A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (1991-1997)

Civic 1.5 LSi 5. gen. 3 ajtó 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A sportosság és gazdaságosság ötvözete

Szöveges ítélet

2001-ben szálltam ki egy II. Golf 1.6 TD-ből. Szerettem nagyon, mert jól fogyasztott (5,5-6) s ha lendületben volt és odaléptem neki, akkor ment is igen jól. Valahol a dizel a szívem csücske lett és kb. 1 millából akartam megint egy nem túl öreget. Na ez nem ment, mert csak 10 év felettiek voltak, arra pedig már ha kell, igen sokat kell költeni. Elkezdtem nézni a benzineseket, de volt egy olyan igényem, hogy ha kell menjen és ha nem nyomom, ne egye meg az egész fizetésemet. Ez alatt értettem azt, hogy 7 alatt tudjon menni nyáron vegyes használatban, klima nélkül. Nézelődtem, három típus maradt fent a rostán a Honda Civic, Mitsubishi Colt és a Mazda 323.
Elkezdetem öket nézni és végül is a Honda lett a a győztes, elsősorban magas teljesítményével. 1.3-t akartam, de abból alig volt, végül is így lett 1.5 LSi 16 szeleppel 90 lóval. Törésmentes szinte nem is volt a kinálatba, ezért inkább motorikusan jót keresetem, s másodikként meg is találtam. Volt benne: el. tető, el.ablak, el. tükör és szép királykék szinbe, de komoly fényezési, színeltérési hibákkal a kasztni elemek között. Így aránylag nem fájt sokba.

Motorikusan, ( a gyújtáselosztót kivéve ) soha nem volt gond vele, szépen muzsikált, most 247.000 km-nél sem volt sehol egy olajcsepp vagy folt a motoron. Látatlanba mikor eladtam a vevőnek - nem felelőtlenül - azt mondtam, hogy szerintem még 100.000 km van a motorba gond nélkül. Talán ezért vitte a 16 éves autót 320.000-ba el. Olajfogyasztása: kb. 12.000 km alatt 1 kg. A motor amúgy a pörgetést szereti, alacsony fordulaton nyomaték szegény, de nagyon. Ún. gumi motor, feszíteni kell hogy menjen, kb. 3200-től dinamikusan húz egészen letíltásig, bár 6.000 felett már elég üveghangja van. Amúgy sebességre a vége nálam 205 km/h volt, de azt csak egyszer próbáltam ki, rövid ideig. Fogyasztása: nagy hideg, tél, rövid használat, csak városban kb. 9 liter, nyáron vegyes használattal öregurasan elmegy 6,3-6,7-el, a csúcsot az oldalborda tartja: Ausztria csak autópálya max. 130 és így jött ki 5.75 Neki.

Soha nem hagyott ott, tehát nagyon megbizhatónak mondanám, s ez ellensúlyozza az alkatrészek - most már talán nem is annyival - drágább árfekvését. A kopó alkatrészek természetesen itt is kopnak, de hol nem.

A váltó pontos és vaj puha, a kormány pont jó. Hátsó ülések ledöntésével 3-szor költöztem, minden belefért. Sportos formájához képest a hátsó lábtér nagyobb, mint pld. a III. Golfban, Borában, sőt az Octáviában is szerintem szűkebb ez a rész.

Negativumok: ki-be szállás hátulra, meg öregeknek akár előre is, nagy szélzaj már 150 környékén, hátul vesét rázzó keménység, de viszont a kanyarokban meg sem mozdul a segge.

Pozitvumok: a vezetési élmény, a motor, a váltó, a kormányzás, a szép nagy láttóterü visszapillantók, és a baráti fogyasztás öregúras vezetésnél

Mindenkinek javaslom, aki a spotosságot akarja ötvözni a gazdaságossággal, de vétel előtt jól át kell nézni, mert ha költeni kell rá, nem olcsó. A család annyira megszerette, hogy már meg van a következő: Ez egy Honda Civic 6. gen. 1.5 LSi Vtec. Remélem ez is gazdaságos és sportos lesz egyben.

Hibalista

- gyújtás elosztó, hátsó szillentek ( 160.000 km-nél ),vizpumpa, jobb első keréknél stabilzátor 2x ( kösz Demszky! ), hütő ( 235.000 km-nél )

Ide hordtam szervizbe

Szabó Tamás, Őrbottyán, mindent megcsinál, s minden munkánál általánosan átnézi az autót, s ha valami szerelésre szorul, szól és nem csak azért, hogy pénzt keresen, hanem, hogy a kocsi azt kapja ami jár neki

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1991
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 118000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 129000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Golf Következő autója? Honda Civic 6. gen. 1.5 LSi Vtec
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 1991

További ítéletek (167 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)