A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (1987-1991)

Civic 1,4 sedan Dupla karburátor 

Az ítélet értékelése
2,8(6 db)

Csak őszintén! Büdöske (frissítve)

Szöveges ítélet

Szakmunkás ösztöndíjamat nem volt mire költeni, meg aztán a családi autóval nem szívesen mentem több napra haverokkal, zenekarral, ezért kellett egy saját autó, ami elég tágas. A keret 200 000 ft volt, nővéremmel közösen vettük, aki azt mondta, Ladába nem ad pénzt, ezért kellett lemondanom a kiszemelt gyönyörű gázos ezeröcskösről.

A szégyenfolttal tartom egyenlőnek az öreg nyugati autókat, ezért egy olyat kellett nézni, ami egy hajszállal érdekesebb az átlagnál. Sok internet előtt töltött keresgélés eredményeként eldöntöttem, hogy veszünk egy negyedik generációs civic sedant, "ez legalább tetszetős" alapon. Volt egy piros, meg egy fehér. A pirosat meggondolta a tulaj, így maradt a fehér. Elmentünk, megnéztem, a falusi jampec lyukat akart dumálni a hasamra, de én láttam amit láttam, mondom jobb úgy sincs, hát legyen. Este tízkor hoztuk el egy jó barátom próbálta, mondom ő legalább konyít valamit a verdákhoz. A sötétbe úgy tekergőzött az úton, mint valami elütött sánta kutya, láttam a motoron olajfolyást is, meg zörgött is veszettül, szinte érezni lehetett, ahogy csámcsog rajta a rozsda, de hát egyszer élünk! Dupla keihin karburátor, 16 szelep 90 lóerő 2 év műszaki :) . A jó tulajdonságai, hogy veszettül jól gyorsul, széles, veszi a kanyarokat, a szervókormány olyan mintha dodgemet vezetnél, jól fog a fék. Pakolni bőven lehet bele, hely az van. Hárman kényelmesen ülnek hátul, a csomagtartó olyan mint ha soha nem telne meg. Egyszer megpakoltam az egészet irgalamatlan vizes-földes diófalevéllel, rengeteg volt, két kanyarból elvitte. A szemétbányába a faszi előre röhögött mikor meglátott. A kapuba föl is akadt valami. Átírattam böcsülettel, majd elkezdtem használni. Jöttek a teendők és a tapasztalatok, szemügyre vettem közelebbről! Mindjárt jött az ősz, víz volt a hűtőrendszerbe, hát lecseréltem fagyállóra. A rádió mögött disznóságot sejtettem, ki is szedtem egy vagon celluxos drótot, amit elődeim barkácsoltak bele, mondom, jobb ha nem gyúlad ki idő előtt. Elvittem a gumishoz, aki szerelési díjért rakott fel nekem négy egyforma kopott nyárit, az összevisszák helyett. Őszi kertiparti volt, hajnalba ballagtam hazafelé a vak sötétbe a gyertyaminőségű lámpákkal, amikor elkapott egy zivatar otthonomtól húsz kilométerre, és az ablaktörlő csak majszolta az ablakot, én meg csak mentem, meg mentem, és a jóindulat tudja hogy hogyan, de hazaértem.Hűvösödött az idő, vele együtt az autó is, nem működött a páramentesítő motor, nem láttam soha semmit az útból, kiszedtem, a szénkefe drótig volt kopva, kapott másikat egy barátom kidobott turmixgépéből! Közben az "új" jobbelső leengedett, így kapott a tubeless külső belsőgumit... Eddig még nem nagyon költöttem rá, de most jött a java! A hangja egyre brutálisabb lett, gondoltam megoldom. Gondoltam. Átnéztem, hát látom el van törve a leömlő öntvény!!! Ezzel nem kínlódtam, elvittem egy szerelőhöz, aki közölte, hogy a kipufogó előtt inkább cseréltessem ki a két lengőkar gömbfejet, ha nem akarok hason csúszni. Meg aztán közölte, hogy a kormányösszekötők, meg az első lengéscsillapítók is gatyák, úgyhogy ne nagyon bízzam a kocsira a nyomorult életemet. Hát nem bíztam. Kapott bontott 5. generációs civicből két lengőkar gömbfejet, meg az öntvényt is átraktuk. Akkor néztem, hogy a középső cső, meg a hátsó dob is tiszta szita. A pénz viszont elfogyott, hát jártam így vele. A kormánnyal meg úgy voltam, hogy gyakrabban mondtam a miatyánkot... Időközben vettem négy gyertyát, mert nem nagyon volt hidegen alapjárat, meg olyan 8-9 litert bekapott jó kedvébe, ez megváltozott, most már csak 8-9 litert fogyaszt és hidegen nincs rendes alapjárat :) Így hogy olyan volt a hangja, mint a rekedt oroszlánnak, viszont már nem akart kiesni az első kerék, kölcsönadtam megszorult felebarátomnak, hogy hadd járjon vele pestre melózni a nagy hóba kopott nyári gumikkal. Montam neki hogy eszi az olajat, de nem nagyon érdekelte, úgyhogy amikor visszakaptam akor láttam, hogy megtett vele egy pár ezer kilómértert csontszáraz nívópálcával. Ezt is kibírta, hát kapott tesco 15w-40 et, nehogy nagyon elkényelmesedjen. Közben valaminek nekimentek és leesett az első lökhárító, amit cimbim viszarakott egy marék önnyíró csavarral, meg gipszkartoncsavarral, mert ugye villany és gipszkartonszerelő a szentem. A télen a méteres hóba 3mm es mintázattal csúszkáltunk, sokszor 30-40 esetleg 100 kilómétereket, olykor-olykor izzadó tenyérrel falfehéren meredten bámulva. A két sárvédőívet és a küszöböket megkajálta a sólé, mint a Macskajaj című filmbe a mangalica a Trabantot. Ezt megoldottam lopott sziloplaszttal, meg ilyen fújós festékkel ideiglenesre :) Közben kitavaszodott, jött a jó idő, siettem haza, olyan jó kilencvennel belenyekkentem egy kegyetlen kátyúba, szürkületkor. Elnéztem. Szálszakadt lett a gumi. Szereztem hát rá két újabb kopottat, az előzőkér már úgy is majdnem elvették egyszer a forgalmit a csúnya rendőrbácsik. A gumisnál láttam, hogy a rugó is el van törve, mondjuk már előbb is sejtettem. Lassan kikorhadt a cső a középső dobból, úgyhogy most ki is jár belőle, olyan hangja van, mintha üres kozervdobozt vonszolnék. Félek néha hogy leesik, de nem nagyon érdekel. Beraktam viszont egy poroltót, mert a hiba a benzintanknál van és azt kormozzák a forró gázok, úgyhogy biztos ami biztoss. A múltkor zörgött nagyon a jobb első ajtó, meg kellett húznom a csavarokat, már majdnem elhagytam. A régi riasztó szirénáját bekötöttem egy gombra, úgyhogy mostmár tudok prüttyögni a csajoknak, ha unatkozok. Az utastér gyakorlatilag mióta nálam van a rossz kipufogó miatt megtelik büdös füsttel, ezért a barátaimmal csak Büdöskének hívjuk ezt a valaha szebb napokat látott vasállatot.

Összességében a maga idejében szenzációsan jó autó lehetett, talán még most is jók a drágább darabok. Az alkatrészellátás nem valami lenyűgöző, az új cuccok árai olyan középkategóriában mozognak, bontóban meg alig van valami hozzá. Egyetlen beszerzési pontot találtam eddig, ami elfogadható, a Budapest Kabai utcában a Hondabontó és üzletet. De azért ez sem olcsó. Azóta is mindig nézegetem a hirdetéseket, és megnyugszom, hogy ennyiért nem lehetett volna jobbat venni ebből a tipusból. Ajánlani tudom a márka elkötelezett híveinek, sportosan vezetni szerető fiataloknak, de csak megfelelő árkategóriájú darabokat, amik nincsenek így elpusztítva, leharcolva. Ha valaki kevés pénzből szeretne jó autót amihez bőségesen van alkatrész és mindenki ért hozzá, vegyen inkább Zsigulit, vagy ha a fogyasztás számít nem a vezetési élmény, akkor egy jó kis öreg Suzukit. A gép a legvegyesebb érzelmeket tudja kicsalni az emberből, az egyik pillanatban köpködök és káromkodok, a másik pillanatban röhögve nyomom a gázt. Rémisztő, hogyha a fordulatszámmérő elhagyja a 4-es számot, a benzinmutató láthatóan elindul lefelé, úgyhogy csak lassan, de biztosan. Az árát szerintem nem érte meg, mert, elég lehangolóan ütött-kopott, eddig egy percig sem volt igazán jó, még sohasem hagyott ott sehol, bár nem lehet tudni, hogy nem-e a következő alkalom lesz. Az öreg nyugatikról tartott véleményemet nem cáfolta meg, inkább igazolta.

Hibalista

- Fagyálló - Lengőkar gömbfejek - Leömlő öntvény - Gyertyák - Első lökhárító - Gumik - - Összesen kb: 60 000 Ft. - - - Hibák amire nem futotta a keret: - - Kormány összes gömbcsuklója - Jobb első törött rugó, első lengéscsillapító - Állandó lyukak a kipufogón, karosszérián, - Nincs hidegen alapjárat - - Apróságok: - - Nem megy a napfénytető nyitója, és mostmár - a szélvédőmosó is egy literes ásványvizes üveg. -

Ide hordtam szervizbe

Én+barátaim

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Gabi (maszek)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1991
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 250000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? swift szegény fateromé volt , megvan még (imádom) Következő autója? 2101, 2103 vagy 2106 majd meglátjuk
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 1987

További ítéletek (87 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)