A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2006-2011)

Civic Type-R 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tipikus német "roncs import"

Szöveges ítélet

A kezdetek:
Az autó tipikus német "roncs import". Frankfurtból hoztam, második, autószerelő tulajtól, számlákkal igazolt, végig vezetett szervízkönyvvel. Ilyen patent autóm még nem volt. Amiben eltér a megszokottól: Grand-Prix kit, Invidia kipufogó rendszer, BMC betétszűrő.
Type-R feliratok eltávolítva, amennyire lehet "sleeper".
A szépségről nem írok, mert szubjektív, de anyag használat terén nagy előrelépés az előző generációkhoz képest. A swindoni összeszerelést észre lehet venni, a Jazz és Accord jobbak ezen a téren (made in Japan).

Szervizelés:
Németesen, követve a szabályokat, 20 ezrenként cserélték az olajat, ami nekem nem tetszett, azonnal rá is álltam a 10 ezres csere periódusra. Országonként változik hogy milyen viszkozitású, vagy márkájú olajat tesznek bele a márkaszervizben (0w30-tól az 5w40-ig, Castrolon át a Shellig). Én végül a 0w30-as Motul EcoNergynél kötöttem ki a sok hideg indítás miatt. Ha a híg olajat eszi, akkor érdemes áttérni az 5w40-re és ez sok esetben megoldja a problémát. Az első periódus alkalmával alig fogyott az olaj, a többi alkalommal nem volt észrevehető olajfogyásom. VTEC-ben, 5500 felett jellemzően csipegetik az olajat, erre érdemes figyelni fokozott igénybevételnél. Nálam ez nem jellemző.

A váltó lehet gyenge pont. Ha kuplung már nem emel ki rendesen, nehezen veszi a fokozatot, vagy megrögzött boyracer autó volt, a szinkronokat el lehet nyírni és az drága mulatság. Egyébként maximum 60.000-ként a váltóolajat cserélni kell, csakis Honda MTF-re.
Fagyálló: csak gyárit szabad bele önteni.

A vezérlés láncos, sokkal tartósabb, mint a 2.2 dieselben. 120.000-kénti ellenőrzést ír elő a gyártó, az élettartama szinte örök ha gyári a motor.
Összességében nagyon megbízható, kiforrott konstrukcióról beszélünk, a magas teljesítmény ellenére is hosszú élettartamú a motor. Ha hibára gyanakszunk, valószínűleg extrém igénybevételnek volt kitéve az autó, vagy a karbantartást hanyagolták el rajta.

Felületi rozsdára hajlamos az autó alja (német,osztrák(!) importra jellemző). Szerencsére az enyémet időben lekezelték, így nem található rajta rozsda nyom.

2007-ben láttak napvilágot az első FN2 Type-R-ek. Érdemes inkább későbbi modellt keresni (2008 vége-2011), azoknál kiküszöbölték a gyártási hiányosságokból adódó gyerekbetegségeket. Persze a 2010-es Championship White a tuti, sperrel.

Fenntartási költségek:
Kötelező 90, majd 68, most 55eFt
Teljesítmény adó 34e
Olaj, szűrők 10.000-ként (35e/alkalom)
Első féktárcsák betétekkel ~50.000-ként (100e)
Hátsó féktárcsák betétekkel ~100.000-ként (50e)
Kuplung szett ~100.000-ként (74-160e+ munka díj (~8h-50-60e)pedig egyáltalán nem gyilkolom)
Gumik (nálam nem kopik el, inkább elöregszik így km-t nem tudok írni, kb. 4-5 évente) 150-200e/szett

Motor:
A korábbi 1.6-osommal (110LE) össze sem hasonlítható. 5.500-as fordulattól brutál. Leírni nehéz, tapasztalni kell. Van benne akarat, veszi a lapot. 5500 fölött, közúton nem normális dolog. A hangja eszelős, úgy szól mint egy versenyautó. Addiktív. Akik eddig vezették még egyikük sem merte kihuzatni, mindig rájuk kell szólni hogy még a java hátra van, ha a teljes élményre kíváncsiak. 200LE manapság már nem kiemelkedő, de a legtöbben még mindig alábecsülik ezt az autót. Szerintem okoztam már vele párszor meglepetést (Hello smoke&charm!)

Futómű:
Kemény, pattogós, hazai utakra inkább nem ajánlanám, kell egy kis megszállottság a tolerálásához. Én nem érzem alulkormányzottnak, a szaksajtóval ellentétben. Szépen érzem a fenekemmel hogy mit csinál az autó, gázelvételre úszik a feneke, kiszámítható. Persze 0-1 állású gázpedállal, sperr nélkül kanyarból kifele elforog a kerék, tolja az orrát.

Fék:
Az valóban kevés. Én javaslom a Ferodo DS2500 betéteit, Motul RBF600 olajjal, jó tárcsákkal. A gyári konfig nem bírja a többszöri megállást 200as tempóról. Pályán nem próbáltam, de a módosítások óta eddig minden másik autóban a gyenge fék tűnik fel először és azóta közúton nem sikerült elmelegíteni.

Váltó:
Nagyon rövid, nagyon jó kapcsolási érzettel. Szintén sokat hozzátesz a versenyautó feelinghez. Autópályán 130, 4000-es fordulat. Nem éppen pihentető, nem oda való.

Összeségében ideális kompromisszum. Ha az ember tudja tolerálni a kemény futóművet, akkor van benne hely, minden kényelmi extra, ami kellhet. Hétköznap elvisz munkába, hétvégén élményosztó. A csomagtér nagyon nagy, főleg ledöntött ülésekkel.
Ha oda van figyelve a szervizelésre, nagyon megbízható marad. Összetörni nem kell, az drága. Hondához az alkatrész általában sem olcsó, de a Type-R specifikus dolgok, horror. (pl Grand Prix első toldat 200e)
Remekül tartja az árát. Ami jó, az olcsóbb már nem lesz.

Apró dolgok amik idegesítenek:
Ülés alatti tank miatt nem tudom eléggé lefele állítani az ülést.
Az övért nagyon hátra kell nyúlni.
Állandó stressz hogy valaki bántja.

Fogyasztás:
Vegyes: ~10
Város: 9,5-11
Városon kívül: 7-8
Autópálya: 8-9
(rekord: 200km-en 6,7)

Aki ettől nyersebb, versenyautósabb érzést keres, annak visszafele kell mennie az időben (Integra, S2000, NSX). Ez az utolsó igazi Type-R.

2020 Márciusában eladtam az autót. Miután megvettem az első nagymotorom, valahogy egyre kevésbé izgatott az autómban tövig nyomni a gázt. Döntöttem tehát és a Type-R-t lecseréltem egy Triumph Street Triple-re és egy Toyota Priusra. Habár összességében nem bánom a cserét, a maga módján szeretem a Priust is, azért mindig elérzékenyülök amikor eszembe jut a kis piros. Kevés autó tudja ezt az élményt ebben az árkategóriában.

Hibalista

- Egyszer hagyott ott; a gyári akksi 11 évet bírt. (25e)
- Tükör behajtó elektronika (100Ft-os ellenállás kirepedezik, házilag javítható)
- Fűthető tükörlap (10e/db)
- Gömbfejek, összekötők élettartama kb 30ekm/4 év (40eFt) (Köszi közútkezelő!)

Ide hordtam szervizbe

Megbízható, a típust ismerő maszek szerelő. (Márkaszerviz ajánlata olajcserére, hozott anyaggal 18.500Ft. Köszi, inkább nem)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2008
Kényelem (4) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 89000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 33000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Civic 1.6 EP2 Következő autója? Prius
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2006 (2006)

További ítéletek (214 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)