felfújt marketinglufi.........
Szöveges ítélet
Eltellt 2 év, és több mint 30 ezer km. Úgy gondolom most kiírom magamból tapasztalataimat,japán autó fanatikusként.
Kezdésnek annyit, hogy régóta motorozom is komolyabb gépekkel, és nálam az autó-motor nem csupán használati tárgy , hanem hobby, és elvárásokkal szoktam beleűlni-ráülni mindenre. Ezért fontos, hogy élmény legyen vele a közlekedés.
Autós pályafutásomat egy 92-es bukólámpás 323 f-es gt mazdával keztem, ami szerelem volt. akkoriban a 130 lóval, és az 1 tonnás kasztnival, remek futóművel, kitűnő tanuló autó volt. Eztután civic 1.6 benzinre válltottam (2002-es), na az volt életem egyik legnagyobb csalódása, minden tekintetben. 4 évig szenvedtem vele, műszakilag hibátlan, és megbízható volt, de valami gyalázatosan, gyenge, rossz futómű, és utálatot kiválltó idegesítő megoldások tömkelege jellemezte. ezért eladtam. ( nem tudom miért volt 4 évig nálam...)
Megfogadtam, hogy val színű honda többet nem, de bejött a képbe a 2003 utánni sedan 2.4-es types accord.
japánt akartam benzinest, kézi válltóval, ezeknek megfelelt, külsőre bejött ( a mai napig tetszik egyébként a külselye), mondom 2.4...190 ló, 6-os válltó, gyárilag types csomag gondoltam ez már biztos jó lesz nekem.
Hosszas keresgélés,és 5-6 pédány megnézése után találtam erre, első tulajos, műszakilag nagyon egyben volt, nem tudtunk semmibe belekötni, szép gyári volt a külselye, semmi tuning, megalkudtunk elhoztam. Kapott 18 colos gyári typr felniket, sötétítést, egy teljes polírt, és egy nagyszervízt, gyönyörűre meg lett csinálva.
Alapvetően műszakilag a mai napig, semmi váratlan nem ért, hibátlanul teszi a dolgát, a külseje tetszik de.........!!!!!!!!!
Jöjjön a lényeg amiért a címet adtam az ítéletnek.
Ugye az elején írtam, hogy gondoltam valamit a tipusrol, meg a műszaki adatokról, meg a nagy Honda feelingről...........ugyan az mint a civic, csak kicsit nagyobban.
A teljesítmény...papíron 190 ló..........pár hónap után rá kellett jönnöm, hogy mindn az utcán található hasonló teljesítményű kocsi reggelire megeszi..gyatra nyomaték, 4 ezertől történik valami, de messze nem az ami 190 lótol várható lenne. egy 1.6 100 lovas autóhoz képest jobb, de egy álltalam utált 150 lovas dízel reggelire megeszi, a nyomaték miatt.........
A futómű....gyári állapotban abszolút nem sportos, pedig types, a keményebb futóművel.és a typer kerekekkel, jól néz ki, de magyarországon használhatatlan, esik szét, kopog, elpattog. Egy mezei focus, vagy sima mazda 3 futóműve, és kormányzása kereken 1 fényévvel jobb.
Fék...1 nagyot lehet vele fékezni, megáll....4-et már nem, tehát egy kiadós szerpentines autózáshoz, iszonyúan kevés , elmelegszik, gyenge.
további nagyon idegesítő dolgok: elektromos gázpedál....késik a rakció, esőérzékelős ablaktörlő...1 szer sem sikerűl eltalálni az adott helyzethez ilő tempót......,
automata klíma.........nem részletezem.
Helykínálat....a civicben, ami kissebb kategória, befértem magam mögé, ha kényelmes volt vezetni, úgy hogy maradt 4-5 centi a térdem és az ülés között, itt semmi hely nem marad, neki ér a térdem az üléslapnak (184 cm magas vagyok 83 kg),a civicbe befért egy 150 cm es tévé hétulra állítva, ide nem fér be a kardánalagút miatt ( első kerék hajtásról beszélünk)........összességében kb 10-15%-al kissebb a hasznos tér mindenhol......
nyiszegő ropogó kuplung, folyamatosan, akármivel lesz bekenve leápolva, nyikorog........
nehéz.......
Szóval, aminek kinéz, és amiket írnak róla az a Marketing, aztán ha az ember beleűl elkezdi használni, és egyszer komolyabban megkergeti rájön, hogy semmi nincs a név mögött.....
Annak ellenére, hogy szép, megbízható, és jól fogyaszt (vegyesben 8,5-9 liter) semmi feeling nincs benne, ha valaki vár bármiféle élvezetet a vezetéstől a Honda mint márka durván kilőve a 2000- évek után. Már gyűjtök, a köv kocsi egy mps 6-os mazda lesz, vagy ha belefér egy z350 ............ha csak a-ból b-be akar valaki eljutni akkor jó kocsi, de arra van sokkal olcsóbb, és gazdaságosabb autó is, és nem is 1-2 tipus. Én mégegyszer nem venném meg, de A Honda mint márka nálam elvesztette a varázsát.
Update:
tegnap minden előjel nélkül kitört a bal első kerék.........csinált kb 2 kiló kárt....no komment...sem kátyú, sem kopogás nem hallatszott, csak elfáradt valami a futóműben...:)
Most ,hogy el akarom adni visszaszívok minden rosszat. Kedves Népitélet olvasó, az Accord Types 2.4 a világ legjobb kocsija. Ha lát egy eladót rögtön le kell csapni rá mert hiánycikk és nagyon jó gép!
Hibalista
- gyujtótrafó, futómű alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Magán, maszek..:)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 220000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | civic 1.6 | Következő autója? | 6 mps |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |