A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Talento (1989-1994)

Talento 1.9 d 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Nagyméretű végbélkúp

Szöveges ítélet

Mindíg is mikrobusz párti voltam, mivel átlátni a forgalom felett, bármit be lehet (nem pakolni vagy rakni, hanem dobálni) a bendőjébe, továbbá az öcsém sportkocsijával az ökörködésre irányló igényeimet kiéltem már.
Megvettem 1 milláért. Minden rendben volt, nem lelakott, műszakilag is oké. A hátsó 2 sor, összesen 5 ülése széthajtható, ekkor hatalmas a raktér, amúgy 8 személyes, tehát igazán praktikus. Előző tulaj távozik, beülök és nem tudom elfordítani a gyújtáskulcsot. Na, mondom, jól kezdődik basszameg de nem gond 25 perc próbálkozás után sikerült. Egy ideig még csinálta, aztán elmúlt a probléma.
Az eredetvizsgán nem találták az alvázszámot (AF-es csak akkor még nem tudtam, hogy ez nem kifejezetten egy értéknövelő tulajdonság) Beindul a folyamat, közlekedésfelügyelet stb. Mindent kifizettem már, amikor egy idióta fényező véletlenül megtalálta a számot. Kurva boldog voltam, bár az addig az új alvázszámra befizetett összeget buktam. Némileg rontott a közérzetemen az a tény, hogy az újonnan fényezett darab valami förtelmes hányadék volt de ez irányú firtatásomra a szaki közölte, hogy szerinte jobb, mint volt. Na, gondoltam semmi baj, leköptem egy vajassal a tagot és mielött odaértek volna a komái kénytelen voltam távozni.
Kis idő elteltével a kuplung is szarakodni kezdett, tehát elvittem egy másik szerelőhöz, aki korrektül kicserélte de olyan áron, hogy azért az annya bármit megtett volna nekem. Szóltam neki, hogy ázik a szélvédőnél a kocsi, tehát azt is csinálja meg. Arra gondoltam, hogy szigetelje körbe valami spéci anyaggal és ezt mondtam is neki. Nem ez történt. Elvitte a karosszériás haverjához, aki új oszlopot hegesztett, meg mit tudom én, még miket de a szigetelést nem csinálta meg. A kocsi továbbra is ázott, viszont a műszerfal tele volt festékpor pöttyökkel, mivel kéretlenül le is fújta a gyökér. Mondom neki, hogy ez mégis mi a jó kurva anyád, hogy csupa festék a műszerfal? Holnap jöjjek, estére, megoldja. Megoldotta: csiszolópapírral leszedte. Este nem vettem észre és azt sem tudtam hol lakik, mert a szerelőnél beszéltünk.
( itt meg kell jegyeznem, hogy a világ legjobb műszerfal-ápolója egy Armor all nevű egyszer használatos szivacsdarab 300 forint körüli összegért, ami eltüntette a csiszolópapír szó szerint bevésődött nyomait)
Azóta összefolynak az események.
Gyakorlatilag hetente van valami meglepetése számomra az autónak. Ez alatt a pár év alatt 1.5 millió lett ráköltve. Külön érdekesség, hogy a rendszeres elektronikai hibák a szerelőnél megszűnnek, tehát nem lehet kimérni őket. Egy alkalommal, amikor elegem lett belőle, hogy kb fele arányban hajlandó a kulcs elfordítására reagálni a gépezet, elvittem elektromoshoz, hogy mégis hol van a kontakthiba. Másnap megyek érte és közli a gyerek, hogy 127 alkalomig bírták az idegei az indítózást és mindannyiszor azonnal és hibátlanul működött. Oda is jött, elöttem beindította vagy 5-6 alkalommal és mondta, hogy csak akkor tud segíteni ha nem indul. Ez teljesen értelemszerű, mivel így nincs mit keresgélni ugyebár. Szóltam neki, hogy figyeljen, mert most jön az attrakció. Biztosra mentem. Beülök, kulcs elfordít:semmi. Ismét elfordít:semmi. Megint odajön, indítózik és ismét hibátlanul indul. Akkor azt mondta, hogy várjam meg, amíg teljesen tönkremegy és akkor jöjjek vissza, mert ez őt nagy mértékben idegesíti és nincs ideje az ilyen ésszerűtlen hülyeségekre. Megértettem az álláspontját és leléptem.
Évekkel később (amikor már a generátor, a fesz. szabályzó és az önindító is fel lett újítva vagy ki lett cserélve) kiderült, hogy az akksi, bár sosem merült le de ahhoz mégiscsak gyenge volt, hogy mindíg megbízhatóan indítson. Ez is egy rejtély de az akksi csere után nem csinálta ezt többet.
A szerelők mind gyíkok, elektródát kellene erősíteni a heréjükre, hogy rendesen dolgozzanak, tán ez beválna.
A teljesítmény gyalázatos de ez sosem érdekelt bár egy 2.5 ös sima diesellel már teljesen elegendő volna. 80km/óra felett se beszélgetni, sem zenét hallgatni nem lehet, mert a fiatnak ezek a régebbi motorjai ezeket a tevékenységeket nem támogatják. Hosszabb úton megfájdul az ember feje a kurva zajtól. Ennek ellenére valamiért szeretem vezetni, olyan "buszos" érzés a majdnem vízszintes kormány és a magas üléspozíció miatt.
Végül egy roppant fontos érv az autó mellett. Mindenkivel előfordult már, hogy arra alkalmatlan helyen és/vagy időben ellenállhatatlan székletürítési inger kerítette hatalmába. Amennyiben ez velem autózás közben történik, nem gondolkodom sokat,félreállok, előszedem az erre a célra rendszeresített kis diszperzites, nejlonzacsival bélelt vödröt az ülés alól, behúzom a függönyöket és nagyon kényelmesen (kedvem szerint akár üvöltve és rángatózva) ürítek. Majd, mint aki jól végezte dolgát -természetesen a matéria utastérből való eltávolítása után- diszkréten -mondhatni sunyin- tovább suhanok.
Mindent összevetve valamiért szeretem de ez engem idegesít a legjobban, mivel nagyon nem éri meg állandóan javíttatni és emiatt ennek semmi értelme. Főképp, hogy annyira viszont nem szeretem, mint az elmebeteg (pl. off roados) autóbuzik, akik még szeretik is javítgatni a szétkínzott járgányokat. Remélem már meghalt, aki kitalálta ezt a konstrukciót de ha nem, akkor kívánom, hogy minél elöbb -fekélyes métely gyanánt- távozzon az emberiség testéről. Asszem egyenlőre ennyi.

Hibalista

- A motoron kívül gyakorlatilag minden.

Ide hordtam szervizbe

Sok helyre, mindenhol átbasztak. Utólag is üzenem a géniuszoknak, hogy megnyalhatják a makkomat.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

2008.01. Végre találtam egy korrekt társaságot, reális áron és jól dolgoznak. Amit eddig javítottak, az mind teljesen rendben volt. 3.ker Bécsi u 296 Ottó kft. Külön köszönet a főnök bácsinak és guminyúlnak:)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 1993
Kényelem (3) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 156000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? c 25d, trabi Következő autója? G merci (a régi)
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Talento 1989

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)