A dinamikus luxus
Szöveges ítélet
Az autót egy debreceni nagyvállalkozótól vettem, aki egy debreceni multi management tagjától kapta jutányos áron. Álom vétel volt, még talán ilyet nem is láttam és szerintem nem is fogok. Mivel Budapestre jártak a kocsival céges ügyekben, itt próbáltam ki az autót, majd egyik hétvégén vonattal lementem Debrecenbe. Írtó korrekt átadás-átvétel! Kijöttek értem az állomásra, az autóról adtak számlát (céges volt), tele volt a tank, volt rajta pálya matrica, az autó poliroztatva volt, hátul a téli gumik betéve, az autó kitisztítva, teljesen el voltam ájulva...
Az autó ghia executive modell SCI motorral. Bőr és automatán kívül full extra. Ami nekem döbbenet volt a hátsó ülések is fűthetőek voltak, ami azért volt jó, mert akkoriban született a gyerek, télen hátul kellemes volt asszonynak a s..ge alá befűtenie. A másik döbbenet a két motoros első ülés alatt ülés szellőztetés, hosszú úton elég jól jött, bár a galamberegetést senkinek nem ajánlom, mert a belső légtér levegőjét keringeti, gondolhatod... Az autó megvásárlása előtt néztem fórumokat, ahol 12-13 literes fogyasztásokat írtak, ez nemigaz! Városon belül 4km-es távolságban dolgoztam, 10 fölé nem ment télen sem a fogyasztás, bár ez lehet, hogy a fejlesztett SCI motornak köszönhető. A motor baromi meglepő! 3500 fölött olyan, mintha egy turbó kapcsolna be (persze nincs!) és iszonyatosan kezd húzni az autó, a 130 LE-höz képest jól megy a gép nagyon, bár nyilván az 1,4tonna nem versenyautó, de asszonnyal, gyerekkel rakpart, Soroksári út nagyon durván szedi a lábát. ÉS: ha akarod, nyugíjasban is nyomhatod, SCI motornak köszönhetően ez a gép simán elmegy 45 környékén 4-esben!!! A 6. fokozat viszont szerintem nagyon gyenge, csak arra való, hogy tempomattal sík terepen menj adott sebességgel, mert 6.ban gyorsítani egyáltalán nem lehet, emelkedőn pedig, ha pályán jött egy merci 180-al, aki miatt meg kellett húzni 130-nál, az tuti visszaváltás. Fogyasztás pályán szerintem nagyon jó: 8 alatt átlagos csomagokkal, 4 felnőttel, totál megpakolva tempomattal is csak 8,5, ami ekkora monstrumnál szerintem brutál jó. 2 év alatt nem nagyon volt hiba, csak egyszer földúton toltam neki kicsit keményebben és eltört a rugó, illetve volt egyszer a hátsó kereszthídon lévő silentek cseréeje. Csak ford van, 1db. 6000, 4 kell belőle. Mivel az autót szinte csak városban használtam, eltömődött a légtömegmérő, tisztítás nuku,csere. Ami vicc volt, hogy a komuter azt írta ki, hogy menjen 4-es fokozatban 100km/órás sebességgel 60 percet, majd állítsa le. Ezt megtettem, a motorchek lámpa el is aludt, de a probléma visszatért, ezért kellett cserélni. 70.000 jó magyar ft. Az antenna hajlamos úgy berosdásodni, hogy le sem jön. Egyszer vittem gépi mosóba, ahol nem jött le az antenna, kutastól kapott kombinált fogóval szépen le is törtem... Ez, mint később kiderült nagyon nagy baromság volt, mert bontott antenna nincs, hiszen a ghia executive modellekben gprs erősítős antenna van 30.000-ért, drága mosás volt... Összességében az autó egy álom, de aki ilyet vesz, készüljön fel, ha elromlik valami, brutál költségek vannak (dupla kipufogó dob, sport megerősített futómű, csak gyári alkatrészek, stb.) és azt kell szerintem észrevenni, hogy szinte prémium kategóriás kocsikkal vetekszik a szervíz költsége... Amúgy, ha nem kellett volna a pénz, még mindig ezzel járnánk...
Hibalista
- légtömegmérő, jobb hátsó rugó, kereszttartó bak silentjei
Ide hordtam szervizbe
Kispesti ford
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 161000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |