Megbízható szélvész...
Szöveges ítélet
Csak az vegyen Escortot, aki szeret bütykölni... Nem gúnyból, vagy haragból mondom, mert ez a koxcsi meghálálja, ha törődnek vele. Csak az alapjárattal nem tudtam eddig zöldágra vergődni. Alapjárati motor (pótlevegő tolattyú) csere volt 30000 Ft körül, de most már tudom, hogy időnként tisztítani kell.
A kuplungot azért kellett cserélni, mert az előző tulaj leégette, és amit helyette beraktak (LUK) fordítva tették be (mármint a tárcsát), és két év alatt újra elkopott a
kinyomóvilla pedig eltörött (vagy elkopott a fordított beszerelés miatt).
Egyébként most 10 éve a kicsike, én kicseréltettem benne az első -még gyári- lengéscsillapítókat (előző műszakin szóltak, hogy már csak 60%-osak, és az egyik folyt is) 2x13.000 Ft, az első gyári tárcsákat és gyári betéteket, meg a 4 gumi fékcsövet (tűréshatáron voltak a tárcsák) 16.000 Ft + 8.000 Ft + 10.000 Ft, most jön majd a hátsó fékdobok és pofák cseréje, ennek anyagköltsége nagyjából 30.000 Ft-ból kijön. Ja, és az első fékcsere után főfékhengert kellett cserélni még kb 8.000 Ft-ért, mert a régihez volt agyonkopva, és nem akart fogni az Istennek se. Biztonság kedvéért vezérműszíjcsere komlpetten (ennek anyagára a CROMAX-nál szettben kb. 23.000 Ft) illetve a generátorszíjat is lecseréltük görgőkkel feszítőkkel + vízpumpával együtt.
És ami nem a kocsi hibája, sokkal inkább a fővárosi utaké: a lengőkar szilentek, alsó gömbfejek és a függőleges stabilizátor rudak cserélve lettek. Ezek is gyáriak voltak (9 évesek), most újra csendes a futómű.
Hátsó sárvédőív... Nem tudom garázsban tartani, ezért egyik oldalon már megjelent a rozsda. Szándékaim szerint mindkettő ívet kicseréltetem majd. Ami még idegesítő, hogy túl lent van az eleje, nekem már kétszer is sikerült valamibe beakasztanom és eltörnöm a lökhárítót, pedig nagyon odafigyelek! Utángyárott alapozott lökös 12.000 Ft az Iharos és Gollernél.
Elsőre így túl soknak hangzik, amit rá kellett költeni, de egy 10 éves verdát már gondozni kell... Viszont nagyon kényelmesek a plüss ülések, nekem tetszik a belseje, lehet vele agresszívan és nagyon öregurasan is vezetni, kanyarban nem tudom kihozni a sodrából (sínautó?), 1800-2000 környékéről már húz, 4000 fölé nem kell pörgetni (nem úgy, mint a mai autócsodákat...). Ötödikben 50-nel városban nyugodtan lehet döcögni, és (óra szerint!) 195-tel is tud menni... Fogyasztása jó: Horvátország oda-vissza, légkondival, hegyi szerpentineken, autópálya szakaszokkal, keményen megpakolva 7,0 liter/100 km. Városban persze 10 literig is fel lehet küzdeni, de 8-8,5 literrel megoldható a téma.
Valahogy érzem, hogy nem fog cserbenhagyni. Most van benne 130.000 km, kb. ugyanennyi még belefér.
Összehasonlításképpen: az F Astra futóműve csendesebb és sokkal lágyabb, az 1.6-os Swift pörgősebb (de az 200 kilóval könnyebb is), az Octavia nem ennyire stabil az úton és 1,6-os motorral lomhább is. Szerintem...
Ha valaki ilyen kocsin töri a fejét: csak garázsban tartottat vegyen, Zetec motorral, lehetőleg rendszeresen karbantartottat.
Hibalista
- alapjárati pótlevegő tolattyú, gyújtókábel szett, indexkapcsoló, kuplungcsere, főtengely szimmering csere (olajszivárgás miatt)
Ide hordtam szervizbe
Tóth István, Bp. XI., Csorbai utca
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 98000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Focus, Mondeo |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |