A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Ranger (2006)

Ranger 2.5 TDCi XLT Limited 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A vas szaga

Szöveges ítélet

14000 km van benne. Nézzük mi derült ki róla eddig.

Nem ismerem a többi pick-up-ot rendesen, véleményem erősen szubjektív.

Külső:
Nekem a pick-up az olyan legyen, mintha favagók tervezték volna baltával. Annyi krómmal, amennyi csak ráfér. Kicsit már ez is kerekedik, de azért még megfelelően szögletes. Ha a Nissan nem csinálna egyenorrt minden autójának tetszene az is, nade a Renault kapcsolat...
Ezen a verzión elől van egy kis plusz elem, a hűtőrács is elég jól néz ki, így a csövet nem eröltetem oda. A Mazda hátsó kereke fölötti lemez talán jobban sikerült, viszont a hátsó lámpája már túl ufo. Legyünk őszinték, a pick-up tervezőknek a hátsó lámpa érdekesre alakítása még nem sikerült egyik modellen sem.
A platóra szerelt kabin megöli az egész formát, a gyári bukócsőhöz meg nem gyártanak sík plató tetőt. Maradt az egyedi megoldás: rozsdamentes cső beszerelése és egy fekete tetődoboz. Kivállóan bevált. Elég méretes rámolni, alá a gané is befér, kb 5 perc le és feltenni. Ha egy magasabb holmit kell vinni, akkor odafér mellé, nem kell feltétlen előre tudni, hogy mit fogok vinni. És kinézetre is mókás: a pick-up form ais megvan, meg a bogárhát is.
A legszebb része a motorháztető a vezető ülésből nézve :)
Sajnos a színválaszték siralmas. Most, hogy kint van a még drágább változat, kicsit fáj a szívem, de ez van.

Belső:
A bőr ülések kényelmesek. Közepes termetű emberek hátul is utazhatnak, sőt a két gyerekülés közé az asszony még befér ha elöl a nagyi ül. Persze a hátsó ablakot érdemes elsötétíteni, különben a középen ülő napszúrást kap.
A kormány nagyon kényelmes, habár azért én még toltam volna bele anyagot. Ránézésre szép a szürke kis design elem, csak nem szabad tapizni, mert kiderül, hogy csak egy kis gagyi műanyag.
A műszerek mind nagyon jó helyen vannak, jól elérhetőek. Kormányról a hifi nem vezérelhető, de nekem nagyon nem is hiányzik.
Van egy halom pohártartó. Talán túl sok is. A kartámasz előtti csak rontja a tároló használatát. A kartámasz mögötti meg olyan, hogy egy fél literes palackot ha beletesz valaki, akkor a kartámaszt nyitni már nem lehet. Ráadásul a bőr borítás nagyon sérülékeny és cserélni csak egyben az egész kócerájt lehet horror összegért.
Az ajtó behúzó kezdetben kényelmetlennek tűnt, de mikor végre megtaláltam az optimális üléspozíciót, kiderült, hogy mégsincs rossz helyen.
Hosszú úton is kényelmesnek mondható. A könyök támasztása kiválló, és sofőrként nekem ez a lényeg. Az már kicsit kevésbé jó, hogy a bal lábnak nincs kialakítva egy koptatólap, pedig jól ki lehet nyújtózni.
A gyárilag adott gumiszőnyegek kritikán aluliak. Már rongyá szakadtak.
A jobb oldali kis kihúzható tálca elsőre vicces dolog, hasznos is lenne, de nem sikerült jól a tervezés. Azért nem haszontalan. A kesztyűtartó nem hatalmas, de éppen megteszi. Azt ugyan nem értem, hogy az vagy a kartámasz miért nem lehet hűtött. Persze megoldható, mert a kartámasz zsebe akkora, hogy egy kis hűtőszatyor pont belefér.
A napellenző jó, habár picit igénytelen kivitel.
A szél az ablakon rendesen bevág, ezért egy légterelő beszerzése nem kidobott pénz.

Menetben:
Mindenki azt írja, hogy 2000-ig semmi nyomaték. Lehet én vagyok nagyon úrvezető, de szerintem pont jó. Nem startol csikorogva a lámpánál, de nem is arra való. Van benne erő rendesen.
Terepen nagyon nem nyúztam még, valószínűleg nem is fogom. Pakolni viszont kivállóan lehet. A plató mérete persze ezeknél az extrakabinosoknál épp rövidebb 10-20 centivel az ideálistól, de hát valahol határt kell húzni. Azt viszont nem értem, hogy a hátsó ajtóba miért nem lehetett egy zárat szerelni?!
A tolatóradar eleve nagyon mókás, hogy a hátsó krómcsőben van. Jól is működik, amíg szép idő van. Ha viszont kicsit is retkes már nem tud semmit.
A középső tükör egy vicc, lehet le is szedem. A két oldalsó viszont tökéletes. Átülve a másik autónkba kész rémület az a zsebtükör amiben hátranézek. A tükörfűtés kispórolása viszont ismét egy rossz pont.
A lámpák fényereje nagyon jó. A belső világítás dettó. Van lábtér fény, kis olvasólámpák hátul és még egy kis fény a CD tok tartó helyen is. Apropó CD. A 6 CD-s dolog nagyon jó. MP3-at jól kezeli, sajnos ogg-ot nem. A hangrendszer éppen átlagos. Döng rendesen, hangosan is jó, a beállító gombok egyszerűen kezelhetőek. A rádió kiválló. Viszont az előre programozott hangszinbeállítás hiánya sokat ront a használhatóságon. Ki az aki nekiáll állítgatni, amikor a gyerek beül és a Cannibal Corpse-ot Süsü váltja. USB aljzat sincs.
Van viszont két 12V. Meg terepműszer. Ami mókás, de inkább csak szép.
Az övek kényelmesek. A hátsó középső csak kétpontos. Ez kár. Az övek visszahúzását megoldó mérnöki produktum csak egy gyenge kettes. Nem értem, hogy egy ekkora autógyár 2007-ben még nem tudja ezt a problémát megoldani?!
A kormány jól működik, de nem áll egyenesen. Már elvittem megnézetni. Állítottak rajta, de semmit nem ért. Persze lehet én vagyok az amatőr, több forrásból hallottam, hogy azért ez teherautó, nagyon més gumival, mint egy személyautó, ne várjam tőle ugyanazt. Hát... De az egyenes tartása és a fordulékonysága megfelelő, egy újjal vezethető.
A váltó elsőre furcsa volt. De most azt kell mondjam, hogy ha nem kellene néha dugóban araszolni, nem is sírnék az automata után. Öt fokozat, az én stílusomhoz pont jól elosztva.
Ami meglepő egy terepjárónál, hogy összesen ha 2 liter szélvédőmosó fér bele. Azért ez röhejes. Télen hetentre tölthetem bele.

Költségek:
Eddig a tervezetten felül költeni nem kellett rá.
Egy téligumi szettet kapott az autó. A gyári nyári is jól működött, a télinek vett Pirelli is teljesen megfelelő.
A figyasztása a nyári időszakban jobb volt a vártnál, 8.3-as átlag. A hideg idő eljöttével azért ez romlik, már bőven 9 felett van. Sztrádán 6-800 kilóval a platón, teljes családdal a fedélzeten, 130-as tempónál sem eszik 9 fölött.

Ítélet:
Nekem ez az autó egy régi álom volt. Nem csalódtam benne, máris a szívemhez nőtt.
Azóta kicsit a Nissan és a Toyota is megtetszett már külsőre, de nyomába sem érnek ennek. Szerintem. A sofőrülésben ülve nagyon kényelmes és jól vezethető autó.
Leszámítva azt a néhány kispórolt extrát jól felszerelt. És nem kellett a vásárláskor szomorúan lemondani az "x"-elős listából semmiről, mert olyan nincs is.
És hát mégsem egy japán csoda, hanem egy Ford. Ha ez számít valamit :)

Hibalista

- - az iránytűt nem sikerült kalibrálni, garanciális csere
- - az index valamiért átkattan szűk kanyar után, garanciális csere
-

Ide hordtam szervizbe

Dunakanyar Autóház, Vác. Első benyomás kicsit rossz volt, de végül jó kedvvel távoztam az első olajcseréről. Azért azt nem egészen értem, hogy a Ford szervíz miért is kínál az előírt Ford olaj helyett Shell olajat, mondván az olcsóbb. Sebaj, én szereztem a Shell árának feléért Fordot nekik.
Azóta még volt egy-két találkozásunk. Kedvesek és rendesek, csak lassan haladnak a dolgok.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Avensis 1.6 sol, 1998 Következő autója? Ez veterán lesz
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Ranger 2006 (2006 - 2007)

További ítéletek (10 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)