A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Multipla (1999-2004)

Multipla 1.6ELX 

Az ítélet értékelése
4,8(5 db)

A családi autók non plus ultrája

Szöveges ítélet

Valaha volt egy majdnem 20éves Mazdám. Csereérett lett. Az az autó anno azért lett megvéve, mert építkeztünk és kellett egy igásló, ami tette a dolgát, lehetőleg minél olcsóbban. Semmi más szempont nem játszott. Aztán tönkrement a hengerfej és mivel az új drágább volt, mint amit ért az autó, váltani kellett. Rengeteget megnéztem és arra a következtetésre jutottam, hogy most olyan autóm lesz, amit szeretek. Tudom, hülye dolog érzelmi alapon autót választani, dehát sosem mondtam, hogy normális vagyok:)
A sok utánjárásnak és autókeresgélésnek egy szűk lista lett az eredménye: Alfa 156, Ford Focus, Fiat Multipla. Az Alfa gyorsan kiesett, mert a pénzügyi keretbe beleférők mind leharcoltak voltak. Focust vezettem már, ültem benne utasként is, egy szép és jó autónak tartottam, de vágytam arra, hogy kipróbáljam a vetélytársát is. A neten elolvastam az összes tesztet, nézegettem fórumokat, stb. Aztán eljött a lehetőség: egy kereskedésben körbejártam, beültem, megnéztem, fotóztam. Otthon a nejemnek mondtam, hogy nekünk Multiplánk lesz. Szegény, azthitte, hogy lázas vagyok:))) Aztán lassan ő is megkedvelte.
Az első próbaút egy elég lepukkant darabbal történt meg, ezek után vegyes érzéseim voltak... Mégiscsak a focus?
De nem. A kereskedésben meglátni és birtokolni vágyni egy pillanat műve volt. Kinyitottuk, beszálltunk, kiszálltunk, üléseket hajtogattunk, csodáltuk a formát. Aztán megegyeztünk a kereskedővel:)
Mit meséljek róla? Tökéletes túraautó. Nagy, de mégis kicsi. Nagy, mert bent 6 személy tényleg kényelmesen elfér, de kicsi, mert rövidebb, mint egy Bravo. Az üléseket darabonként lehet variálni (kiszedni, berakni, lehajtani, háttámlát dönteni). Azóta csak mosolygok némely autókon, ahol hátul-középen csak kétpontos öv van... Hoztam már haza vele 6személyes étkezőasztalt a székekkel együtt és még sokminden mást is. Elképesztően nagy hely van benne.
A motorja a Fiat 1.6-osa, ami a Brava-kat, Bravokat és Mareakat hajtja. Egy pörgős, megfelelően erős, de nem túl takarékos moci. A dízel jobban illene hozzá, de azért jó látni a meglepett arcokat, amikor megindul a nagy doboz;) Mert azért tud lépkedni, ha pörgetem.
Többször megtettünk már vele 5-600km-es túrákat, de még senki sem panaszkodott, hogy szálljunk már ki. Az ülések oldaltartása lehetne jobb (gyakorlatilag nincs is), de maga az üléspozíció nagyon kényelmes. A felhozott váltó először fura volt, azóta minden más autón fura a váltó helye... Kicsit akadozva veszi a 3-at, az 5.fokozat lehetne hosszabb, egyébként tökéletes.
A magas üléshelyzet biztonságossá teszi a közlekedést. A magasan elhelyezett reflektorok hihetetlen módon világítanak. Az egész kocsi egy átgondolt, nagyon jó konstrukció. Tényleg csak ömlengeni tudok róla:) A gyerekek imádják. Kilátnak oldalra is, ha pedig csak egy gyermeket viszünk, ülhet középen elöl is, ami igazi kuriózum. A futómű semmi extra, átlagos. Fura, hogy kanyarban megdől, de ennek ellenére tapad, mint csiga az üvegre. Hozzá tartozik, hogy nem száguldozok. A fogyasztása lehetne kevesebb is. Hosszú úton mértem 7litert is, de 8,5 az átlag kb.
Amióta megvan, folyamatos harc megy a vezetőülésért:) Tényleg jó vezetni. Élvezetes. Az is, hogy mindenhol megbámulják az autót;) A legtöbb ember a külső alapján ítél, de aki ült benne, netán vezette is, mindnek megváltozott a véleménye. Pozitív irányba. Nekem a külseje is tetszik, sajnálom hogy az új már nem ilyen extravagáns. Sok autót vezettem már előtte is, azóta is, de úgy érzem megtaláltam a tökéleteset. Ha Schumacher is ezt használja családi autóként, én minek vegyek Ferrarit? :)

Update 7 év használat után:
Nem fogom eladni, ha rajtam múlik. Egyszerűen világbajnok az autó. Jártunk vele Európában többfelé is, fáradtság nélkül lehetett letudni akár 1100 km-t is. A variálhatósága áldás.
Ahogy az elromlott résznél írtam, az autónak nem volt semmi komoly hibája. A motorja a faék egyszerűségű Fiat 1.6-os. Az elektronikával sem volt bajom. Szerencsére nem az agyonszoftverezett, can buszos mai divat szerinti, hanem totál hagyományos. Az egyetlen alkatrész kör, amire lehet költeni, az a futómű. Szinte mindig van mit csinálni. Mostanra érett meg a lengéscsillapító-cserére.
A család továbbra is imádja. Egyszerűen nem kell másik autó. Mert ez jó.

Hibalista

- Akkumulátor- erről persze nem az autó tehet. - Tolatóradar csipogója - még nem sikerült pótolni (update-tel: azóta pótoltam egy egyszerű kis hangszóróval, ugyanolyan jól működik ezzel is), a szakszervíz 7000Ft-ot kér egy pici hangszóróért, ez nonszensz - - update 7 év hajtás után: - termosztát cserés volt - Futóműalkatrészek: stabilizátor pálca (alias kutyacsont) minden évben legalább egy, de néha mindkét oldali. Lengőkarból is megevett egyet-kettőt. Egyik oldalon gyári volt, a másik oldalra vettem egy olcsóbb utángyártottat. Az utángyártottat előbb kellett újra cserélni, mint a másik oldali gyárit. Úgyhogy ebből érdemes nem a legolcsóbbat venni. Hátsó futóműhöz felújító szett. Sajnos ezek a dolgok a "kiváló" minőségű úthálózatból is adódnak (és az autó viszonylag nagy tömegéből). - Izzók, gyertyák fogytak még.

Ide hordtam szervizbe

Ismerős szerelő, márkaszervízt nem szeretem.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 118000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 626 Következő autója? Multipla
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Multipla 1999

További ítéletek (57 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)