Csak nevében sportos és ez a jó benne!
Szöveges ítélet
Lassan hat hónapja használom az autót és minden tekintetben elégedett vagyok vele. Az előző autóm is Civic volt, ami kilenc éven és 200 ekm-en keresztül állt rendelkezésemre. Szalonból vettem, ám amint elérte a harmadik életévét, elkezdtem gondolkozni az autócserén, de az akkori autóm megbízható és kifejezetten szerethető egyszerűsége logikus döntésre késztetett és megtartottam. Természetesen megjelenésekor kipróbáltam az „UFO Civic”-et is de komoly magabiztossággal tudtam kiszállni belőle, mivel nem tetszett. Teltek, múltak az évek és bemutatták a most futó szériát. A kereskedő elhívott egy tesztvezetésre. Kicsit ódzkodva, de elmentem egy próbakörre az autóval és szörnyű dolgot tapasztaltam. Az autó a korábbi kivitelhez képest tetszett. Akár az idő múlása, akár a technológia fejlődése, akár az ember saját személyiségének változása eredményezte azt a változást, amire ráharaptam, de egyértelmű volt, hogy ezt a kivitelt a japánok nekem szánták.
Amikor autókat tesztelnek, mindent azzal a szemmel vizsgálnak, hogy mennyire sportos, legyen szó kombiról, munkagépnek szánt pick-up-ról vagy kisautóról. Uraim, egy autó nem egyetlen minőségi ismérve a sportosság! Ha valaki sportautót szeretne, vásároljon egyet, de nem létezik a mindent egyben megadni tudó Isteni Szerkezet! A sportautó egy örömforrás, amit speciális utakra és sebességhatárokra célirányosan terveztek. A mindennapi használatban a nagy erő és a folyamatos, izgága rángatás fárasztó. A városi dugó idegesítő, a fogyasztása magas és a hangja is kellemetlen tud lenni. Mivel van egy ilyen autóm is, amit mellesleg imádok, azt kell mondjam, az adott autót arra kell használni, amire gyártották. (persze ha megengedheti az ember)
Az autó 1.8 Sport felszereltségű, automata ötajtós kivitel. Felszereltségét tekintve ez a csomag szinte minden, számomra fontos extrát tartalmazott. Ülésfűtés sajnos nincs és nem is rendelhető az adott felszereltséghez, ami azért nagy kár.
A nevén túl az autóban nincs semmi sportosság. Ebben nagy szerepet játszik az automata váltó ami egyébként briliáns szerkezet és leszámítva egy-két helyzetet, tökéletesen teszi a dolgát. Az áttétek olyan alacsony fordulaton tartják a motort, amit kézi váltó esetén én soha nem tennék. Elfáradok a gondolatába is, hogy hányszor kellene váltanom egy Pest-Buda útvonalon. 2000-nél már elvált az autó és városban 1500-on gurulok a megengedett sebességhatárok között. Igen furcsa „Zen” érzés lesz úrrá az emberen, amikor az automata és ECON gomb egymásra talál. Az elején butaságnak tűnő színes háttérfény agymosó hatása is pazarul működik az én esetemben. Nem fáj nem száguldozni, nem zavar a forgalmi dugó, nem stresszelek mások bénaságán és nem ordíttatok Marylin Mansont. Inkább Chopin-t hallgatok és azt is halk hangerőn. A városi autózásnál 8,5 literes fogyasztás, autópályán 7,3 és országúton használva akár 5,9 is lehet. 15000 km alatt a fogyasztásom 7,4. Ezek nem hasalt adatok, hanem a saját értékeim és a legviccesebb az egészben, hogy ezt nem úgy értem el, hogy folyamatosan a fogyasztásra figyeltem, hanem egyszerűen hagytam, hogy a kocsi haladjon ahogy akar. Mellesleg ezt használat közben nem érzi az ember lemondásnak, sőt. 15 ekm alatt szinte soha nem éreztem úgy, hogy ki kéne kapcsoljam az ECON gombot. Komolyan szerethető az egész. Autópályán 2600-at forog 130-nál, ennek megfelelően csend és nyugalom van az autóban. Abszolút tökéletes hosszútávú utakra. Persze az erő ilyenkor nincs velem, de a kick-down csodákra képes. A motor felpörög, és 7000 környékén már el is vált... Ilyenkor ordít a motor, és az ember rácsodálkozik, hogy ilyenre is képes az autója. A rugózás egészen elfogadható, az anyagok jók. Az általam egyébként nem kedvelt plüsskárpitra nyáron sem izzad rá az ember. A klíma automata állásban hibátlanul és csendesen teszi a dolgát. Az audiorendszer könnyen kezelhető, és jó minőségben szól. A CD funkció kőkorszaki és értelmetlen. A fordulókör végre átlagos és a kamerával még én is tudok parkolni. A hátsó ülés dönthetősége, a háttámla dőlésszöge és a csomagtartó méretei a kategóriát messze felülmúlják. A külső design pedig ízlés kérdése.
És akkor a végére egy kis fekete leves:
Az autó annyira alacsony, hogy minden padka lezúzza az orrát. A fekvőrendőrök 10-el megközelítendők és a teremgarázs-felhajtóhoz sem ajánlatos nagyobb sebességgel érkezni. (30 km/h)
Az automata világítás állásban engedi a kocsi bekapcsolni a ködlámpát abban az esetben, ha úgy érzi, sötét van és tompított világítás szükséges. A gond akkor adódik, amikor a fényviszonyok megváltoznak és az autó ködben átáll nappali menetfényre és hirtelen mindent kikapcsol, elöl csak egy LED-sorral, hátul pedig nulla világítással halad. Eltartott egy ideig, amíg megértettem miért villognak rám a ködben. Ez kifejezetten veszélyes!
A téli gumi a furcsa méretének köszönhetően egy vagyonba kerül és csak speciális hólánc segítségével használható, különben új alufelnit kell vásárolni... (összekarcolódik)
Két kereskedő is hagyott kisétálni a kereskedésből Budapesten úgy, hogy azt mondtam, ott helyben szeretnék autót venni. Zalaegerszegre kellett mennem, hogy autót tudjak venni. Felháborító, hogy ezt 2012-ben bármilyen autómárka megengedhesse magának. A vidéki kereskedő kedves volt és segítőkész, bár egy beígért akciót sajnos a végén nem tartott be.
Összegezve:
Az ár-érték arányát tekintve az én felszereltségem kifejezetten jónak mondható. Lexus CT és más márkák is képbe kerültek, de az ár tekintetében nem versenyezhettek a Civic-el. Minőségi és nagyon japán autó hatását kelti a szerkezet, ami ha megtalálja a hozzá illő vezetőt, akkor komoly szimbiózisra képes. A keze alá dolgozik, és a vezetést átformálja utazássá. Ha valaki éves viszonylatban 30 ekm-t vezet, akkor ezen tulajdonságát mindenek felett értékelni fogja az autónak. A korábbi széria videójátékos belsejét ugyan megtartották, de a visszafogottabb design közelebb hozta a most futó egyéb modellekhez és ezzel a konzervatívabb ízlésű emberek számára is érdekes alternatívát jelenthet a német fetisizált, kocka-VW uralta hazánkban.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Civic 1.4 Ls 2003 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |