A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Escort (1990-2000)

Escort Ghia 1,6 16V 

Az ítélet értékelése
4,6(5 db)

Öreg autó nem vén autó, avagy luxus és biztonság olcsón

Szöveges ítélet

Ford Escort 1.6 16V Ghia (1997)

Öreg autó nem vén autó, avagy luxus és biztonság olcsón

Amikor használt autó vásárlására adtam a fejem, nem autótípust kerestem, hanem meghatározott felszereltséget, a lehető legalacsonyabb áron: ABS, dupla légzsák, és légkondi volt az álmom, egy kb. 12 mp-es (0-100-ra ) gyorsulásra képes aggregáttal. A pénzügyi helyzetem 1 millió körüli vételárat engedett meg.
A felhozatal nem túl fényes, ami szóba jött, Toyota Carina/Corolla, Opel Astra F, és Ford Escort a múlt század végéről. Minden modell elérhető viszonylag mozgékony1,6-os mocival, de a fenti három extra nagyon ritka egyben, vagy nagyon sokat futott egyedekben van meg. A Toyota drágának tűnt, 1-1,3 millió alatt nem akarnak megválni tőlük. Az Astra és az Escort vannak egy szinten, de amikor először találkoztam Ghia Escorttal, célirányosan már csak ezt a kivitelt kerestem.

Tetszik a harapós megbízható, de nem túl takarékos motor összhangja a precíz váltóval. A fékek kimondottan jók, jól működnek együtt az ABS-szel. A felfüggesztés lehetne jobb, de józan autózáshoz biztos partner így is. Az utastér praktikusan variálható, a helykínálat jó. A légkondi hatékony, 5-10 mp után jéghideget fúj. 10 éve hibátlanul ketyeg, a fogyasztást nem sokkal dobja meg (+0,5 l/100km). A Ghia kivitel apró poénjai megszerettetik az autót nagyon hamar (sok funkciós ablaktörlő kapcsoló, elektromosan fűthető első szélvédő, fabetétek, börhuzatú kormánykerék, deréktámaszos plüss ülések). A főbb elemek kitartóak, minőségiek és 10 évesen is kifogástalanul működnek (motor/váltó, légkondi, ABS, légzsákok, utastér kárpitjai). Egyedül a rozsdásodásra hajlamos karosszéria és az érzékeny, nem túl strapabíró futómű bosszantó. Részletesebb leíráshoz olvasd tovább!

Látszólag hétköznapi autó, de valójában nagyon is gazdagon felszerelt és különleges élményautó. A felszereltsége mai szemmel nézve is gazdag: ABS (4 csatorna, 4 érzékelő, BOSH-rendszerű), dupla légzsák (pirotechnikai övfeszítővel, 15 éves csereperiódussal), légkondi, ködlámpák, deréktámaszos, magasságában is állítható plüss ülések, a hátsó ülések 40/60 %-ban osztottak, dönthetőek, és könyöklővel szereltek, faberakás a műszerfalon, a váltókulisszánál, bőr borítású kormánykerék, állítható kormányoszlop, színre fújt, fűthető és elektromosan állítható külső visszapillantó tükrök, elektromosan fűthető első szélvédő és ablakmosó fúvókák (igazi ritkaság és nagy királyság) elektromos ablakemelők (a vezető oldalon automatikus), mechanikus, dönthető és csúsztatható, napfénytető napellenzővel, duplán reteszelhető központi zár (Ford találmány, a raboló, ha kinyitja az ajtót és magára zárja akkor azok belülről nyithatatlanok maradnak) belülről nyitható csomagtér fedél safe funkcióval (a csomagtérnyitó bowdent ki lehet iktatni a csomagtérből és mivel a dönthető üléseket is csak innen lehet kioldani, így a csomagteret az utastérből nem lehet megközelíteni - jól jön sunyipityuk ellen), késleltetett utastér-megvilágítás, lábtér világítással, indításgátló, krómozott hűtőmaszk, színre fújt lökhárítók, és még sorolhatnám.

Aki használt Escortot szeretne csakis Ghia-ra vadásszon!

Vásárlási tapasztalatok: a ’97-’98-as Escortok általában újra fényezve, nagy futásteljesítménnyel, vagy totál lelakva ácsorognak a kereskedésekben. Mivel öt számjegyű a kilométer-számláló, ezért a vásárló nem tudja megítélni hányszor fordult már át a számsor. Ezért javaslom a Ford márkakereskedések beszámított autóit, ahol általában ismerik az előző tulajt, vagy ha szerencsénk van a tulajdonossal érdemes üzletet kötni, aki minden az autóval kapcsolatos számlát, ócska alkatrészt egyéb érdekességet meg tud osztani velünk. (6 hónapig keresgéltem a párommal, mire kifogtam egy szép állapotút.)

Az Escortok tetejét néztem meg elsőként, ott a C-oszlop és a tetőlemez határán van egy kis árok. A fényezők a maszkoló szalagot ide ragasztják, itt ordít, ha fújva volt a kocsi. A küszöbök és a hátsó kerékív következett. Az Escort küszöbe és főleg a hátsó kerékíve hajlamos a rozsdásodásra. Ha nagyon gáz a küszöb, álljunk tovább! Ha elmegy, és a kerékívek is csak kicsit rozsdásak, nincs gond. Ha nagyon szép minden elem fényezése az gyanús: vagy nagyon megkímélt a paripa, vagy frissen van mázolva.

Ha a kasztni ok, jöhet a motor. A ZETEC motor időtálló, strapabíró. A legkevesebb gond a motorral szokott lenni, még a leglepukkantabb vasak motorja is pöccre indul és finoman duruzsol. Nem úgy a futómű! Az Escort gyenge és érzékeny futóművel rendelkezik. A hátsó tengelyen is, de főleg az első lengőkarok szilentjei 10 év alatt bizony megadják magukat. Ha nem egyenesen fut a gép, ha zörög, vagy nyikorog valami, akkor tipli, vagy alku. Ha valaki préselésről, kis és nagy szilentről, toronycsapágy-cseréről mesél, vagy mutat be számlát, az jó pont. Egyébként, ha minden klappol, minden kapcsoló működik, minden szép és jó, meg lehet venni a vasat. Van egy zavaró apróság a sebességmérővel is. Általában táncol a mutató. Én két autóról is lemondtam, mert azt hittem szét volt szerelve és piszkálva volt a szerkezet. Utóbb kiderült, hogy a kenetlen spirál és a könnyen elkopó meghajtó-fogaskerék okozza a hintázást. Az Escortnál nem ritka hiba.

Tulajdonságok:

Motor: meg vagyok elégedve. Szinte azonnal beindul amint a kulcsot elfordítom. Jó a melegítő program, feleslegesen nem pörög a motor. Hidegen erőtlen, de 1 perc alatt bemelegszik. A saját 115 e. km-t futott motoromnak semmiféle rendellenes hangja nincs, vajpuhán muzsikál. Városban alacsony fordulaton is jól húz. Országúton inkább a magasabb tartományt kedveli, élvezetesen lehet harmadikban előzni vele 4500-5000-ig kipörgetve. Autópályán 130-cal röhögve, 150-ig csuklóból, 150 felett erőlködve nyomul, 170-nél elfogy a kraft. A fogyasztás nálam 7-9 literig bármi lehet, a városi és országúti használat függvényében.

Váltó: a rükvercet kivéve pontos precíz, jó áttételű, inkább haladós, nem pedig takarékos. A váltókar nagy utakon jár, de könnyedén, határozottan lehet tologatni. Az egyes, kettes kifejezetten kellemes, meglepően könnyedén kattannak be helyükre a fokozatok a legnagyobb dugóban is, még ha gyakran is kell kapcsolgatni. A kuplungpedál könnyen jár, jól lehet vele dolgozni.

Fékek: Harapósak, jól adagolhatóak, kis pedálerővel dolgoznak. Hegymenetben sem gyengül észrevehető mértékben a fékhatás. A blokkolásgátló nem ideges, hagyja tapadni a gumiabroncsot, más ABS-szes kocsihoz képest kicsit csikorgósra veszi a figurát, ami nekem tetszik, mert nem csökkenti túlságosan a fékutat.

Felfüggesztés: kimondottan olcsó és egyszerű szerkezetek elöl hátul. A rugózás feszes, nem sportos, de nem is lágy. Nem bólogat, nem dől, viszont alattomos oldalszél érzékenységével és túlkormányozottságával okoz néha meglepetést. Átlagos használatban jól működik. Az egyenesfutás jó, a szervó sem túlzott.

Kasztni: Az idő vas foga kikezdte már itt-ott, de alapvetően nincs 10 év után sem komoly rozsdásodás. Az enyém alapszínű, gyémántfehér. Tapasztalataim szerint a metál fényezések jobban bírják. A hátsó kerékív, a küszöb és az első kerék mögött a sárvédő-lemez korrodál leghamarabb. Az én autómon az üregvédelem egyszerűen kiszáradt. Szerintem ez okozza a 10 év körüli Escortok gyors szétrohadását. Megelőzendő a bajt, érdemes pótolni az üregvédelmet. Az ajtók alja jól bírja, de a csomagtérfedelet, gépháztető éleit érdemes leápolni.

A vétel előtt én Ford márkakereskedésben felmérettem az autót, 6000 Ft-ért megmérték a féket, a lengéscsillapítót és megállapítottak egy pofátlan eurotaxos árat. Nem tűnt fel nekik a teljesen kifordult szilentblokk, a szétkorrodált hátulsó alvázmerevítés, és a tulaj által bevallott javító fényezés a motorháztetőn, lökhárítón. Mindazonáltal érdemes volt felemeltetni a kocsit, így újabb alku tárgyát képező hibákra derült fény.

Hibalista

- Nálam felmerült hibák: vízhőfok-mérő szonda (5000 Ft), ablakmosó fúvóka (1200 Ft), első lengőkar szilentjei (alkatrészek: 8000 Ft, munkadíj: 10 rugó, futómű állítás: 5500 Ft)
-
- Preventív munkák: cseréltem szíjakat, olajat, szűrőket (20 ropi). Üreg és alvázvédelem felújítása (20 guriga). Fékolaj, fékbetét, féktárcsa 30.000.
-

Ide hordtam szervizbe

Mitsubishi Tóth, Szolnok

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1997
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 112000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 21053 Következő autója? Ford Focus
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Escort 1990

További ítéletek (293 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)