A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto (1993-1999)

Punto 1.1 55S 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kavics, a megbízható városi járgány

Szöveges ítélet

az első pillanatban megvolt, hogy kavics lesz a neve, hogy is hívhatnál egy szürke, kicsi, gömbölyű autót...nagyon szerettem. ez volt az első ´rendes´ autóm, és bár régebben el sem tudtam képzelni, hogy olaszt fogok venni, egyszer sem bántam meg.
női tulajtól vettem, 70e km-el, megkímélten, 9 évesen. ő is vigyázott rá, én is, és ezt az autó meghálálta.

nézzük részletesen:
kinézet: nna ezt imádtam benne. a mai napig tetszik a formája, kicsi, púpos izé, igazi olasz, nagyon pofás. én ezért vettem meg, szempont volt, hogy jó legyen ránézni, a mai napig vannak olyan részei, amik jobban tetszenek mint a modelfrissített, kettes puntóban.

belül: iszonyat sivár. belülről sosem tetszett, olcsó műanyagok, a műszerfal, a kormány szörnyű, semmi design. a kárpit az ajtón jópofa. a műszerezettség az S-es alapkivitelben sivár - se fordulatszámmérő, se vízhőfok visszajelző (csak egy piros led gyullad ki, ha túl meleg). a csomagtartó meglepően nagy, persze az autó méreteihez képest - édesapám daewoo kalos-a hasonló méretű, sőt, kicsit nagyobb autó, abban nincs ekkora csomagtartó.

motor: erősen alulmotorizált járgány a maga 1108 köbcentijével és 55 lóerejével, de városban lehet vele dinamikusan közlekedni. a rövid fokozatok miatt autópályára nem igazán való, én 135-140-nél sosem mentem vele többet, mert akkor már annyira pörög, hogy nincs szíved tovább taposni. viszont a kis motor miatt annyi a boztosítása mint egy kispolszkinak, és 8-nál többet sosem evett, télen, városban, 7km-es távokon használva (melóba járás) sem. autópályán megjártuk vele Prágát, 6,1 literrel, az előbb említett, 135-ös tempóval, 3 emberrel, telerakott csomagtartóval.
tipushibája, hogy a szelepfedélnél szivárog belőle az olaj, hiába cserélték, utána is csinálta. de ezzel együtt sem eszi az olajat, 13e km alatt nem kellett utánatölteni olajcsere után.

váltó - ezt szerettem benne, pontos, bár az enyémre már ráfért volna egy kuplungfelújítás, nehéz volt a kuplungot benyomni, de a fokozatokat nagyon jól, könnyen megtalálni. modernebb, drágább autókban nincs ilyen kényelmesen kapcsolható váltó.

elektronika - ezt mindenki szidja az olasz autókban, nem igazán értem, miért. az enyémben el voltak öregedve, oxidálódva a vezetékvégek az első lámpában, a h4-es izzók foglalatánál. kapott új foglalatokat, utána semmi gond nem volt. az egy év alatt egyetlenegy izzó égett ki benne.

felfüggesztés - huh ez a punto rákfenéje állítólag. én amikor megvettem, szivárgott az egyik első lengéscsillapítóból az olaj, úgyhogy cseréltem mind a kettőt, ezután rá sem kellett nézni. egy erdélyi túrán berágódott az egyik hátsó kerékfelfüggesztésben valami csapágy (nem tudom pontosan, mi) elég ijesztő hangja volt, de simán hazahozott minket (azokon a rissz-rossz utakon, 4 embert, rommá pakolt csomagtartóval). a csere valami 20e ft körül volt.

fékek - nagyon erős fékje van, és az enyémben a kézifék is jól fogott, bár azt hallottam, hogy ennél a tipusnál a kézifék csak szimbolikus jelentőségű.

szerettem nagyon, a rövid váltó miatt adtam el, nem lehet vele autópályázni, 130-nál nem érdemes többel hajtani.

Hibalista

- -jobb hátsó felfüggesztésben valami csapágy, 10e volt
- -kontakthibás, elégett végű, oxidos vezetékek az első lámpákban
- -hűtőventillátor csapágy -komplett csere volt, bontóból 10e
- -szelepfedélből szivárog az olaj - ez tipushiba - pár ezer a csere, de csak ideig-óráig jó utána
- első lengéscsillapítók cseréje - 30e
-
-

Ide hordtam szervizbe

Simaco XXII. Sörház utca -korrekt főnök, gyorsak, pontosak.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1998
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 70000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 1.1 Következő autója? fiat punto II 1.2 8V
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto 1993

További ítéletek (197 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)