az erősebb oldalszelet megérzi. A fényszóró megfelelő, a tompított fény vetíthetne valamivel távolabb. A szokásos kacatokat (kulcccsomó, napszemüveg, stb.) elől alig lehet lepakolni, jó viszont, hogy minden ajtózsebben elfér egy-egy félliteres pillepalack. Az utastér anyagai finomak, jó tapintásúak, az üléstextil nem izzaszt. A biztonságra 6 légzsák, ostorcsapás sérülést csökkentő fejtámlák, övfeszítő, gumiabroncs nyomás figyelő, hegymenet elindulás asszisztens, vészfékasszisztens, stb. ügyelnek. A kétzónás automata klíma szinte hangtalanul teszi a dolgát, a kabint dögmelegben (38 fok) ugyan lassan, de lehűti 24 fokra. A levegőkeringetés szélső rostélyai 360 fokban elforgathatók, jobbak, mint az Accordom fix rostélyai. A rádió, a CD lejátszó a 6 hangszóróról szépen szól, a kényelmet fokozza a sebességhez alkalmazkodó hangerő. Egy barátom, amikor az ötajtós Civic 1.8 Sport-ot a figyelmembe ajánlotta, azt mondta: ”olyan minőséget kapsz, mintha Accord-ban ülnél”. Igazat mondott. Ráadásul a Jazz-ből átvett, különlegesen, pillanatok alatt hajtogatható hátsó ülések, és a méretes csomagtér a Civic védjegyei, ezeket a versenytársak nem nyújtják.
A kabin hátul, 180 cm feletti, 90 kg-nál súlyosabb felnőtt számára nem való, a lábfejeket az első ülések alatti benzintank miatt nem lehet az ülés alá csúsztatni, ezt az üléspárna átgondolatlan kialakítása sem engedi. A hátulsó ülések egyébként kényelmesek. A fejtér, a lábtér az átlagos felnőtt számára szűk, annak ellenére hogy a fej, a test és a végtagok domborulatait a karosszéria megfelelő helyei homorulatokkal fogadják. Másfél órás utazás hátul már kifejezetten kényelmetlen, a zsibbadt és elgémberedett végtagok megállást parancsolnak.
A metálfényezés puha, hamar karcolódik, nem javasolt az automata mosás.
A beszámolót majd 20000 km-nél folytatom.

Összegezve: ha valaki megbékél a hátul szűk, az elől még éppen elfogadható méretű kabinnal, a korlátozott hátralátással, 5.2 Mft-ért gyönyörű formájú, magas műszaki tartalmú, élvezettel vezethető, álomhalk, kedvező fogyasztású, biztonságos, prémiumminőségű autót kap. Az én felszereltségi fokozatom - 5.7 MFt-ért adnám - tartalmazná a fényre sötétedő visszapillantótükröt, a deréktámaszt, a xenon fényszórót, a tolatóradart és az ülésfűtést.
Amire nem adnék pénzt: a napfénytető (a fejtérből több cm-t elvesz és ez a helyszűke már nem viselhető el).


Márkakereskedés (Honda HMax, Szeged): az eladó udvarias volt. A vásárlás előtt szerettem volna egy négyajtós Civic-et is kipróbálni, de az egy árva ötajtós Civic-en kívül más autó nem volt a szalonban. Szerintem minimálisan benn kellene állni egy Jazz-nek, egy négyajtós és egy ötajtós Civic-nek, és egy Accordnak. Az üres szalon láttán keletkezett csalódottságomra azt válaszolták, hogy „ja, azok az idők elmúltak”. Hitegettek a négyajtós változatnak a próbaútjával is, de jó két hét alatt sem tudták megszervezni (szerintem nem is akarták). A kereskedő szerint a gyári tolatóradar rendelése miatt kellett majd egy hónapot várnunk, amíg az autót átvehettük. Az átvett Civicünk hátsó ablakmosója „elhord”, ezt a szerelő az átadás előtt észrevehette volna. A vezető oldali ajtón kis karcolás látszott, az eladó ennek a javítását igérte. Az autó átadása fedett helyen történt, aminek örültünk, viszont a helyiségben nem működött a klíma, alig vártuk, hogy végre kigördüljünk.

Hibalista

- Még semmi

Ide hordtam szervizbe

Nem kellett

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2012
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 1280
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Honda Jazz Következő autója? Még korai erről beszélni
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2011 (2012)

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)