A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Fiesta (1989-2001)

Fiesta 1.25 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Másodszorra is Fiesta

Szöveges ítélet

A 2001-es MK5 már a második Fiestám, az első egy 97-es, MK4 gép volt (Népitélet: "Hétköznapi ritkaság"). Miután azt eladtam, több kocsit (Swift, Almera) is megnéztem, de mégis erre esett a választásom, mert az előzővel meg voltam elégedve és mind küllemében, mind felszereltségében ez volt az ideálom - kis szárny, duplaküllős alukerekek. Csak a tetőablak hiányzik.

Tehát ez már a faceliftes változat, kivülről csak a gépháztető, az első lámpák, a lökháritók és az oldallécek változtak, ezektől valamennyire markánsabb lett az autó megjelenése. Belülről más lett a müszerfal és ajtók szine, az enyémben fehérek lettek az órák, digitális a km-számláló (a magasabb kategóriás, azonos évjáratú, etalonnak számito Corollaban mechanikus...), elöl megkapta a Focus üléseit, kényelmes és kellő oldaltartást nyújtanak, a kárpitozás is szebb lett. Az ajtón lévő könyöklő túl keskeny ahhhoz, hogy kényelmesek legyen a kéznek.

Ebben fél decivel kisebb, de 16 szelepes motor van, 50 helyett 75 LE-vel. A két motor karakterisztikája nagyon különbözik, ezt a motort már érdemes pörgetni, akkor érezhetően megjön az ereje (2000-től már húz, kellemes motorhang kiséretében), elég jó vele gyorsitani. Érdemes 60-ig várni az 5. sebességgel: az 1600 és 1800-as fordulatszám közötti tartományban furcsa hangot ad, de alapjáraton, gáz nélkül is elgurul 2-es fokozatban rángatás nélkül. Végsebessége óra szerint, sik terepen 165 kmh (4900 rpm), ami alig jobb a papiron sokkal gyengébb 50 LE-snél, de legalább ilyenkor is stabilan fut. Hétköznapi tempónál klima használat nélkül rugalmasnak mondható (Almera 1.4 87LE-t rugalmasságban megveri), de nagy sebességnél már gyenge, 120-160 ideje 28 mp....

Ezen is van szigetelés a gépháztetőn, mégis valamivel hangosabb az autó, mint az előző Fiestán, ami hihetetlenül halkan ment viszonylag nagyobb tempónál is. Valószinüleg a motor miatt van, de lehet hogy spóroltak a modellfrissités során a szigetelőanyagon is, mert pl a csomagtartóban található filc sokkal vékonyabb, mint az MK4-ben volt. Ennek ellenére a kormányzás, sebességváltás miatt ugyanolyan élvezetes vezetni, az autónak ez a két legnagyobb erőssége. A feszes futómű következtében az úthibákat is észre lehet venni, de ez jó kompromisszum. Nagyon direkt a kormányzás, szinte nincs holtjáték. Továbbra is kellemes fogású a háromküllős műanyag kormánykerék, az ajtók könnyen csukódnak. Kicsi a fordulóköre és jó a kilátás minden irányba, főleg hátrafelé a modern kocsikhoz képest.

A háromajtós formája nekem tetszik, bár a kora 90es évek dizájnja köszön vissza, a többi kortárs autó modernebb. A hátsó utasoknak igen kevés helye van, de elöl elfogadható a térkinálat, az új ülésekbe öröm beülni. Csomagtartója használható méretü, aszimetrikusan dönthetők az ülések.

Az Fiesta az ADAC törésteszten jól szerepelt, az NCAP-n viszont csak 3 csillagot kapott, egy mai modell biztonságával nem veheti fel a versenyt. Aktiv és passziv biztonsága érzésre rendben van (4AB, "megfelelő" fékek), azonban a tompitott fényszórók nem világitanak elég messzire és nincs hátsó fejtámla. Nem tetszik, hogy a csomagtartót belülről csak leállitott motorral lehet nyitni, valószinüleg a menet közbeni nyitás elkerülése miatt. A tükröket csak mechanikusan lehet állitani, de ez nem okoz problémát. Szép a beltér világitása (müszerfal, e.ablak gombjai), az óráknál már nem olyan jó, hogy felülről vannak megvilágitva, ami árnyékot vet. Sajnos a hátsó oldalablakokat rögzítő zsanérok gombjai rozsdásodnak és ez meglátszik az üvegen is - nem szép.

Városi fogyasztása jobb, mint a nyolc szelepesé volt, országúton klima nélkül 6,1-t fogyaszt normál tempónál, de mértem 5,66-t is vegyes felhasználással (téli városi dugózással, országúttal, kevés autópályázással). Folyamatosan végsebességen (160 korul 20 percig) autózva a fogyasztás 14 literre jött ki :) A tank 42 literes.

Ajánlom mindenkinek, aki egy mozgékony, olcsón fenntartható és nem utolsó sorban élvezetesen vezethető kisautót szeretne a Swift-nél igényesebb kivitelben. Bár örülök neki, hogy ritkaság, kevés ilyet látni a hazai utakon. Angliában mint minden Ford, a Fiesta is bestseller volt, itthon - valószinüleg leginkább a túlzott ára miatt - igen kevés fogyott. Az utolsó teljes évjáratban, 2001-ben mindössze 147 darab Fiestát adtak el itthon (vö. 2005: 6000+ db), a jelenlegi autók zöme külföldről behozott, mint ahogy az enyém is. Az előző gépem német eredetű volt, a jelenlegi viszont olasz - ennek hátrányát még nem tapasztaltam.

Frissites: Elerkezett a 100 ezres szerviz ideje, majdnem ekkora ktggel. Fékbetétek, szürők, olajcsere, vezérmuszij, hosszbordás szij., gyertyák lettek kicserélve. A stabilizátorrudakat még nem kellett kicserélni. Néhány orvosolandó hiba még maradt az autón: klima NÉHA büdös, ha lekapcsolom - nem maradt ido a fertotlenitesre, fütés NÉHA bekapcsol, ez nagyon idegesito, csak ujrainditas segit neki! Más problémáról nem tudok beszámolni. Nem hozza a madeinjapan minőséget, de összességében megbizhato autónak tartom, nemsokára megyek vele nyaralni, kb 5000 km-es út vár rá...

Frissités2: Megvolt a nagy út (5500 km, Szicília), az autó megpakolva, 3 személlyel kitűnően birta a nagy távolságot, hibátlanul tette a dolgát. Nagy emelkedőn ugyan érdemesebb volt kikapcsolt klimával menni, de teljesen meg voltam elégedve a géppel, az autópályán (110-130 között autózva) 6,7-et fogyasztott. Jól jött a műszerfal érdekes kialakitása, mert az anyósülésen utazó előrrébb tud ülni, így egy kicsit több hely marad a hátsó ülésre száműzöttnek. Annyira azért nem volt vészes hátul sem, az utas nem panaszkodott :)Sofőrként még hosszabb távon is kényelmes volt az ülés.

Frissítés3: Remek dolog a km-számlálót szervizállásba kapcsolni és digitálisan látni a pontos sebességet, fordulatszámot, egyéb adatokat. Nem annyira remek viszont, hogy a kijelző mögött nemrég kiégett a világítás.

Frissítés3: 9,5 évesen, 127 ekm-rel nincsprobléma az autóval, nem romlott el semmi. Klímatisztítás után a rendszer tökéletes, fűtéssel sincs gond. Bár mostanában keveset megyek a kocsival. Hidegben a motor kellemetlen hangú, míg be nem melegszik.

Hibalista

- Komoly hiba nem volt. - Jobb ablak szorul valahol, akadozva indul lefelé. - Műszerfal digitális kijelzője mögötti világítás kiégett. - Fűtésnél előfordult hogy nem lehetett kikapcsolni.

Ide hordtam szervizbe

Ismerős utószerelő

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2001
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 85000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 27000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Fiesta Következő autója? Fiesta 2009, Ceed kombi, Mondeo kombi, Note
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Fiesta 1989

További ítéletek (124 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)