A sportosság és gazdaságosság ötvözete
Szöveges ítélet
2001-ben szálltam ki egy II. Golf 1.6 TD-ből. Szerettem nagyon, mert jól fogyasztott (5,5-6) s ha lendületben volt és odaléptem neki, akkor ment is igen jól. Valahol a dizel a szívem csücske lett és kb. 1 millából akartam megint egy nem túl öreget. Na ez nem ment, mert csak 10 év felettiek voltak, arra pedig már ha kell, igen sokat kell költeni. Elkezdtem nézni a benzineseket, de volt egy olyan igényem, hogy ha kell menjen és ha nem nyomom, ne egye meg az egész fizetésemet. Ez alatt értettem azt, hogy 7 alatt tudjon menni nyáron vegyes használatban, klima nélkül. Nézelődtem, három típus maradt fent a rostán a Honda Civic, Mitsubishi Colt és a Mazda 323.
Elkezdetem öket nézni és végül is a Honda lett a a győztes, elsősorban magas teljesítményével. 1.3-t akartam, de abból alig volt, végül is így lett 1.5 LSi 16 szeleppel 90 lóval. Törésmentes szinte nem is volt a kinálatba, ezért inkább motorikusan jót keresetem, s másodikként meg is találtam. Volt benne: el. tető, el.ablak, el. tükör és szép királykék szinbe, de komoly fényezési, színeltérési hibákkal a kasztni elemek között. Így aránylag nem fájt sokba.
Motorikusan, ( a gyújtáselosztót kivéve ) soha nem volt gond vele, szépen muzsikált, most 247.000 km-nél sem volt sehol egy olajcsepp vagy folt a motoron. Látatlanba mikor eladtam a vevőnek - nem felelőtlenül - azt mondtam, hogy szerintem még 100.000 km van a motorba gond nélkül. Talán ezért vitte a 16 éves autót 320.000-ba el. Olajfogyasztása: kb. 12.000 km alatt 1 kg. A motor amúgy a pörgetést szereti, alacsony fordulaton nyomaték szegény, de nagyon. Ún. gumi motor, feszíteni kell hogy menjen, kb. 3200-től dinamikusan húz egészen letíltásig, bár 6.000 felett már elég üveghangja van. Amúgy sebességre a vége nálam 205 km/h volt, de azt csak egyszer próbáltam ki, rövid ideig. Fogyasztása: nagy hideg, tél, rövid használat, csak városban kb. 9 liter, nyáron vegyes használattal öregurasan elmegy 6,3-6,7-el, a csúcsot az oldalborda tartja: Ausztria csak autópálya max. 130 és így jött ki 5.75 Neki.
Soha nem hagyott ott, tehát nagyon megbizhatónak mondanám, s ez ellensúlyozza az alkatrészek - most már talán nem is annyival - drágább árfekvését. A kopó alkatrészek természetesen itt is kopnak, de hol nem.
A váltó pontos és vaj puha, a kormány pont jó. Hátsó ülések ledöntésével 3-szor költöztem, minden belefért. Sportos formájához képest a hátsó lábtér nagyobb, mint pld. a III. Golfban, Borában, sőt az Octáviában is szerintem szűkebb ez a rész.
Negativumok: ki-be szállás hátulra, meg öregeknek akár előre is, nagy szélzaj már 150 környékén, hátul vesét rázzó keménység, de viszont a kanyarokban meg sem mozdul a segge.
Pozitvumok: a vezetési élmény, a motor, a váltó, a kormányzás, a szép nagy láttóterü visszapillantók, és a baráti fogyasztás öregúras vezetésnél
Mindenkinek javaslom, aki a spotosságot akarja ötvözni a gazdaságossággal, de vétel előtt jól át kell nézni, mert ha költeni kell rá, nem olcsó. A család annyira megszerette, hogy már meg van a következő: Ez egy Honda Civic 6. gen. 1.5 LSi Vtec. Remélem ez is gazdaságos és sportos lesz egyben.
Hibalista
- gyújtás elosztó, hátsó szillentek ( 160.000 km-nél ),vizpumpa, jobb első keréknél stabilzátor 2x ( kösz Demszky! ), hütő ( 235.000 km-nél )
Ide hordtam szervizbe
Szabó Tamás, Őrbottyán, mindent megcsinál, s minden munkánál általánosan átnézi az autót, s ha valami szerelésre szorul, szól és nem csak azért, hogy pénzt keresen, hanem, hogy a kocsi azt kapja ami jár neki
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 118000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 129000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf | Következő autója? | Honda Civic 6. gen. 1.5 LSi Vtec |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |